DTM

DTM: 'Pit View' biedt bezoekers voortaan toegang tot de pits

IMG 1109
Vanaf dit seizoen krijgen bezoekers dankzij het 'Pit View'-concept ook toegang tot de DTM-pits

De DTM-organisatie heeft altijd erg de mond vol van toegankelijkheid voor de fans, maar in de praktijk bleef dat in de regel beperkt tot de traditionele 'pitwalk'. De pitboxen, waarin aan de auto's wordt gewerkt, bleven in de regel hermetisch gesloten voor iedereen die er niets te zoeken heeft. Dat wordt vanaf dit seizoen anders. Tijdens de persdag van de serie in Hockenheim, waar op 6 en 7 mei de eerste twee races van het nieuwe DTM-seizoen verreden worden, kondigde DTM-directeur Florian Zitzlperger een nieuwe concept onder de naam 'Pit View' aan. In het kader van dit project wordt er voortaan voor elk van de drie deelnemende merken Audi, BMW en Mercedes-AMG één pitbox geopend voor publiek. Vanuit deze box kunnen bezoekers met een toegangskaart voor de paddock dan de werkzaamheden aan de auto's in de overige pitboxen van nabij gadeslaan.

Tekst: René de Boer (vanuit Hockenheim, Twitter: @renedeboer)
Foto: Rebocar Automotive Productions

Het concept om fans een blik op de werkzaamheden in de pitboxen te gunnen, kennen we al jarenlang vanuit ondermeer de Australische Supercars en de Amerikaanse NASCAR-serie. In de DTM echter werd jarenlang alles zoveel mogelijk geheim gehouden, compleet met al dan niet geüniformeerd bewakingspersoneel bij de achteringangen van de pitboxen. Zo kregen degenen die een paddockkaartje kochten, veelal niet meer te zien dan keurig in slagorde opgestelde trucks en trailers. Dat wordt met het nieuwe 'Pit View' dus duidelijk verbeterd. Vanuit de 'Pit View'-box hebben de bezoekers, ook tijdens de DTM-sessies, vrij zicht op de beide naastgelegen pitboxen van de betreffende fabrikant alsmede in de pitstraat. Bovendien wil de DTM-organisatie op circuits waar dat mogelijk is, ook een deel van het dak van het pitgebouw voor bezoekers openstellen, zodat ook van daar uit de activiteiten in de pitstraat gevolgd kunnen worden.

Verder zal er voortaan worden gezorgd voor een terras-achtige gelegenheid in de paddock waar bezoekers kunnen zitten en gebruik kunnen maken van het cateringaanbod van food-trucks. Ook moeten er in het zogeheten 'Fan Village' meer handtekeningsessies, interviews en soortgelijke activiteiten plaatsvinden. Bovendien komt er naast de nu al gebruikelijke pitwalks op zaterdag en zondag overdag een extra pitwalk van een uur op zaterdagavond, waarbij het publiek ook de pitstoptrainingen van de teams kan gadeslaan.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet