Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 17, 2018, 01:51:31


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: COT ook in Nationwide volgend jaar  (gelezen 14609 keer)
Pim Teuns
Silver medal driver
****
Berichten: 211



WWW
« Gepost op: April 25, 2008, 04:42:50 »

Nationwide set to confirm CoT

By Steven English    Thursday, April 24th 2008, 16:17 GMT

The NASCAR Nationwide Series is set to confirm a deal to use the Car of Tomorrow from next season.

NASCAR bosses are still to confirm when the car will be integrated into the second-tier, but series boss Joe Balash thinks it will be introduced at some point next season.

"One of the options that's carrying some momentum is releasing the car after August next year on the mile-and-a-half tracks," he said.

NASCAR is currently developing a Nationwide-spec version of the Car of Tomorrow, but it still in the wind tunnel stage of development and has not yet run on a circuit.

Bron: Autosport


Hopelijk is deze lichtelijk aangepast en niet precies een kopie. Een kleiner model zou de series weer een beetje een eigen identiteit geven zoals dat vroeger met de V6 ook was.
Gelogd
Dirk
Gold medal driver
*****
Berichten: 1206


The only barrier in life is the SAFER barrier.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 05, 2008, 05:09:07 »

und warum?

de COT is toch alleen om veiligheid te verbetern (en een klein deel om de kosten omlaag te halen) de Nationwide is toch al veilig
Gelogd

Pim Teuns
Silver medal driver
****
Berichten: 211



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 06, 2008, 10:03:39 »

Omdat de huidige wagen niet binnen het pakket kan. Het is de oude aerodynamische wagen en die is net wat te snel, althans sneller dan de logge COT. En dat kan natuurlijk niet. Als je naar de F1 gaat wil je ook niet de GP2 sneller zien gaan dan de F1. Ze gebruiken dit jaar al een spacer om de wagens langzamer te laten rondrijden.

En de fans blijven zeggen dat de oude wagen beter is, en laat die nou net nog steeds gebruikt worden in de Nationwide. Dus die wagen moet gewoon weg en de redens die jij noemt (nog veiliger, kan op verschillende soorten banen gebruikt worden, moet voor meer side by side racing zorgen, kan sneller ge´nspecteerd worden door NASCAR, zou makkelijker aan te passen zijn) dragen hier natuurlijk ook aan bij.

Nogmaals, ik hoop niet dat het een exacte kopie wordt van de COT. Gewoon iets kleiner en meer hatchback achtig, zoals de Dash Series vroeger.

Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Copyright © 2008 autosport.nl
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM