Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: DHRA kijkt en leert bij NHRA in Las Vegas

gordel-weers-test

We zagen met eigen ogen hoe een veiligheidsgordel een trek-test van 15.000 pound onderging en hoe deze gordel er na 48 uur in de weermachine uitziet. En dat was echt even schrikken geblazen. Deze 48 uur stond gelijk aan 11 maanden onder normale omstandigheden! Persoonlijk zou ik me met deze gordel niet echt veilig meer voelen. De twee jaar die voor een gordel staat, komt dus echt niet uit de grote duim vandaan en heeft niets met het feitelijke gebruik te maken.

sfi-test-lab-1

Wat ons verder opviel was dat de kosten om een product te laten certificeren een fractie zijn van die bij een FIA-test. En dat de FIA voor hun eigen certificaat zelfs kijkt en advies vraagt bij de SFI.

opslag-sfi

Alle producten die getest worden blijven minimaal nog twee jaar opgeslagen, ongeacht of ze de test goed hebben doorstaan.

sfi-group-foto

Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van deze fantastische groep mensen die over onze veiligheid waakt. Het was voor ons een groot voorrecht om dit te mogen ervaren en we zijn de mensen van de SFI hiervoor erg dankbaar. Op naar de praktijk ..... terug naar Vegas. Maar eerst gingen we richting Martin Driehuizen, die als nummer één van de DHRA/TRE EDRS-serie een reis naar de NHRA-race in Las Vegas had gewonnen. Hij zat in het Hooters hotel vlakbij de Strip, en inderdaad, nu wel de Las Vegas strip met zijn casino's. Na een gezamenlijk diner kwam er een einde aan een vermoeiende maar uiterst interessante dag.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet