Belcar

Belcar: Podiumplek bij debuut Eurotech Racing Marcos LM600 in Belcar

Eurotech Racing en de coureurs Marc Goossens en Danny van Dongen zijn het nieuwe Belcar-seizoen goed begonnen. Het team stelde bij het debuut van de nieuwe Marcos LM600 een mooie derde plaats veilig in het toonaangevende Belgische GT-kampioenschap.

Tekst: PR

“Onze auto is gloednieuw, er staat ons dus nog veel ontwikkelingswerk te wachten”, aldus regerend Belcar-kampioen Goossens. “Het feit dat we nu al op het podium eindigen toont het potentieel van de Marcos LM600.” Mogelijk schuift Eurotech Racing nog door naar de tweede plaats, aangezien er tijdens de nakeuring twijfels rezen over de legaliteit van de winnende auto.

Ruim twee weken nadat de gloednieuwe Marcos LM600 van Eurotech Racing zijn eerste meters reed, stond al de seizoensopener van het Belcar-kampioenschap op het programma. De auto toonde zich op het circuit Spa-Francorchamps meteen snel en betrouwbaar. In de kwalificatietrainingen stelden Marc Goossens en Danny van Dongen de derde startpositie veilig in het grote, competitieve startveld.

Danny (23) nam de start voor zijn rekening en gaf na een uur het stuur over aan Marc (36). De Marcos LM600 lag op dat moment op de derde plek. Na nog een uur racen kwam Goossens op een onbedreigde derde plaats over de finish. “We kampten met remproblemen, verder verliep de race probleemloos”, vertelde de tevreden Van Dongen.

“We hebben echter nog veel werk te verzetten om de auto verder te verbeteren en het grote gat met de Corvettes, die op de eerste twee plaatsen eindigden, te dichten.” Goossens en Van Dongen eindigden op twee ronden achterstand van de winnaars. “Ons wacht nog een zware taak”, benadrukte ook Marc Goossens. “De basis van de auto is goed, maar we zullen nog veel energie in het project moeten stoppen.”

Teameigenaar Wim Noorman toonde zich tevreden dat de nieuwe Marcos LM600 meteen al heeft bewezen betrouwbaar te zijn. “Tijdens de volgende race beschikken we over een krachtigere motor. Daarnaast moeten we nog aan de wegligging werken en dat wordt een ingrijpende klus.” Hij waarschuwt voor te hoge verwachtingen. “Vergeet niet dat de Corvette die vandaag zegevierde vorig jaar nog twee races in het FIA GT-kampioenschap heeft gewonnen. Wij bouwen niet zomaar even, met bescheiden middelen, een auto die net zo snel is.”

Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group
(www.eurotechgroup.nl), Pezag (www.pezag.cz), Techwork recruitment agency en Toora Competizione. Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.

Uitslag (onder voorbehoud):
1. Bert Longin – Anthony Kumpen (B,B), Corvette C5-R, 53 ronden; 2
2. David Hart en Sebastiaan Bleekemolen (NL,NL), Corvette C5-R, op 1:12.477;
3. Marc Goossens en Danny van Dongen (B,NL), Marcos LM600, op 2 ronden;
4. Ruben Maes en Kurt Mollekens (B,B), Porsche 996 GT2-R, op 2 ronden;
5. Georg Severich – Mario Josten (D,D), BMW E46 GTR V8, op 4 ronden;
6. Chris Mattheus – Stefanie Boden (B,B), Porsche 996 GT3 Cup, op 5 ronden;
7. Jurgen van Hover – Frank Döring (B,D), Porsche 996 GT3 Cup, op 5 ronden;
8. Roger en Edward Grouwels (NL,NL), Dodge Viper, op 5 ronden;
9. Bert van Rossum – Fred Bouvy (B,B), Porsche 996 GT3 Cup, op 5 ronden;
10. Henk Haane – Jean-Claude Meert (NL,B), Porsche 996 GT3 Cup, op 5 ronden.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet