FIA F3000

F3000: Olivier Tielemans test bij Draco Racing

 

Olivier Tielemans heeft getest bij het Draco Junior Team, het succesvolle team waarmee Nicky Pastorelli het kampioenschap in de Superfund Euro3000 wist te behalen. De 20-jarige coureur testte op 5 november op het circuit Vairano en mocht zich vervolgens melden voor een tweede test op 19 november. 
 

Tekst en foto: PR 

Olivier Tielemans was de tweede testdag in het gezelschap van drie concurrenten: Will Power, Timo Lienemann en Alessandro Bonetti. Op het circuit van het Italiaanse Misano was alleen Will Power sneller dan Olivier Tielemans. De 22-jarige Australiër draait inmiddels twee jaar mee in de Britse Formule 3 en test later ook nog voor Minardi.  

Morini, een gerenommeerde talentenjager
Oprichter en teambaas Adriano Morini staat wereldwijd bekend als iemand met een scherp oog voor talent. Hij heeft aan de basis gestaan van de carriëres van vele F1-coureurs onder wie Rubens Barrichello, Pedro Lamy, Ricardo Zonta en Felipe Massa. In 2004 heeft hij de Nederlander Nicky Pastorelli naar de Superfund Euro3000 titel geleid. Pastorelli zal op 14 december zijn debuut maken in een Champ Car-auto.  

MidlandF1
De Italiaanse chassisbouwer Dallara heeft Draco Racing onlangs benaderd om mee te praten over een nieuw Formule 1-team. Samen met de Russische investeringsmaatschappij Midland wil Dallara MidlandF1 oprichten. Morini is daarbij gevraagd om een rijder te selecteren. Dallara wil halverwege 2005 met de eerste prototypes gaan testen en heeft als doel in 2006 met MidlandF1 op de grid te staan. Gezien de relatie tussen de chassisbouwer en Ferrari is het niet onwaarschijnlijk dat Ferrari de motoren levert voor het nieuwe team, zoals Ferrari dat nu voor Sauber doet. Olivier Tielemans over Adriano Morini en de tests: "Adriano Morini is zeer geconcentreerd met zijn vak bezig. Hij eist een strakke discipline van de rijders en het team. Dat spreekt mij wel aan want alleen daarmee kan je de top bereiken. Op Vairano wilde hij mij testen. Het gaat hem daarbij niet zo zeer om de rondetijd, maar hoe je reageert in de auto. Zo vroeg hij mij bijvoorbeeld om de rembalans goed af te stellen. Normaal is dat geen probleem, maar juist op Vairano is dat zeer lastig omdat het circuit zoveel bochten en geen recht stuk kent. Maar ik heb hem na afloop van de test aan het lachen gekregen. Het schijnt dat hij dat alleen doet als hij tevreden is."
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet