DTM

DTM: Zandvoortse DTM-race in de pers

De live-televisieuitzending van de DTM-race op Circuit Park Zandvoort werd gisteren bij de ARD gevolgd door een gemiddeld aantal van 1,64 miljoen kijkers in Duitsland. Ook in de gedrukte media wordt er natuurlijk volop bericht over de Zandvoortse race, die op het circuit ruim 55.000 mensen in zijn greep hield. Een kleine selectie van de persreacties van vandaag.

Tekst: René de Boer

Het Algemeen Dagblad kopt: “Veteranendag in de duinen”, verwijzend naar de beide oudgedienden Kristensen en Schneider die op het podium stonden, hoewel Kristensen, pas aan z’n derde DTM-seizoen bezig, in vergelijking met Schneider (13 seizoenen) natuurlijk nog maar een groentje is. Onder de kop “Alles ‘Soeper’”, spreekt De Telegraaf van een “zinderend spektakel”. In NRC-Next staat een artikel met als thema “DTM-coureur verliest stoeltje door sponsorperikelen”, waarin Jeroen Bleekemolen centraal staat.

Duitse dagbladjournalisten waren er maar weinig in Zandvoort. Kostenreductie is ook bij Duitse media aan de orde van de dag en zo nemen de meeste kranten doorgaans de verslagen van de beide grote persbureau’s DPA en SID over. Het enige dat vaak verschilt zijn de koppen, en daar zitten er vandaag een paar aardige bij. Zo spreekt de Neue Osnabrücker Zeitung van een “Hoher Spassfaktor”. De Westdeutsche Allgemeine heeft als kop: “Fahren am Strand”. De Augsburger Allgemeine vond dat “der Falsche auf dem Podest” stond.

Volgens de Nürnberger Nachrichten is de titelstrijd al bijna beslist: “Oldie steht vor Titelgewinn”, meldt de Beierse krant. Ook in Oostenrijk gelooft men in de titel voor Schneider, getuige de kop “Bernd Schneider kam dem DTM-Titel näher” in de Salzburger Nachrichten. “Kristensen siegt aber nur Schneider jubelt”, schrijft de Berliner Kurier. Wat overigens niet waar is, want op alle podiumfoto’s staat een stralende winnaar Kristensen.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet