Formido Swift Cup

Swift Cup: BS Racing: ‘Samen iets opbouwen en doorgroeien’

480_team_5953

De Formido Swift Cup bewijst al seizoenenlang dat het dé ideale opstapklasse van de nationale autosport is. Zo transformeerden Peter Schreurs en Marcel van de Maat sinds de start in 2007 langzaamaan van beginnende rijders met een klein ontvangsttentje, tot toppers met een indrukwekkende hospitalityruimte. "Het is nu tijd om door te groeien’’, zegt het snelle duo van BS Racing. "Hopelijk kunnen we dat budgettair gaan rond krijgen en het Suzuki-avontuur een mooi vervolg geven. We zijn er klaar voor!’’

Tekst: Marc Kok
Foto's: Co van der Gragt, Klaas Norg en Bart Buijs

BS Racing is een schoolvoorbeeld van hoe je een sterke autosportdrive kunt koppelen aan de sociale factor. "Voor ons is binding heel belangrijk’’, zeggen Peter Schreurs en Marcel van de Maat. "Het samen plezier maken, de vriendschappen en absoluut geen narigheid. Dat is ons doel en uitgangspunt.’’

480_sponsor_5985

Trouwe deelnemers
Peter Schreurs is de enige coureur die alle 66 races uit de Formido Swift Cup-historie van de partij is geweest. Met Marcel van de Maat in 2007 als zijn trouwe monteur, stond de destijds zilveren Suzuki in een klein, windgevoelig Red Bull-tentje opgesteld. Maar een kleine vijf seizoenen later heeft de naar Bennie Schoemaker vernoemde renstal een prachtige trailer en een enorme hoeveelheid sponsors uit de afkomstige regio Twente. "We hebben nooit durven dromen dat we hier in 2011 zouden staan. Mede dankzij de hulp van vele vrijwilligers zijn we gigantisch gegroeid.’’

480_sponsornamen_6013

Groot draagvlak
"Wij hebben altijd de strategie gehad van het zoeken naar veel kleine ondersteuners. We hebben er nu al zo’n 75 à 80’’, vervolgt het snelle Swift-duo, van wie Van de Maat drie jaar geleden de raceoverall heeft aangetrokken. "Het is een wisselwerking. Wij houden al onze sponsors goed op de hoogte van onze resultaten en nodigen hen vaak uit op het circuit. Vaak hebben we op de racedag 60 man over de vloer. Men voelt zich bij ons erg thuis, want vele contacten blijven ons helpen. En als het niet financieel is, dan wel op een andere ondersteunende manier.’’ Waarna Peter toevoegt: "Ik ken mijn hoofdsponsor Timva bijvoorbeeld al sinds ik als klein ventje met karten begon. Dat is toch super dat we nog steeds aan elkaar verbonden zijn! Eén keer diende een nieuwe hoofdsponsor zich aan. Maar dan wilde hij met zijn naam en logo alleen op de auto. Die heb ik dus afgezegd. Wij doen het graag met zijn allen. Anders niet.’’
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet