Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Diversen

Internationaal: Lammers: “Het gaf echt een goed gevoel om weer als eerste over de streep te komen!”


We besloten de motor te sparen en onze andere motor te gebruiken voor de heats! Tijdens de eerste heat waar ik van de 3de plaats mocht starten had ik een goede start en kon aansluiten achter bij Jeremy. We reden met zijn tweeen weg en de kart werd steeds beter en beter! Op een gegeven moment zag ik mijn kans om Jeremy voorbij te gaan maar het lukte mij niet om van hem weg te rijden. Jeremy reed achter mij en hij ging mij weer voorbij. Precies 2 bochten later nadat hij mij inhaalde viel Jeremy uit door een technisch probleem. Deze heat hadden we dan ook gewonnen. In de tweede heat mocht ik van de 3de plaats starten en ik verloor wat plaatsen tijden het starten. Ik startte net te laat en daardoor moest ik een aantal plaatsen toegeven, Gedurende de heat werd de kart steeds beter en beter. Ik kon de rijders voor mij inhalen en werd uiteindelijk 2de. Ik wilde meer pushen maar ik had mijn banden nog nodig voor de laatste heat waar iedereen last van had. We besloten de setup nog te veranderen van de kart om te kijken of we een goede basis zouden hebben voor zondag.
In de derde heat moest ik van plaats 3 starten en ik had een goede start en kon weer aansluiten achter Jeremy. De kart voelde inderdaad beter aan als in de tweede heat. Ik kon Jeremy inhalen en vervolgens weg rijden. We waren heel erg blij met het verloop van de dag en we konden goed werken om een goede balans te vinden voor de race morgen. We mochten van pole positie starten in Race 1.

Zondag
Vandaag hadden we een warm up van 15 minuten en twee races van elk 15 ronden lang. Het weer was vandaag vrij bewolkt en frisjes. Het was niet echt weer waar we op gerekend hadden en het dreigde constant te gaan regenen. We hadden ondertussen wel de regenkart klaar staan omdat we dan voorbereid waren op de races mocht het eventueel gaan regenen. Het zou niet leuk zijn want we hadden dus echt de hele week echt prachtig weer met een stralende zon en dan zou het gaan regenen op zondag.

baslammers

Voordat de warm up begon had Martijn nog wat dingen veranderd aan de kart met het oog op de race. Het was niet echt beter en we besloten daarom terug te gaan naar de afstelling van de laatste heat. Inmiddels hadden we de karts terug gezet naar de afstelling van gisteren en we gingen met een goed gevoel naar het parc ferme waar we de banden moesten monteren. Wat denk je wat er gebeurde…. De toeter ging en dat hield in dat we nog 5 minuten te gaan hadden en het ging regenen! Al het werk dat we hadden gedaan tijdens de hele week was bijna voor niks geweest en we moesten dus in 5 minuten tijd de regenbanden monteren en de benzine tank overzetten. Het was ondertussen wel gestopt met regenen maar de baan was wel goed nat. We waren allemaal op tijd op de starting grid en we stonden op het punt om te starten en het ging wederom regenen.

Ik had een goede start en kwam goed weg. Ik lag op kop voor één ronde daarna werd ik ingehaald door mijn teammaat Jeremy. Ik had niet genoeg tractie om Jeremy te volgen en kort daarna werd ik ingehaald door de andere rijders tot ik op de 5de positie lag. Ik werd aan het eind van het rechte eind van de baan geduwd en kwam als 8ste terug de baan op. Toen de kart steeds beter werd toen kon ik weer proberen aan te vallen. Ik haalde NR 7 in en kreeg een aanvaring met hem waardoor mijn achteras krom raakte. Het was een hele zware wedstrijd want ik had heel erg veel last van hevige vibraties en mijn ogen stonden haast dubbel vanwege de vibraties. Ik wilde niet stoppen want het zou mij teveel punten kosten. Ik bleef doorrijden en werd uiteindelijk 6de. We waren heel erg blij dat we toch nog 6de waren geworden maar aan de andere kant teleurgesteld omdat de kart het potentie had om vooraan mee te rijden! Ik had een verkeerde keus gemaakt met de bandenspanning waardoor het me tijd koste in het begin van de race. Mijn teammaat Jeremy had de eerste race gewonnen.

Het weer was ondertussen veel beter geworden en de zon begon weer te schijnen en de baan droogde op. Het probleem was alleen, alle grip wat op de baan lag was verdwenen wat het niet makkelijker maakte voor ons.

In race 2 mocht ik als 6de starten. We besloten niks te veranderen aan de setup van de droogweer kart. Het was een goede basis en we hadden er alle vertrouwen in. Ik had een goede start en reed als 4de door de eerste bocht. De kart werd steeds beter en beter waardoor ik de rijders voor mij in kon halen en vervolgens alles te geven om ook de kopman in te halen. Dat lukte en ik reed op 1 en Jeremy op 2. Het was lastig want doordat de baan zo slecht was hadden we weinig grip en werd het lastiger voor mij om te blijven pushen maar het lukte. Ik zag in mijn ooghoek dat Renaudie heel hard naar ons toe reed dus voor mij reden te meer om nog meer te pushen! Het lukte en kwam als eerste over de streep! YES! Ik was zo blij! Het gaf echt een goed gevoel om weer als eerste over de streep te komen!

Martijn en de jongens hebben fantastisch samen gewerkt, hiervoor ben ik hun zeer dankbaar! Jongens, heel erg bedankt voor het harde werken wat jullie hebben gedaan voor mij! Verder wil ik graag iedereen bedanken voor het mede mogelijk maken van dit fantastische resultaat, Intrepid Kart International, Tec-Sav engines, familie en vrienden!
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet