Sportscars

Sportscars: WTR-Cadillac wint na Daytona ook Sebring, Jeroen Bleekemolen zorgt voor Nederlandse klassezege, Mul strandt zonder brandstof met podium in zicht

Reacties

    • 0
    • 0
     
    ace1 6 dagen geleden

    @René de Boer hoe lang gaat die PC-klasse nog mee in het IMSA kampioenschap?

    • 0
    • 0
     
    ace1 6 dagen geleden

    @René de Boer hoe lang gaat die PC-klasse nog mee in het IMSA kampioenschap?

    • 1
    • 0
     
    René de Boer 6 dagen geleden

    Tot het einde van dit seizoen. Volgend jaar komt er een aparte lagere IMSA-klasse met alleen LMP3, als opvolger van de huidige IMSA Prototype Challenge presented by Mazda, waarin LMP3's gemengd zijn met de Prototype Challenge-auto's met Mazda-motoren. Let wel, dit zijn kleinere auto's dan de PC-auto's in het IMSA WeatherTech-kampioenschap (hoewel de afkorting PC ook ooit voor 'Prototype Challenge' stond). Vanaf volgend jaar kunnen de PC's en Mazda-Prototype Challenge-auto's terecht in de 24H Proto Series van Creventic.

    • 0
    • 0
     
    ace1 6 dagen geleden

    Dat is positief nieuws dat de PC's en Mazda-Prototype Challenge-auto's terecht kunnen in in de 24H Proto Series van Creventic. hopelijk is deze serie volgend jaar ook in Nederland te bewonderen. Ik heb zelf een mailtje naar Creventic gestuurd om de 9 uur van Kyalami een nieuw leven in te blazen in Februari of November 2018 helaas niets van gehoord. https://en.wikipedia.org/wiki/Kyalami_9_Hours

    • 0
    • 0
     
    Dirk 6 dagen geleden

    Die Elan DP02 machines zijn ook al een aantal jaar oud, misschien dat ze dan in 24H Series op COTA in actie komen, maar meer verwacht ik niet (internationaal gezien). Je ziet ze nu al vaker in het SCCA club race circuit.

    • 0
    • 0
     
    ace1 4 dagen geleden

    @Dirk die Elan DP02 machines zijn vergelijkbaar met de prototypes die volgens het FIA CN reglement races in Frankrijk en in Italie.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet