GT

GT: Reiter Engineering gaat vreemd met Chevrolet!

Toen Reiter Engineering oprichter Hans Reiter in 2010 de VS bezocht was hij behoorlijk onder de indruk van de gespierde Camaro’s die hij daar zag. Hans Reiter besloot dat met deze wagens ook in Europa geracet moest worden, en richtte een dochteronderneming, Sareni op.

Tekst Willem J. Staat
Foto’s Sareni

chevrolet-camaro-gt3-2012-sareni-001

Reiter Engineering gaat vreemd met Chevrolet
In december 2010 besloot men bij Reiter al om voor de Chevrolet Camaro een homologatie aan te vragen. Afgelopen jaar werd er o.a. door Peter Kox uitgebreid met de Camaro getest. Ontwikkelingsingenieur Franz Russegger was meer dan tevreden. “De Camaro is snel en de rondetijden correspondeerden aardig met die van de Lamborghini Gallardo. In de ADAC GT Masters zullen er komend seizoen twee bolides door het nieuw gevormde YACCO Team ingezet gaan worden. Ook vanuit GT4 kringen is er volgens Hans Reiter veel belangstelling voor de 7.9L Chevrolet. Normaal moeten de motor en versnellingsbak na 5000 km gereviseerd worden, maar de verwachting is, dat dit bij de Sareni Chevrolet Camaro GT pas na 10.000 km. het geval zal zijn. Op dit moment wordt er door Peter Kox en Charlie Geipel een uitgebreid testprogramma afgewerkt. Tijdens het weekend van 12-14 april zal de Camaro GT op Oschersleben zijn wedstrijddebuut maken.

chevrolet-camaro-gt3-2012-sareni-004

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet