Belcar

Belcar: Titanenstrijd in de Ardennen

Komend weekend staat in Francorchamps de voorlaatste wedstrijd van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original op het menu. Na de afmattende Euphony 24 Hours of Zolder hadden teams en rijders zes weken tijd om even op adem te komen, de wagens weer in optima forma te krijgen en zich op te laden voor de laatste twee wedstrijden. Die zullen in ijltempo en met een adempauze van amper één weekend worden afgewerkt.

GLPK verloor tijdens de 24 Uren van Zolder zijn eerste punten terwijl SRT zowel de pole als de eindoverwinning voor zijn rekening nam. De GLPK-Corvette verloor een paar ronden door het wisselen van de versnellingsbak en moest zodoende ook de Eurotech-Marcos laten passeren die als tweede over de finish kwam. GLPK won wel de twee tussensprints na 6 en 12 uren wedstrijd waardoor ze op het einde van de rit maar 4 punten moesten inleveren. De voorlaatste wedstrijd van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original kondigt zich aan als een zware strijd tussen de titanen. De Williams-Corvette is genaderd tot op 20 punten van het GLPK-exemplaar. In theorie kan SRT dus nog een belangrijke rol spelen in de titelstrijd. David Hart zal de wagen delen met Maxime Soulet en Jos Menten. In het reglement staat dat minstens één van de rijders die voorkomen op de inschrijvingslijst van de eerste wedstrijd ook daadwerkelijk alle wedstrijden moet deelnemen. En door het feit dat Sebastiaan Bleekemolen na een operatieve ingreep niet kan deelnemen moest David Hart zich inschrijven. Anders zou het wagennummer 1 voor de wedstrijd in Francorchamps in Klasse 4 belanden en dus geen punten scoren.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet