Supercar Challenge

Supercar Challenge: Peter Versluis wint enerverende race tijdens DTM op Zandvoort

120826_versluis

De tweede race van de Supercar Challenge tijdens het DTM weekend op Zandvoort bood de toeschouwers veel spektakel. Het werd de coureurs door de wisselende omstandigheden niet gemakkelijk gemaakt, waardoor er op de baan veel gevechten waren met spannende momenten tot gevolg. De overwinning ging naar Ferrari-coureur Peter Versluis, voor de duo’s Sijthoff/Werkman en Longin/Lamot. In de GT-divisie ging de overwinning naar Henk Thuis en Pim van Riet, en in de GTB-divisie ging de overwinning naar Nelson van der Pol en Jacky van der Ende.


Tekst en foto's: Supercar Challenge

8278920eb2527462a85e42518d838236

Evenals voorafgaand aan de race op zaterdag werden de toeschouwers op Circuit Park Zandvoort vlak voor de race van de Supercar Challenge getrakteerd op een regenbui. Ditmaal was het echter al snel weer droog, waardoor alle coureurs ervoor kozen om toch slicks onder hun auto te monteren.

Peter Versluis had de beste start, en was al voor de eerste bocht voorbij aan Berry van Elk en Diederick Sijthoff. Sijthoff herstelde zich echter snel en drong daarna flink aan bij de Ferrari-coureur. Versluis kon Sijthoff een paar ronden achter zich houden, maar in de derde ronde slaagde Sijthoff er toch in om aan de Ferrari van Versluis voorbij te gaan.

Hierna kreeg Versluis het aan de stok met Berry van Elk, die op de opdrogende baan steeds sneller onderweg was. Ook Bert Longin was snel, en hij profiteerde op het rechte stuk meteen mee van de inhaalactie van Van Elk op Versluis. Versluis liet het er echter niet bij zitten en pakte die derde plaats van Longin al snel weer terug.

Om de eerste positie ontstond hierna een spannend gevecht tussen Diederick Sijthoff en Berry van Elk. De Mosler-coureur was zeer snel en zette Sijthoff meer en meer onder druk. Uiteindelijk slaagde van Elk er bij het insturen van de Tarzanbocht om de eerste positie van Sijthoff over te nemen.

120826_sijthoff

Van Elk reed hierna weg van de rest, maar zag zijn opgebouwde voorsprong na een paar ronden door een eigen fout weer kleiner worden. De Mosler-coureur spinde namelijk in de S-bocht, maar kon zich snel herstellen en de eerste positie behouden. Ondertussen was Bert Longin weer op de derde positie komen te liggen, want hij had bij het uitkomen van de Tarzanbocht teamgenoot Peter Versluis weer ingehaald.

Van Elk maakte als leider in de race zijn pitstop, en kwam op de eerste positie ook weer terug de baan op. Hierna sloeg helaas voor de Mosler-coureur het noodlot toe. Zijn Mosler kreeg namelijk te kampen met elektronicaproblemen waardoor hij zijn auto in de pitstraat moest parkeren. Daar bleek dat de dynamo van de auto het begeven had.Hierdoor kwam de eerste positie in handen van Peter Versluis, die had geprofiteerd van zijn geringe resultaatseconden en zowel Longin/Lamot als Sijthoff/Werkman voorbij was gegaan.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet