Belcar

Belcar: Eurotech Racing wil reglementaanpassing

Eurotech Racing heeft zich tijdens de seizoenstart van Belcar al drie derde plekken toegeëigend met de Marcos LM600. Meer zit er niet in, weet teameigenaar Wim Noorman. “Op Spa-Francorchamps komen we vijf seconden tekort op de beide Corvettes, op Zolder drie seconden.” Noorman wil graag meer competitie. “Ik heb de organisatie gevraagd om een grotere achtervleugel en een grotere restrictor voor de LM600, zodat we de competitie weer interessant kunnen maken.”

Tekst: Roy van der Laan

Voor de onpartijdige toeschouwer is de strijd om de ereplaatsen in Belcar weinig spannend. De Corvettes rijden vooraan, op flinke achterstand gevolgd door de Eurotech Racing Marcos LM600. De forse marge tussen de ‘Vettes’ en de Marcos is Wim Noorman een doorn in het oog. “Met enkele aanpassingen kunnen we onze auto nog wel verbeteren, de Marcos LM600 is immers een totaal nieuw concept. Maar dan praten we natuurlijk niet over enkele seconden tijdwinst.” Naast technische verbeteringen ziet Noorman geen wegen om de rondetijden omlaag te krijgen. “Alles bij ons in het team is verder goed”, vindt hij. “We hebben goede rijders en een goed team. Op die gebieden valt geen winst te behalen.”

Brief

Noorman heeft vorige week een brief gestuurd naar de organisatie van Belcar. Een citaat: “We hebben geprobeerd het gat te dichten met veel testwerk, een nieuwe motor en wijzigingen aan de LM600, maar tot dusverre heeft dat niet het gewenste resultaat opgeleverd. Wij blijven problemen houden met het vermogen (katalysator, restrictor), ondanks een nieuwe motor, en de achterkant van de auto heeft veel te weinig grip door de te kleine vleugel. Dit heeft veel gevaarlijke situaties opgeleverd tijdens de laatste race in Zolder. Daar wij sportmannen zijn en de competitie opzoeken, verzoeken wij u dan ook dringend om op de LM600 ook een grotere vleugel van 2 meter breed en een grotere restrictor van 35 mm toe te staan, zodat wij de competitie weer interessant kunnen maken.”

Naschrift:
Het is logisch dat Eurotech Racing voor zijn eigen belangen opkomt. De organisatie van Belcar heeft natuurlijk geen boodschap aan de wensen van het team. Elk team in Belcar wil graag met minder gewicht, meer vermogen of meer downforce rijden. Noorman heeft wel een punt als hij zegt dat de strijd voorin het veld nu allesbehalve een strijd is. Het is op zich prima als de Corvette-equipes de lakens uitdelen. De beste teams, met de beste rijders en de beste auto’s, dienen immers ook de grote favorieten voor de titel te zijn. Dat is nu eenmaal autosport. Maar het is voor alle betrokkenen, ook voor de Corvette-equipes, beter als er meer strijd komt!
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet