SEAT Cupra Cup

SEAT Cupra Cup: Dubbelslag voor Duivenvoorde en Morien (Lang)


strijd_eerste_plaats_323
Ronald Morien liet zichzelf niet gek maken, vertelde hij. “Het was een superspannende strijd.”

De teamgenoten van Sandra en Ronald stonden nagelbijtend langs de kant van de baan te kijken naar de ontknoping van de race. “Dit is de laatste keer dat ik de start voor mijn rekening heb genomen. Ik word hier helemaal gek van”, aldus Ferry Duivenvoorde. Sheila Verschuur was volgens eigen zeggen zelfs tien jaar ouder geworden tijdens de laatste, beslissende ronden.

Derde plaats
René Oudshoorn en Pim Hoekzema stelden de derde plaats veilig, voor Marcel Duits en Michel Schaap in de tweede auto van het Racing Team Koninklijke Landmacht. Oudshoorn liep in de slotfase van de race razendsnel in op de vechtende, en dus niet al te snelle, koplopers. Op de finishlijn kwam hij nog geen vier seconden op de beide kemphanen aan kop van het veld tekort.

Menno Kuus, voorafgaande aan de race van de Shell Helix SEAT Cupra Cup nog winnaar van de eerste race van de McGregor Porsche GT3 Cup Challenge, kwam als vijfde over de streep. Hij wordt bijgestaan door Nicky Catsburg. Bernhard van Oranje reed weinig verrassend niet hetzelfde tempo als zijn gelauwerde teamgenoot. Hij kwam als zesde over de finish.

knal_en_boem_324
Het ging niet altijd goed

Ondanks dat de Shell Helix SEAT Cupra Cup met een flink aantal onervaren rijders is uitgebreid, zagen vijftien equipes de finish. Een goed resultaat na twee zware uren.

startopstelling_325

Moeilijke omstandigheden
In tegenstelling tot de race op zaterdag werd de wedstrijd op paasmaandag onder allesbehalve ideale omstandigheden verreden. Het was niet alleen erg nat, maar ook mistig. Daarbij kwam dat in de race voorafgaande aan de Shell Helix SEAT Cupra Cup een Porsche veel olie op de baan had achtergelaten. De baanmarshalls hadden daar weliswaar maatregelen tegen genomen, maar het absorberende poeder biedt nu eenmaal minder grip dan het echte raceasfalt. De verraderlijke omstandigheden leidden ertoe dat de equipe Morien – Duivenvoorde van tactiek veranderde. Ronald Morien zou de sprintrace op maandag rijden, maar hij gaf het stuur over aan zijn teamgenoot. Regen is het favoriete weer van Ferry Duivenvoorde, althans als hij moet racen. “Ze noemen mij wel eens de Regenmeister”, vertelde hij lachend.

mist_326
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet