Monaco GP Historique

Retro: Groeten uit Monaco


ferrari-v12

Een meesterwerkje. Ferrari V12 in TwinSpark-opbouw en voorzien van 4 sets contactpunten.

gpmh14-sun-79

gpmh14-sun-95

Katsu Kubota, de winnaar van de F1-race voor auto's tussen 1966 en 1972, werd het hele weekend gevolgd door een Japanse tv-ploeg. Handig dat hij juist nu voor het eerst van zijn leven won.

gpmh14-sun-41

gpmh14-sat-78

gpmh14-sun-37

Andy Middlehurst (Lotus 25) en Joe Colasacco (Ferrari 1512) streden in de race voor de anderhalveliters. Net als vroeger was de auto van Jim Clark het snelste.

gpmh14-sun-120

gpmh14-sun-121

Schoonheid en elegantie zijn altijd in overvloed aanwezig in het prinsdom.

gpmh14-sun-63

Religieus contrast tussen twee March 761's: worden we graag door Jezus gered of vliegen we liever met de luchtvaartmaatschappij van de islamitische heilstaat?

marussia

Matige prestaties in de F1, één straatwagen die al twee jaar als proto in de showroom van het Fairmont Hotel staat.

gpmh14-sat-30

gpmh14-sun-13

De race voor vooroorlogse GP-auto's en voiturettes had een vrij beperkt veld nadat diverse Bugatti-eigenaren zich boos terugtrokken. De toegelaten ERA's zouden veel te snel zijn – wat natuurlijk ook zo is. Paddins Dowling vertrok van pole in zijn ERA, maar toch was het geen ERA die won: Matthew Grist was in zijn Alfa Romeo Tipo B de ERA's te snel af.

era

ERA met wieltje los...

gpmh14-sat-69

In de jaren vijftig vond er ook een paar keer een sportwagenrace plaats. Ook die werd herdacht met een eigen race. Alex Buncombe was in zijn Jaguar C-type de verwachte winnaar. Bumcombe wint namelijk altijd.

gpmh14-sun-133

Dat gold ook voor Michael Lyons in de F1-race voor auto's tussen 1973 en 1978. Zeker nadat Sam Hancock niet wegkwam van de dummy grid, had de jonge Brit het rijk voor zich alleen.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet