Sportscars

Sportscars: Van der Zande en Bleekemolen beide op podium, spannende beslissingen in Daytona

Reacties

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 januari 2017 09:38

    Paar gedachtes over de race: de BOP tussen de Cadillac DPi's en de rest sloeg eigenlijk nergens op, bij tijd en wijlen reden de Caddy's drie seconden per ronde weg bij de Riley. Verder was de strijd met name in de GT klassen in de slotfase ongemeen spannend, maar dat komt ook door de stortvloed aan neutralisaties, waardoor alles weer bij elkaar komt, en de wave-by's, waardoor achterop geraakte auto's weer in contentie kunnen komen. Een beetje artificieel is dit systeem wat mij betreft wel. De award voor slechtste team gaat zeer overtuigend naar Starworks, note bene het kampioensteam in PC. Mijn hemel wat maakte die beide auto's op alle vlakken een slechte indruk zeg. Van der Zande mag blij zijn dat 'ie daar weg is. Verder viel op dat BMW er als enige team niet aan te pas komt in GTLM. De M6 vind ik weinig overtuigend. Dit dan weer in tegenstelling tot de nieuwe Acura (Honda) NSX GT3, die zeer sterk uit de startblokken is gekomen. Als IMSA de BOP beter voor elkaar krijgt (zal altijd gesteggel blijven geven), wordt het een heel mooi seizoen!

    • 2
    • 0
     
    René de Boer 30 januari 2017 15:16

    Volledig mee eens. Zoals alle coureurs zeggen: "In Daytona telt eigenlijk alleen het laatste uur", en in dit geval zelfs alleen het laatste half uur. Als je dan in de 'lead lap' zit, heb je kans. Het is inderdaad allemaal nogal kunstmatig, en dat is de Amerikaanse manier van racen. Wat dat betreft geven de kortere IMSA-races een realistischer beeld. Starworks was een absolute aanfluiting, dat leek echt nergens op. En de BMW is na een jaar racen en een lange ontwikkelingsperiode daaraan voorafgaand inderdaad nog steeds niet competitief, en ik betwijfel of die auto het ooit wordt. Veel kenners zeiden al van begin af aan dat de M6 als basis volstrekt ongeschikt is, want veel te groot. Maar als geheel was het weer een prachtig weekeinde, ik verheug me al op Sebring!

    • 1
    • 0
     
    Racing-Fan 30 januari 2017 18:33

    Wordt volgend jaar de race ook opgedeeld in segmenten? ;-)

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 januari 2017 18:52

    Op zich hoeft formaat niet uit te maken voor een GT-auto. Kijk maar de Bentley Continental GT3, die is iets kleiner dan een vliegdekschip :), maar is nog altijd zeer competitief. Natuurlijk als je auto een groot frontaal oppervlak heeft moet de cw-waarde (in principe de wijze waarop de auto door de lucht snijdt) veel kleiner zijn.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet