Formule 1

Formule 1: ING voor drie jaar titelsponsor Renault

De kogel is door de kerk: ING zal de komende drie jaar als titelsponsor van het Renault F1 Team door het leven gaan. Met de samenwerking hopen beide partijen zowel op de baan succes te hebben als de wereldwijde naamsbekendheid te vergroten. Behalve de deal tussen de teams sloot ING ook een samenwerking met Allsport Management, voor baanreclame tijdens tien races in 2007.

Tekst: Daan Jeuken

ING ziet de Formule 1 als het ideale platform om het merk internationale bekendheid te geven, alsmede de zakenmarkt uit te breiden. Als titelsponsor van het ING Renault F1 Team wordt de bedrijfsnaam in verband gebracht met een kampioenschapswinnend team.
“Dit is een belangrijke overeenkomst in de groei en ontwikkeling van het Reanult F1 Team”, verklaarde Renault F1 Team president Alain Dassas. “Hiermee is de lange termijn stabiliteit gewaarborgd, waarbij het team zich volledig kan toewijden aan de sport.
Managing Director Flavio Briatore onderstreepte de overeenkomsten tussen de twee bedrijven. “Beide ondernemingen zijn dynamisch en hopen middels vooruitdenken en uitzonderlijke prestaties de wereldwijde bekendheid te vergroten.”
De deal tussen ING en Renault werd mede mogelijk gemaakt door de terugtrekking van Mild Seven, dat al dertien seizoenen hoofdsponsor was. “Zij kwamen binnen als winnaars, in 1994 en 1995, als hoofdsponsor van het toenmalige Benetton”, blikte Briatore terug. “Na het dubbele kampioenschap van vorig jaar hopen we ze op dezelfde manier te kunnen uitzwaaien.”
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet