Diversen

Div: Xavier Maassen doctorandus Internationale Bedrijfskunde

Autocoureur Xavier Maassen (26) is onlangs afgestudeerd als doctorandus in de Internationale Bedrijfskunde aan de Universiteit van Maastricht.

Bron: www.xaviermaassen.nl

Bij het afstuderen hoort het schrijven van een doctoraal scriptie. De titel van Xavier Maassen ’s scriptie is: ‘Sport Sponsorship: CEO’s Toy or a True Marketing Tool’ ofwel sportsponsoring; het speeltje van de baas of een écht marketing instrument. Maassen concludeert in zijn werkstuk dat de consument steeds moeilijker te bereiken is met de traditionele middelen en dat sportsponsoring nieuwe deuren opent. Maar dat kan alleen als die sponsoring professioneel wordt aangepakt en door het hele bedrijf wordt gedragen. “Het gaat vaak over een hele hoop geld”, legt Maassen uit. “Denk maar eens aan het recent gesloten sponsorcontact tussen de ING Bank en het Formule 1 team van Renault. Daar zijn tientallen miljoenen euro’s mee gemoeid. Dat gaat niet zonder de sponsoring serieus te onderbouwen en in de bedrijfsfilosofie te integreren.”

De redactie van AUTOSPORT.NL feliciteert Xavier met het behalen van deze mijlpaal en hoopt dat we toch gewoon Xavier mogen blijven zeggen.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet