Formule 2

GP2: Robin Frijns kijkt terug op zijn succesweekend van Barcelona


Na afloop van de tweede race vertelde Frijns dat hij zijn linkervoorband al in het begin slechter voelde worden. "Ik heb het toen een stukje rustiger aan gedaan. Weet je wat het is met deze banden? Als ze te warm worden, dan gaan ze kapot. Maar als je onder die grens blijft, dan kun je alle rotzooi er weer vanaf rijden. Heel voorzichtig gasgeven, niet schuiven met de auto. Na een paar ronden zijn ze dan weer schoon."

 R6T3437

Is 't een rijstijl die hem past? "Eigenlijk rij ik liever zoals in de World Series: gewoon ervoor gaan. In de GP2 moet je héél rustig aan rijden. Maar er zitten ook leuke kanten aan. Ik vond het heel mooi om in de eerste race het gat van een seconde op Palmer te controleren. Dat is echt een kunst, daar kan ik van genieten."

Door zijn fantastische prestaties werd Robin uiteraard overspoeld door reacties. "Iedereen was vooral verbaasd! Het verschil tussen Bahrein en Barcelona was ook zó groot, niemand had het verwacht. Het team was natuurlijk ontzettend blij. En bij Sauber stonden ze ook voor me op de banken."

 R6T4746

Het team van Frijns, Hilmer Motorsport, had dankzij Robins nieuwe teamgenoot Jon Lancaster nog meer reden tot juichen. De Brit scoorde op zijn terugkeer in de GP2 in de eerste race meteen een derde plaats. Zo beschikt Hilmer over twee toppers die zoals bekend beiden niet uitpuilen van budget. Hoe lang kan dit droomduo voor Hilmer blijven rijden? "Ik heb geen idee", zegt Frijns. "Ik ben net terug uit Barcelona, ik wacht rustig af wat er gaat gebeuren. Ik zou er graag in Monaco bij willen zijn, maar ik ben nog nergens zeker van. En nee, er heeft zich nog geen Nederlands bedrijf gemeld dat mij wil sponsoren. Jammer genoeg niet..."
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet