Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 23, 2019, 03:32:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Auteur Topic: Panoramabocht  (gelezen 80886 keer)
mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 08, 2008, 01:24:20 »

juli 1969 geboren en vanaf maart 1970 naar de races..........

tsja, dat paplepel Tong verhaal zullen we maar zeggen

Mazzelaars, ik woonde niet in Zandvoort en mocht van mijn pa 'pas' mee toen ik 4 was (1975 ). Mijn vader hoorde bij een grote groep seizoenkaart houders die tijdens iedere wedstrijddag op de hoofdtribune zaten. Ze stonden bekend als "de tribuneclub" en op zondag gezellig met z'n allen op de brommer (Yamaha FS1, Flandria's en meer van dat soort )naar het circuit. In 1976 mocht ik van mijn pa voor het eerst mee naar de kwalificatie van de F1. En aangezien pa altijd alleen maar mij in de gaten moest houden -ik zag zoveel moois, rende alle kanten op- was de wedstrijd zelf nog taboe voor kleine Mario (jaja, je kunt wel raden hoe ik aan mijn naam kom ). Mijn eerst GP was in 1982 die van Belgie ( crash Villeneuve )maar dat is weer een ander verhaal die ik nooit meer zal vergeten.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 08, 2008, 01:26:26 »

Mijn eerst GP was in 1982 die van Belgie ( crash Villeneuve )maar dat is weer een ander verhaal die ik nooit meer zal vergeten.

Mario, ik zou zeggen: open er een topic over!

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Petor
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 08, 2008, 05:21:31 »

Is gebeurd geloof ik dat nieuwe topic.
Wat een eer om vernoemd te zijn naar de nu al meest legendarsiche coureur ooit. De man die altijd reed omdat het gewoon in zijn bloed zat. Zijn passie was. Tis niet voor niets dat hij in Amerika de vorige eeuw uitgeroepen is tot driver of the century.
Mario Andretti.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 08, 2008, 10:54:00 »

Is gebeurd geloof ik dat nieuwe topic.
Wat een eer om vernoemd te zijn naar de nu al meest legendarsiche coureur ooit.

Inderdaad. Toen mijn kleine ventje enkele maanden geleden werd geboren had ik Gilles-Keke-Juan Manuel-Ayrton-Nigel-Elio-Eddy-Patrick-Didier-Ricardo-Alain-Michael voor hem in gedachten als naam. Mijn vrouw dacht er toch iets anders over... Lachen

Petor
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 09, 2008, 01:42:08 »

En hoe heet de kleine man nu en hoe gaat het met em?
Is hij al op het sirkwie geweest?
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 09, 2008, 10:33:38 »

En hoe heet de kleine man nu en hoe gaat het met em?
Is hij al op het sirkwie geweest?

Jeffrey, bijna 9 maanden en het gaat top met hem. Uiteraard is hij al diverse keren op het circuit geweest, al was dat steeds liggend in de kinderwagen (dus hij zal weinig gezien hebben). Laatst hebben we wel samen bij de vertrekkende Amerikaanse bakken van American Sunday op CPZ staan kijken. Als die V8's flink aan het revven waren, trok 'ie wel steeds grote ogen Geschrokken

Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 04, 2008, 09:52:35 »

Het heeft even geduurd maar hier dan ook van mijn kant met dank aan Douwe de Jong, de fotograaf van de familie zullen we maar zegen, die dit plaatje kon schieten in de Panoramabocht. Tot mijn spijt en schaamte ben ik wel de namen kwijt van de hoofdrolspelers.....  Maar een opvallende foto blijft het
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 04, 2008, 09:53:48 »

Foto was scherper maar ook 4 MB..............
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Juni 05, 2008, 12:18:02 »

Toen mijn kleine ventje enkele maanden geleden werd geboren had ik Gilles-Keke-Juan Manuel-Ayrton-Nigel-Elio-Eddy-Patrick-Didier-Ricardo-Alain-Michael voor hem in gedachten als naam.

Dan had ik toch Didier maar achterwege gelaten, zeker als je Gilles in die naam opneemt. Sailant detail blijft daarin dat de zoon van Didier wel Gilles heet, als tweede naam, geloof ik. Laten we het maar een poging tot een goedmakertje noemen.

Vraag: waarom ontbrak Jimmy in die (toch wat lange) naam?

Wel fijn dat de verstandige moeder toch een stokje heeft gestoken voor deze toch enigszins onhandige naamkeuze. Zie je het voor je, over een paar jaar? Moeder aan de voordeur, roepend naar dat groepje spelende  kinderen: "Gilles-Keke-Juan Manuel-Ayrton-Nigel-Elio-Eddy-Patrick-Didier-Ricardo-Alain-Michael, binnen komen, eten!" Dat kind verdomt het om te eten omdat het voer altijd al koud is voordat zijn naam is uitgesproken.  Grijns

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Juni 07, 2008, 10:42:42 »

Vraag: waarom ontbrak Jimmy in die (toch wat lange) naam?

Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat je meneer Clark bedoelt... diepe buiging voor zijn prestaties, maar hij is van voor mijn tijd. Ik heb er dus geen herinneringen van. Beetje gelul nu ik er zo over nadenk, want ik heb natuurlijk ook geen directe herinneringen aan Juan Manual Fangio Rollende ogen
Laten we het er dan maar gewoon op houden dat ik 'em een klein beetje vergeten ben. Ik weet het, ik moet me schamen Lippen verzegeld

Wel fijn dat de verstandige moeder toch een stokje heeft gestoken voor deze toch enigszins onhandige naamkeuze. Zie je het voor je, over een paar jaar? Moeder aan de voordeur, roepend naar dat groepje spelende  kinderen: "Gilles-Keke-Juan Manuel-Ayrton-Nigel-Elio-Eddy-Patrick-Didier-Ricardo-Alain-Michael, binnen komen, eten!" Dat kind verdomt het om te eten omdat het voer altijd al koud is voordat zijn naam is uitgesproken.  Grijns

Haha, klopt! Schijnbaar hebben we nu wel goed gekozen met de naam, want vooralsnog vreet 'ie de oren van ons kop Lachen

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juni 07, 2008, 10:56:41 »

Foto was scherper maar ook 4 MB..............

Joh, jij plaatst tenminste een foto. Ik had er (ook van anderen) veel meer verwacht eigenlijk. Ik weet het niet
Maar wat niet is kan nog komen he.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Juni 20, 2008, 01:57:09 »

Bij gebrek aan anderen maar weer eens een anecdote van mij. Het was midden jaren '80 en de ADAC Noordzee Cup was één van de gaafste evenementen van de kalender: veel raceklassen, veel deelnemers per klasse, er werd veel met Duitse Marken gesmeten, en er was veel spektakel. Zo had je een VW Polo Cup (allemaal in Wintershall gespoten auto's) die echt super was. Maar ik herinner me ook een Autobianchi (of Fiat?) Cup, ook weer met een kolossaal startveld. We waren inmiddels het vanghekken-tijdperk gepasseerd, alleen stonden er aan de binnenzijde van de Tarzanbocht nog hekken om afsteken te voorkomen (zou nu nog goed passen bij beide binnenzijden van de Audi S-bocht, maar dat ter zijde).

De autootjes waren van start gegaan en zittend in de Panoramabocht zag ik zowel boven de Tarzanbocht, als boven het Scheivlak, stofwolken hangen... dat beloofde dus wat. En daar kwam de 'trein' cupwagentjes aan door Tunnel Oost. Bij het aanremmen van de Panoramabocht prikten diverse coureurs hun auto aan de binnenzijde erlangs. Vlak achter de kopgroep kreeg er echter eentje een gooi voordat hij überhaupt binnendoor kon steken. Die schoot vrijwel remloos door die vanghekken heen en rolde bijna al over z'n dak, maar hij ging zo hard dat hij de rest van het veld weer tegenkwam in de eerste knik rechtsaf. Daar tetterde hij in een auto of 4. Drie ervan gingen rollen, daar reden er weer een stuk of 6 op, daar rolde er weer eentje van, etc. etc. Carmageddon! Lachebek
De safety car (die toen nog pace car heette) werd niet eens ingezet... meteen code rood.

Het was één grote bende op en naast de baan. De ambulance en brandweer (volgens mij stonden die destijds opgesteld uitkomen Scheivlak vlak voor aanremmen Marlborobocht) kwamen er ook naar toe, maar ik zag alle coureurs zonder verwondingen uitstappen. Haha, al die gasten zo bij elkaar... als dit het totale BMW 130i-startveld van 2008 was geweest, had ik het ook geloofd. Knipoog
Ik was nog klein en hoorde de coureurs een voor mij onverstaanbare taal brabbelen, maar wel hoorde ik het Duitse woord "schade" een paar keer vallen. Het heeft een aantal jaar geduurd voordat ik leerde dat dit niet hetzelfde was als het Nederlandse woord "schade". Lachen
Na zeer lange opruimwerkzaamheden werden de races hervat. Ik vond het allemaal best... het was lekker zomers weer en had zojuist de klapper van de eeuw gezien. Lachebek
« Laatste verandering: Juni 21, 2008, 09:20:17 door Drrrrkkk » Gelogd

ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Juni 21, 2008, 04:59:12 »

even iets wat er zich ook afspeelde in de panorama bocht.
als je aan de buitenkant zat en er weer toeschouwers omhoog gelopen kwamen vanaf de kant van de grindbak. dan stak daar in het zand een klein stukje van een afgebroken paaltje uit.
hier hebben heel veel mensen een doodsmak meegemaakt, en het mooiste was met elke grand prix want dan kwamen de mensen met hun handen vol met gekochte visschotels en zo en drank aangelopen...... nou dan zaten wij al handen wrijvend te loeren op het volgende slachtoffer. vooral bij duitsers die al iets te veel op hadden en luidruchtig waren hadden we de stille hoop dat dit fout zou gaan.
overigens heb ik zelf ook wel eens een schop tegen dit stukje vermakenlijk hout gegeven omdat het soms door wind en zo weer net onder het zand zat. au  Huilen
ook zag ik dit anderen weer op het idee brengen om dit dus zelf te doen... ingraven en dan maar weer wachten op de volgende ongelukkige.
had ik het maar gefilmd, je zou je rot lachen, "zandvoort´s funniest home video´s!!!"
« Laatste verandering: Juni 21, 2008, 05:04:16 door ronald jonker » Gelogd
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Juni 21, 2008, 09:16:02 »

even iets wat er zich ook afspeelde in de panorama bocht.
als je aan de buitenkant zat en er weer toeschouwers omhoog gelopen kwamen vanaf de kant van de grindbak. dan stak daar in het zand een klein stukje van een afgebroken paaltje uit.
hier hebben heel veel mensen een doodsmak meegemaakt

Klopt, ik weet precies wat je bedoelt! En over paaltjes/hekken gesproken: je had altijd die hoge hekken, dan een stukje veiligheidsstrook (waar ik gewoon altijd in zat) en dan het lage hekje waar je formeel achter moest blijven. Dat lage hekje lag op veel plaatsen om... prima bankje zo. Lachebek
Later is ook dat levensgevaarlijke Nato-draad uitgerold over een heel groot gebied.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Juni 21, 2008, 09:31:46 »

Nog een leuke: ik was een jaar of 8 a 9 oud en met 2 vriendjes zaten we op vrijdagmiddag in de baanpost (jaja, kon gewoon) bij het uitkomen van de Panoramabocht tijdens vrije trainingen voor nationale races. Het goot van de regen en er hadden zojuist formulewagens gereden. Nu was het de beurt aan toerwagens en al in de eerste ronde kwam er auto (als ik het me goed herinner een Opel Monza) driftend door de Panoramabocht. Wij zwaaiden naar de coureur en die zwaaide vrolijk terug. De volgende ronde deed hij het weer en ons zwaaien werd uitbundiger. Achter hem zat echter een andere auto die besloot het voorbeeld te volgen. De ronde daarna reden er 2 auto's langzaam en die werden door het driftende tweetal gepasseerd. Ook die besloten het voorbeeld te volgen en ons zwaaien ging over in flink juichen.
Binnen een half uur hadden we zowat alle deelnemers zover dat ze allemaal breeduit driftend door de Panoramabocht kwamen! Lachen

Een enkele voorwielaandrijver spinde zelfs, maar deze werden door ons tóch getrakteerd op applaus vanwege de goede poging. Iedereen leek te vergeten dat het een trainingssessie was (toch leuk om een setup te vinden eigenlijk), maar maakte er gewoon een half uurtje plezier van. Die coureurs zullen vast net zo gelachen hebben als die drie kleine, doorweekt geregende, mannetjes bij de baanpost. Lachebek

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar: