Belcar

Belcar: Titanenstrijd in de Ardennen



“David Hart maakt inderdaad in Spa deel uit van het team, al is het nog iets te vroeg om over een strategie te spreken. Hoe we de wedstrijd aanpakken, wijst zich wel tijdens de verschillende kwalificatiesessies uit en dan bespreken we intern wat de te volgen strategie is”, legt Patrick Selleslagh de rijderkeuze uit. Normaliter was eerst Jeroen Bleekemolen genomineerd om het wagennummer 1 te delen met Hart en Soulet. Maar door de recente ontwikkelingen in Nederland omtrent de rijderskeuze in A1GP is het verdedigen van oranje voor Jeroen uiteraard prioriteit geworden. En door het feit dat Menten stuurloos was komend weekend, nadat CEO Racing Bouvy verplaatste van de PSI-Porsche naar het exemplaar van Pim Van Riet, was de keuze vlug gemaakt. Menten kent de Corvette en was reeds voorheen aan de slag bij SRT tijdens de 24 Uren van Francorchamps 2005.

SRT zal alles in het werk stellen om te bewijzen dat ze GLPK ook aankunnen in wedstrijden over 125 minuten. Daarom gooit SRT nog een tweede Corvette in de strijd met Jan Heylen en Christophe Bouchut aan het stuur. Deze supersnelle tandem is aan zijn eerste Belcarwedstrijd toe in 2006 en belandt dus in de gastklasse. Maar wel met een wagen die reglementair 1180 kg. moet wegen. Dit heeft als gevolg dat we een spectaculaire wedstrijd mogen verwachten. De hamvraag is of GLPK mee ten strijde trekt of zich zal concentreren op het kampioenschap. Maar daar heeft het duo Kumpen–Longin geen oren naar. Naar eigen zeggen gaan ze de uitdaging aan en zullen meestrijden voor de algemene overwinning. Al zijn beiden heren er zich van bewust dat het moeilijk zal zijn om in Francorchamps op te tornen tegen een evenwaardige wagen die 100 kg. lichter weegt en met Heylen-Bouchut over twee fantastische coureurs beschikt.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet