VLN

VLN: TCR Audi RS3 LMS maakt probleemloze kilometers voor DMV Munsterlandpokal

De gloednieuwe TCR Audi RS 3 LMS maakte vanmiddag tijdens de vrije VLN Trainingen probleemloos de eerste kilometers. Vanwege de vele taxiritten waren serieuze tijden niet echt aan de orde. Een groot aantal nieuwelingen maakten hun allereerste Nordschleife kilometers, waaronder de DTM-coureurs Daniel Juncadella,Felix Rosenqvist en Lucas Auer. Een kleine fotografische impressie vanuit de pits.

Tekst en Foto's Willem J. Staat

2016 Gene
Nog helemaal in de schutkleuren gespoten maakt de TCR Audi RS3 LMS de eerste Nordschleife kilometers ter voorbereiding van de seizoensafsluiter op de Nordschleife.

2016 Wachten
Zij aanzicht van de 801 die door Jordi Gene en Kelvin van der Linde bemand wordt.

2016 Audi Cockpit
Een blik in de cockpit.


2016 Wielophanging
AP Remschijven en Bilstein schokbrekers.

Reacties

    • 0
    • 0
     
    ace1 21 oktober 2016 21:26

    Is deze TCR Audi RS 3 LMS door Audi Sport ontwikkeld of is dat uitbesteed aan Seat Sport die naast de Seat Leon TCR ook de VW Golf TCR bouwt?

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 21 oktober 2016 21:30

    Audi Sport zelf

    • 0
    • 0
     
    ace1 21 oktober 2016 21:38

    Bedank voor de snelle uitleg Willem J. Staat. Klopt trouwens dat de TCR Audi RS 3 LMS de eerste sedan is in het TCR is?

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 21 oktober 2016 21:49

    Nee, Subaru was één van de eerste fabrikanten. Maar daar wordt bij mijn weten nauwelijks mee geracet.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 21 oktober 2016 21:54

    Prachtige auto en hij zal competatief zijn maar ik zet wel vraagtekens bij de hoge stijging van de prijs.

    • 0
    • 0
     
    ace1 21 oktober 2016 22:35

    @Racing-Fan, hier heb je info over de kosten van een TRC auto. http://autosport.nl/klasse/nieuws/25969/adac-tcr-duitsland-in-2016-van-start

    • 2
    • 0
     
    Johan Kraan 23 oktober 2016 12:16

    De TCR wordt ontwikkeld samen met Seat en gebouwd in Spanje bij Seat. Zoals je kan zien zijn de wagens van binnen vrijwel hetzelfde uitgevoerd. Wij hebben de eerste besteld voor Nederland en moeten de wagen ophalen in Spanje.

    • 0
    • 0
     
    Quintin03 23 oktober 2016 19:00

    Oeh, waar gaat die ingezet worden, Johan? TCR Benelux? Duitsland? Supercar Challenge? 24H/TCES? Of gaan we dat komend jaar pas zien? In ieder geval wens ik jullie het allerbeste.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 23 oktober 2016 22:02

    Dat is mooi nieuws Johan.