DRDO

Bart Broeren: “Leerzaam plezierjaar in DRDO”

480 bartb

De Dutch Race Driver Organisation verwelkomt dit seizoen diverse enthousiaste debutanten, waaronder Bart Broeren. "Dit seizoen wordt voor mij een leerjaar, waarbij plezier maken bovenaan staat", aldus de ondernemer.

Tekst en foto: PR

Bart Broeren houdt letterlijk en figuurlijk van snel schakelen. "Vier maanden geleden heb ik mijn racelicentie gehaald bij de Dutch Race Driver Academy. Daar zag ik een BMW 130i staan, die ik drie dagen daarna heb gekocht." Met zijn kersverse racelicentie op zak koos Broeren vervolgens voor de DRDO. "De DRDO sluit goed aan op de racecursus", hoorde hij van diverse 'insiders' die hij om advies vroeg. "De DRDO is een goed leerpodium, dus zeer geschikt voor mij als debutant. Een ander pluspunt van de DRDO is dat de evenementen meestal in de namiddag beginnen. Voor mij als ondernemer is dat ideaal."

Ervaring opdoen
Broeren heeft weliswaar geen ervaring in de autosport, hij begint niet helemaal bij 'nul'. "Vroeger heb ik gekart, ik heb deelgenomen aan het NK 100 cc en 125 cc. Nu begin ik aan mijn volgende avontuur. In mijn eerste seizoen wil ik veel trainen, veel kilometers maken. Daarbij krijg ik begeleiding van Niels Langeveld en Edwin Molenaar. Verder weet ik dat ik altijd bij Danny en Dillon terecht kan." Danny van Dongen en Dillon Koster zijn de organisatoren van de DRDO, die hun enorme ervaring op het gebied van alle facetten van de autosport graag met al 'hun' rijders delen.
Ervaring opdoen is niet het primaire doel van Broeren. "Dat is plezier maken. Dat staat bovenaan."

Racen zonder zorgen
"Certainty Racing, het raceteam van Dillon Koster, ontfermt zich over mijn auto", aldus Broeren. "Over het transport, onderhoud en eventuele reparaties hoef ik mij geen zorgen te maken. Het team zorgt ervoor dat ik maximaal plezier kan beleven."

Relaties ontvangen
Broeren wil zijn raceactiviteiten ook zakelijk inzetten. "Voorheen had ik business seats bij Feyenoord, waarvoor ik klanten en relaties uitnodigde. Nu wil ik de autosport als relatie-instrument inzetten. Autosport spreekt veel mensen aan, ik denk dat de gemiddelde klant het leuk zal vinden om naar het circuit te komen. We maken er een leuke happening van."

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet