Diversen

Terugblik 2014: Het autosportjaar van Mattijs Diepraam


Een week later en weer midden tussen de moderne monoposto's: World Series by Renault, nu op de Nürburgring. Tijd voor gesprekken met Gerben Provily en Liroy Stuart uit het FR1.6 NEC, en genieten van de actie, toen de mist eenmaal was opgetrokken... En ook hier weer veel blije Beitske-fans, van jong tot oud. Zo kwamen drie maanden van bijna ononderbroken raceweekeinden ten einde. Tijd voor vakantie.

wsr-nurburgring-14-sat-1

wsr-nurburgring-14-sun-18

wsr-nurburgring-14-sun-6

wsr-nurburgring-14-sat-7

Op vakantie in zonovergoten Engeland zaten we (heel toevallig) midden tussen de F1-geschiedenis. Hoeveel belangrijke namen vind je op dat ene verkeersbord? Bovendien hadden we Brooklands om de hoek, het eerste permanente circuit ter wereld. En dus neem je daar een uitermate genante selfie.

verkeersbord

brooklands

Vanaf half augustus zou er weer zo'n onafgebroken reeks raceweekenden volgen, te beginnen met de GP van België. Natuurlijk kwam ik er voor de GP2, maar in de aanloop naar de race liepen er wat dingen anders. Of ik voor Octane eerst naar Engeland wilde vliegen voor een fabrieksbezoek aan Red Bull Racing en vervolgens een Infiniti Q50 S Hybrid wilde testen onderweg van Milton Keynes naar Spa. Ja hoor, tuurlijk. Daar kon ik vervolgens Christian Horner en Sebastian Vettel interviewen over hun samenwerking met Infiniti. Het werd passen en meten met de GP2, maar ik kon toch nog Daniël de Jong spreken én ondervinden hoe gasten in de F1 Paddock Club worden verwend. Tegelijk probeerde ik mijn F1-invalbeurtje gestalte te geven door Max Verstappen te pakken te krijgen – toen net aangekondigd als Toro Rosso-coureur. Ook dat lukte.

infiniti-redbull-spa-19

infiniti-redbull-spa-26

christianhorner-spa-14-1

sebastianvettel-spa-14-1

f1-paddockclub-11

gp2-spa14-sat-10

maxverstappen-spa-14-1

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet