Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
juni 19, 2013, 04:13:31 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3
  Print  
Auteur Topic: Supercar Challenge 2012  (gelezen 10434 keer)
MHO
Rookie driver
**

« Gepost op: januari 04, 2012, 11:07:31 am »

Het nieuwe seizoen begint weer dichterbij te komen, dus daarom dat ik al even een nieuw topic aanmaak. De kalender is inmiddels al bekend!

Kalender Supercar Challenge 2012

3-4-5 april: Pre season testdagen, Circuit Zolder *

22-04: FIA GT1, Circuit Zolder
06-05: ADAC Masters, Circuit Park Zandvoort
27-05: GT Open, Nürburgring
24-06: Euroraces, Spa Francorchamps
08-07: Zolder Superleague, Circuit Zolder
05-08: Gamma Racing Day, TT-circuit Assen
26-08: DTM, Circuit Park Zandvoort (1)
02-09: Superleague Formula, TT-circuit Assen (2)
14-10: Racing Festival, Spa Francorchamps
28-10: Finaleraces, TT-circuit Assen

* Onder voorbehoud
(1) Alleen GT- en Supersport I-divisie
(2) Alleen Supersport II-, Sport I- en Sport II-divisie

Invitatie evenementen buiten kampioenschap
5 t/m 9 september: 24h of Zolder, Circuit Zolder
21 t/m 23 september: AvD 100 Meilen rennen, Monza

Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: januari 08, 2012, 11:49:15 am »

Leuke kalender, al vraag ik me af hoe die SLF weekenden eruit gaan zien....
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: januari 08, 2012, 09:45:27 pm »

Hmmm.. zonder SLF wellicht  Grijns heel erg stil op dat front namelijk (kenmerkend voor een serie die aan het doodgaan is)
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: maart 15, 2012, 05:58:42 pm »

De SLF is inmiddels weg. Wat gaat er in dat weekend naar Assen komen? Of wordt de DSC zelf de hoofd-attractie?

Diverse klasses hebben dat weekend nog vrij staan. Een aantal klasses welke we graag in Assen zouden willen zien:
WTCC
DTM
Superstars-Series
Renault World Series ( gaat niet samen met hetgeen al staat ingepland op Assen)
GT-klasses van de FIA

Ik ga er niet van uit dat 1 van deze klasses dit jaar al naar Assen komt trouwens.
Dark_Axel
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: maart 15, 2012, 09:38:51 pm »

De beste contacten van het circuit liggen in Duitsland, en tot mijn spijt heeft de ADAC GT (ex-BERU top10) ons naar meerdere fantastsche jaren omgewisseld voor Zandvoort. Het liefst zou ik hun erbij willen hebben, maar dat past moeilijk in hun schema. DTM zou ik ook betwijfelen, een Assen en Zandvoort schema ligt vrij moeilijk voor de Duitsers.

Tot mijn spijt dus een zeer arm autosport jaar op ons circuit in het Noorden.
Gelukkig weet de DSC zich altijd wel te vermaken bij ons, en het blijft zoals altijd genieten.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: maart 15, 2012, 11:41:30 pm »

Tot mijn spijt dus een zeer arm autosport jaar op ons circuit in het Noorden.

Erg zonde, aan de accomodatie + gastvrijheid ligt het niet. Wat zou de reden zijn denk je? Puur een centenkwestie?

Edwin de Jong
Silver medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #6 Gepost op: maart 16, 2012, 12:24:28 am »

Het is er bij de autoraces eigenlijk altijd stil. Ook bij de ADAC. Wel heb je mooie plekken langs de baan. Maar er is totaal geen sfeer. Toch hoop ik ook dit jaar weer races te mogen aanschouwen in Assen.
Dark_Axel
Silver medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: maart 16, 2012, 01:02:47 am »

Erg zonde, aan de accomodatie + gastvrijheid ligt het niet. Wat zou de reden zijn denk je? Puur een centenkwestie?
Ik denk niet dat het een centenkwestie is, er is genoeg geld bij de stichting.
Naar mijn mening is het voornamelijk een gebrek aan goede contacten, Dick van Elk en RSG Hamburg zijn de voornaamste autosport organisators die veel contact hebben met het circuit. Nieuwe contacten binnenhalen is gewoon moeilijk, daarbij kent het circuit geen historie in autoraces (waar er genoeg historische circuits om ons heen te vinden is).
Daarbij zal de locatie ook niet veel helpen, mensen uit de Randstad zullen de voorkeur geven aan Zandvoort of België (historische alternatieven), want Assen klinkt zo ver weg. Voor het Duitse roergebied geldt hetzelfde, enkel vanuit Bremen/Hamburg kan je Duitse bezoekers verwachten.

Het enigste wat ik het management kwalijk neem is dat men wel wat meer hun best mag doen om de autosport races te promoten en dan met name buiten de regio.

Op de DSC, SLF weekend (wat er van over blijft), Racing Days (Duitse F3), historische races, RSG racing days en de lokale ACNN is het dus vrij armzalig met de autosport dit jaar.

@ als je dit dieper wilt bespreken, lijkt het me wijs om dit gedeelte af te splitsen.
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: maart 16, 2012, 11:44:46 pm »

nog niet gesplitst dus nog ff een reactie betreffende Assen... ik moet eventjes kwijt dat ik er een van de leukste races heb gezien! Ik weet niet meer precies wanneer, het was tijdens een Belcar evenement, met in de hoofdrol Hemroule met Audi en Cor Euser met Marcos. Geweldige strijd om de eerste plaats, ik herinner me een overdosis aan sfeer en de overslaande stem van de Belgische speaker, die op zijn beurt zo nu en dan werd overstemd door een heli-met-camera! Nee, ook op de tribune was aan sfeer geen gebrek. Zouden daar nog beelden van zijn, trouwens?   

Om even terug te keren naar het topic:

Leuke kalender, ik verheug me al op 6 mei en probeer ook op Zolder aanwezig te zijn (hm, die Superleague zegt me niet veel)...
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: maart 17, 2012, 12:30:51 am »

Ik denk dat de keuze van de ADAC om naar Zandvoort te maken heeft met het feit dat er in Zandvoort heel veel Duitsers zitten.
Zeker in dat weekend aangezien dan Duitsland (ook) vakantie heeft.
Daarmee hopen ze natuurlijk dat er veel meer bezoekers komen.

Ik hoop nog steeds dat Assen gaat proberen om een stabiele klasse naar Nederland te halen welke nog niet in Nederland te vinden is.
Zoals de World Series....
Ze hebben nu 2 pogingen gedaan met de A1 en de SLF en beide zijn ten onder gegaan.
Misschien is dat wel een reden waarom Assen geen autosport heeft?
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: maart 17, 2012, 10:59:23 am »

3 keer zelfs, als je Champcar ook nog mee rekent Knipoog Anyway, back to the Supercar Challenge voordat dit draadje helemaal ontspoort Knipoog
MHO
Rookie driver
**

« Antwoord #11 Gepost op: maart 17, 2012, 04:30:19 pm »

Om de aandacht weer naar de Supercar Challenge te leggen, de klasse heeft sinds gisteren een nieuw logo:

Daarnaast is links en rechts al veel nieuws over nieuwe deelnemers te lezen!
Hendrik
Bronze medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: maart 17, 2012, 05:46:50 pm »

Over de kalender van Assen heb ik een aparte topic aangemaakt, kunnen we daar lekker verder kletsen/discusieren Knipoog
JVD
Silver medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: maart 18, 2012, 11:40:28 pm »

@ MHO, Hoeveel inschrijvingen hebben jullie nu al?  Geschrokken Als ik het overal zo lees moet er straks op Spa ook nog apart gestart gaan worden?  Grijns
MHO
Rookie driver
**

« Antwoord #14 Gepost op: maart 27, 2012, 10:38:15 pm »

We zitten ongeveer op 100, Spa wordt inderdaad puzzelen maar dat komt goed :-)

Dit is een voorlopige lijst van deelnemers: http://www.supercarchallenge.nl/nl/recordaantal_deelnemers_op_voorlopige_deelnemerslijst_supercar_challenge_2012.html
Pagina's: [1] 2 3
  Print  

Ga naar: