Dit is toch in en in triest man, Dick van Elk met z'n Supercar Challenge scoort telkens velden met 40+ auto's en deze organisatie krijgt het amper voor elkaar om 12 auto's aan de start te krijgen.
Terug naar de tekentafel CPZ!

Stockton die niet komt met z'n BMW... tweedehands Nissan's die met zwart-rode beplakkering weer het circuit op worden gestuurd, maar te traag en te fragiel zijn... Camaro's die hard rechtuit kunnen stampen, maar om de haverklap uit elkaar vallen... Euser die rugkwetsuren oploopt en voorlopig niet meer in de Lotus (die sowieso al stuk ging) kan klimmen... Nooren die teleurgesteld eerder naar huis gaat... het eeuwige gezeur dat de Corvette's te snel zijn, maar ondertussen winnen de (perfect geprepareerde) BMW's, etc. etc. Ik herinner me een persbericht aan het begin van het seizoen, waarin de circuitdirecteur iets zei in de trant van "we gaan voor kwaliteit, niet voor kwantiteit". Volgens mij verschillen we duidelijk over de definitie van het woord 'kwaliteit'

Geldt trouwens ook voor het beschamende startveld van de Swiftjes. Met het schaamrood op de kaken riep iedereen tijdens de Paasraces in koor dat het veld echt nog wel flink zou gaan groeien de aankomende races. Halverwege het seizoen kan ik nu niet zeggen dat die voorspelling is uitgekomen

Een andere DPP-klasse, de Formule Ford, was in Zolder niet van de partij, maar ook daarmee gaat het natuurlijk erg slecht. DPO is een allergaartje met deels uitgehomolgeerde auto's; een soort DNRT-veld (en dat bedoel ik positief). Dus nee, ik kan niet anders concluderen dat het DPP-pakket momenteel drijft op de Clio's.
Als je dat dan afzet tegen de kolossale startvelden in de Supercar Challenge en DNRT, dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te zien dat het niet goed gaat met de zogenaamde A-klassen; de creme-de-la-creme van de vaderlandse autorensport. Daarmee ben ik niet negatief, maar reëel.
@ Richard: ik vind je opmerking interessant. Het is namelijk niet Van Elk's eerste jaar dat hij dit voor elkaar bokst. En niet alleen het aantal auto's vind ik mooi, maar ook het feit dat er relatief weinig gezeur is in de klasse. Als sponsor zou ik dit een interessante klasse vinden om Euro's in te gaan spenderen.
Hoe nu verder? Ik ben als de dood dat aankomend weekend bij de Masters de toeschouwers 9 Swiftjes te zien gaan krijgen, met daarna races met 8 GT4-wagens. En dan 5 Formule Fordjes... oh nee goddank is het Britse startveld ook van de partij. Ik maak me oprecht zorgen...