BOSS GP

BOSS GP: Winnende Tom Coronel maakt publiek gek, Lammers op gympies naar P3


Mansell: 'Mooi weekend'
Ondanks zijn bijzonder korte voorbereidingstijd, had Scott Mansell genoten van zijn bezoekje aan de Nederlandse kustpiste. "Het was heerlijk om in het begin zo vlak achter Tom te zitten. En dat terwijl we na de natte zaterdag compleet moesten gokken hoe de beste afstelling op droog zou moeten zijn'', zei de Brit, die naast het coureurschap ook zelf aan zijn Benetton F1 uit 1999 heeft meegesleuteld. "Helaas gingen mijn banden er snel aan en kon ik Tom Coronel daarna niet meer bijhouden. Maar het was superleuk hier. Met de mooie opkomst van het publiek en het uitdagende circuit, heb ik me uitstekend vermaakt in Zandvoort.''

Krukas-sensor nekt Van Kalmthout
Voor Marijn van Kalmthout, één van de stuwende organisatorische krachten achter de BOSS GP, had deze Masters-zondag het hoogtepunt van het racejaar moeten worden. "Maar een kapotte krukas-sensor van een paar euro gooide roet in het eten. Daardoor kon mijn auto niet starten en stond ik balend langs de kant. Dit is zo ontzettend kloten. Het is mijn slechtste dag in 17 jaar racerij. Ik had honderden mensen uitgenodigd en had er samen met prominenten als Tom Coronel, Jan Lammers en Scott Mansell een zinderende wedstrijd van willen maken. En dan gebeurt me dit. Ik ben er echt kapot van.''

gerstl_5538

Gerstl verslaat wederom De Boer
Ingo Gerstl eindigde in zijn GP2, zoals vaker, als beste niet-Formule 1-rijder. Hij miste op P4 het algemene podium op slechts enkele seconden. "Wie zat er in die Tyrrell 026 F1 voor me? Was dat Frits van Eerd? Oh, was het Jan Lammers! Dat is jammer dat ik dat nu na de race pas weet. Anders had ik nog even iets meer mijn best gedaan'', grapte de Oostenrijker, die zijn leuke (en na afloop altijd komische) rivaliteit in de Formula-klasse met Henk de Boer wederom in zijn voordeel beslechtte. "Ingo heeft me 5.000 euro geboden om hem vandaag tijdens de Masters voor te laten'', lachte De Boer bij het podium. Waarna Gerstl reageerde met een knipoog: "Ja, Henk heeft het geld erg hard nodig.''
 
Genoten
Niettemin had De Boer genoten van zijn wedstrijd: "Het was een heel fijne race. Ik probeerde nog druk te zetten op Ingo, maar toen moest ene Jan Lammers me ineens zonodig voorbij, haha. Nee, het was echt heel leuk. Mooi weer, veel publiek, goede strijd.'' Ook Peter Versluis (8ste algemeen, 3de Formula) was een happy man. "Ik had na de regen van zaterdag nog niet met de GP2 op het droge gereden. Ik was heel blij dat ik dat nu kon doen. En het ging ook nog eens super. Wat wil ik nog meer?''

De volgende BOSS GP-races vinden al over twee weken plaats op de Red Bull Ring in Oostenrijk.

480_coronel_podium_9166

Uitslag race 2 BOSS GP, Masters of F3,
Zandvoort, zondag 14 augustus 2011:
1. Tom Coronel (NL) F1 1997 Benetton B197 Judd 4.0 V10, 13 ronden
2. Scott Mansell (GBR) F1 1999 Benetton B199 Judd 4.0 V10, + 15.744 seconden
3. Jan Lammers (NL) F1 1998 Tyrrell 026 Cosworth 3.0 V10, +45.571
4. Ingo Gerstl (Oos) GP2 2005 Dallara Renault 4.0 V8, +49.655 (winnaar Formula-klasse)
5. Henk de Boer (NL) Champcar 2007 Panoz DP01 Cosworth 2.8 V8 Turbo, +50.331 (2de Formula)
6. Tony Worswick (GBR) F1 1994 Jordan 194 Judd 3.5 V10, +1:06.3
7. Frits van Eerd (NL) F1 1998 Tyrrell 026 Cosworth 3.0 V10, +1:15.6
8. Peter Versluis (NL) GP2 2005 Dallara Renault 4.0 V8, op 1 ronde (3de Formula)
9. Carlos Antunes Tavares (POR) GP2 2005 Dallara Renault 4.0 V8, op 1 ronde
10. Philippe Bourgois (BEL) Indycar 2000 G-Force Chevrolet 3.5 V8, op 1 ronde
11. Karl-Heinz Becker (DUI) Worldseries 2003 Dallara Nissan 3.4 V6, op 1 ronde (winnaar Masters-divisie)
12. Didier Sirgue (FRA) F3000 Lola B02/50 Zytek 3.0 V8, op 1 ronde (2de Master)
13. Norbert Gruber (OOS) Worldseries 2005 Dallara Renault 3.5 V6, op 2 ronden (3de Master)
14. Garry Woodcock (GBR) F1 2001 Arrows A22 Hart 3.0 V10, op 2 ronden

Niet gefinisht:
15. Henk Thuis (NL) F1 1993 Ferrari F93A Judd 3.5 V10 op 5 ronden
16. Klaas Zwart (NL) F1 Jaguar R5 op 7 ronden
17. Cor Euser (NL) Leyton House, op 9 ronden
18. Alain DeBlandre (BEL) Indycar 2000 G-Force Chevrolet 3.5 V8, op 12 ronden

Niet gestart: Arnold Wagner (DUI) en Marijn van Kalmthout (NL)
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet