Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 12, 2019, 10:11:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: WSR 3.5 2012  (gelezen 39355 keer)
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 21, 2012, 09:08:21 »

Ik heb de beelden bekeken.....
Misschien kan je het een over enthausiaste move noemen, maar Frijns zit al 3/4 auto er naast op het moment dat Bianchi de deur helemaal dichtgooit!
Hetzelfde had 2 bochten eerder kunnen gebeuren toen Bianchi vanaf een onmogelijke positie zijn auto er tussen gooit.

Ik zie het als race incident
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 21, 2012, 10:53:05 »

Ik zie het als race incident

Me too! Frijns wordt opgejaagd en ziet onverwacht Bianchi wat wijd insturen. Hup niet treuzelen, meteen handelen dan, want zo word je kampioen. Hij is er inderdaad minstens voor 3/4 naast en Bianchi stuurt in, er wordt geleund... beetje lomp misschien maar voor mij een raceongeval. Ik zie er geen Schumacher-iaanse opzet ofzo in. En nu: HOERA wat een fraai kampioenschap! Jeetje, 4 jaar pas actief in de autosport en nu kloppend op de deur van de allerhoogste trede op de autosportladder. Ik zie mooie paralellen met een provinciegenoot die hem voor ging... Knipoog

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Coen
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 21, 2012, 11:22:29 »

Als je de beelden goed bekijkt kun je duidelijk zien dat een inhaalpoging daar, op die manier, nooit had gekund en altijd in tranen was geeindigd. Ik denk dat hij gewoon in paniek raakte omdat Magnussen hem aan het opjagen was, en als hij was ingehaald was hij geen kampioen geworden. Hij heeft Bianchi gewoon  uit paniek van de baan geveegd, hoe je het ook wendt of keert...

Maar het is wel gewoon top dat hij kampioen geworden is, ik vind het echt knap, zeker als je pas zo kort racet!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: Oktober 24, 2012, 08:49:15 »

Hij heeft Bianchi gewoon  uit paniek van de baan geveegd, hoe je het ook wendt of keert...

Ben ik dus niet met je eens... er was een gaatje, een behoorlijk gat zelfs. Bianchi had er ook voor kunnen kiezen om niet in te sturen. Toevallig schuift hij nu van de baan en kon Frijns verder, maar ze hadden ook beiden eraf kunnen schuiven. Als Bianchi niet had ingestuurd was hij slechts 1 plaatsje kwijt, die hij mogelijk weer had kunnen terugveroveren. Bovendien heb ik geloof dat Frijns voor het gaatje gaat als in: proberen de positie te heroveren. Ik geloof er geen kont van dat hij dacht 'ah die ros ik er eens even lekker vanaf'. Nee hoor ik vind Frijns groots: je hebt de kans om kampioen te worden, er is een gaatje, meteen handelen en niet afwachten. Zo word je kampioen, als killer... niet als mak schaap.
Wat Bianchi nu doet vind ik huilebalkerij. Bij het Engelse blad Autosport lopen mekkeren dat Frijns de grote boeman is, kom nou je verliest niet het kampioenschap op 1 dag, maar over een heel seizoen. En in dat seizoen heeft meneer Bianchi ZELF ontzettend veel fouten gemaakt. Nu ook nog bij de WSR-organisatie lopen snikken + de gevoelige snaar proberen te raken ("slecht voorbeeld voor de jeugd...") etc.
Over een heel jaar gezien is Frijns gewoon de beste, klaar. Niet 100% foutloos, maar ja dat kan ook niet voor een debutant (!) in deze klasse.

Ben echt zooooo benieuwd hoe het nu verder gaat. Er zijn geen Euro's, er is geen steenrijke schoonvader, er zijn geen gladde praatjes, hij is gewoon ontzettend getalenteerd... nothing more nothing less. Ik denk niet dat Kobayashi aan zal blijven bij Sauber (helaas, want ik vind het een erg goede F1-coureur), maar dat testrijder Gutierrez vanwege de Euro's door zal schuiven als tweede rijder naast Hülkenberg. Lijkt me dan prima dat Frijns testrijder wordt (en ALLE vrijdagen aan de bak gaat) met het oog op een racestoeltje daar in 2014. Kom op mensen, we hebben in Nederland weer getalenteerd F1-materiaal!

Hunt
Bronze medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: Oktober 25, 2012, 11:02:50 »

Vind het ook een raceincident. Frijns ging naar binnen om Magnussen te blokken, zag vervolgens een gaatje bij Bianci en ging ervoor. Hij ging ervoor, nam veel risico, maar wist ook dat Bianci aan de buitenkant zat en dus in zwakke positie zat. Die gaf vervolgens geen ruimte gaf en liet zich verbijsterd in het grind liet rollen. Volgens mij heeft Frijns nooit de bedoeling gehad hem er nu af te rossen.

Heeft iemand trouwens een autosport.com-plusabonnement? Staat een hele analyse van het incident op. Ben erg benieuwd naar dat stuk. Heb zelf geen abonnement.
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #35 Gepost op: November 05, 2012, 07:01:06 »

moet´tie wel een beetje op zijn woorden passen......
hij zal er aan moeten wennen dat als je in de belangstelling staat werkelijk elk woord wat je zegt in de krant komt......

MAASTRICHT - Robin Frijns doet maar meteen een opmerkelijke bekentenis. ''Ik heb al twee keer nee gezegd tegen Red Bull."

De talentvolle coureur uit Maastricht kon bij het beroemde raceteam van wereldkampioen Sebastian Vettel zo instappen in de opleiding.

''Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond."

De grootste belofte in de Nederlandse autosport houdt de controle graag in eigen hand. ''Ik heb in mijn carrière altijd mijn eigen keuzes gemaakt en dat wil ik blijven doen.''

''Ik heb mensen nodig om me heen op wie ik kan vertrouwen en waar ik me goed bij voel. Daarom is Red Bull niks voor mij, ook al heb ik meer gewonnen dan Vettel voordat hij in de Formule 1 naam maakte."

Toch stapt het 21-jarige talent donderdag zonder bedenkingen in de snelle Formule 1-bolide van Red Bull. Als kampioen van de World Series van Renault verdiende hij een testrit in de RB6 van het Oostenrijkse topteam op het circuit van Abu Dhabi.

Sauber
Hoezeer de teams Frijns als groot talent beschouwen, bewijst de uitnodiging van Sauber. De Limburgse coureur mag in Abu Dhabi tijdens de zogeheten Young Driver Test ook een dag (komende dinsdag) racen in de Formule 1-bolide van de Zwitserse renstal.

Frijns: ''Ik heb drie jaar achtereen kampioenschappen gewonnen. Eerst de Formule BMW, daarna de Formule Renault 2.0 en dit jaar dan de World Series. De Formule 1 is de logische volgende stap. Er is geen andere optie. Deze tests zijn daarom heel belangrijk voor mij, want ze bepalen mijn toekomst. Ik moet deze week laten zien wat ik kan."

De Limburger wijst erop dat het economisch tij hem niet meezit. ''Ik ben zo ver gekomen omdat ik prestaties heb neergezet. Niet omdat ik geld heb. Ik kan niet even tien of vijftien miljoen euro uit mijn zak schudden. Het is dat ik vorig seizoen voor mijn titel in de Formule Renault 2.0 een half miljoen kreeg, anders had ik dit seizoen niet eens kunnen rijden in de World Series.''

Serieuze kans
Hij mag dan geen sponsorgeld meebrengen en wars zijn van de politieke spelletjes in sommige teams, de drang om furore te maken in de Formule 1 is onveranderd sterk.

''Ik vestig mijn hoop toch vooral op Sauber. Zij zochten al contact met me na de tweede race van dit jaar. Zij willen mij een serieuze kans geven en daadwerkelijk testen, omdat ik resultaten heb geboekt.''

''Sauber is ook een team waarbij je in de punten kunt rijden als je een goede dag hebt. Heel anders dan bij achterhoedeteams als Marussia of HRT. Daar is het keiharde business. Je moet miljoenen meebrengen om er te mogen rijden, maar niemand kijkt ernaar.''

Door: ANP
(en gejat van NU.NL  Grijns)
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: November 05, 2012, 09:13:50 »

Citaat
''Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond."

Als hij bovenstaande echt gezegd heeft is hij niet slim bezig.
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #37 Gepost op: November 06, 2012, 01:33:48 »

Maar hij heeft wel gelijk! ik vind het juist goed dat ie dit zegt! Slim is anders, maar lef heeft ie wel!
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: November 06, 2012, 10:23:26 »

https://twitter.com/RFrijns/status/265538165245353984
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #39 Gepost op: November 06, 2012, 01:29:38 »

Als hij bovenstaande echt gezegd heeft is hij niet slim bezig.
Ik denk juist dat hij héél slim bezig is door niet aan de Red Bull koehandel mee te doen. Brandon Hartley, Colin Fleming, John Edwards, Dominic Claessens, Scott Speed, Sebastien Buemi, etc... kent u ze nog?
Ik zou zelf alleen minder in detail gaan treden in de media als ik Frijns was. Beetje zo van "ik heb mijn persoonlijke redenen om niet met het Red Bull opleidingstraject in zee te gaan, maar om mijn eigen koers te varen".

Stukje op Autosport.com over Frijns' eerste Sauber-dag: http://www.autosport.com/news/report.php/id/104082
« Laatste verandering: November 06, 2012, 04:55:33 door Drrrrkkk » Gelogd

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: November 06, 2012, 05:08:55 »

Pos  Driver                  Team                Time                Laps
 1.  Kevin Magnussen         McLaren-Mercedes    1m42.651s            40
 2.  Antonio Felix da Costa  Red Bull-Renault    1m42.717s  + 0.066s  79
 3.  Gary Paffett            McLaren-Mercedes    1m43.407s  + 0.756s  44
 4.  Robin Frijns            Sauber-Ferrari      1m43.775s  + 1.124s  78
 5.  Nicolas Prost           Lotus-Renault       1m44.194s  + 1.543s  55
 6.  Luiz Razia              Toro Rosso-Ferrari  1m44.691s  + 2.040s  67
 7.  Giedo van der Garde     Caterham-Renault    1m45.936s  + 3.285s  57

*All timing unofficial

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: November 06, 2012, 05:14:32 »

Dat is dus 78 ronden voor meneer Frijns ;-)

Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: November 06, 2012, 05:21:03 »

Mooi, goed gedaan!

Las dat hij doodmoe was, moet toch meer gaan trainen blijkbaar Knipoog

Vooral op harde banden gereden, daarna een kortere run op medium en soft. Op zijn snelle ronde op soft maakte hij fouten, en heeft helaas niet met weinig benzine gereden. Jammer dat hij geen qualy ronde heeft gedaan, Sauber wilde het zo te zien rustig aan doen. Had graag willen weten wat zijn maximum op dag 1 was.
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #43 Gepost op: November 06, 2012, 05:59:05 »

3 tienden achter Paffet is een mooie start!

There's more to come!!!!
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: November 06, 2012, 06:03:39 »

Gewoon hopen dat ze donderdag meer de focus leggen op snelheid bij Red Bull, dan kan hij een visitekaartje afgeven, ook via de media-aandacht.
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar: