Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2019, 02:41:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Print  
Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 140806 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #60 Gepost op: September 03, 2008, 08:59:28 »

Hallo, mijn naam is Jan, ik ben 62 jaar oud en vanaf 1984 bezig als marshall bij snelheid sporten.
Vanaf 1992 ben ik als marshall op het TT-circuit in Assen, als vaste plaats post "de strubbenbocht"/nationale bocht.
Nu met het nieuwe circuit vanaf 2006 is "de strubben bocht" post 6. Ik doe daar dienst als postleider/observer.
Ik vind alle snelheid sporten mooi als het maar op het asfalt is of op het water!! 

Welkom Jan. Werk je louter op Assen, of ben je ook weleens op Zandvoort of wellicht een buitenlands circuit bezig geweest?

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
j bredenhoff
Test driver
*

« Antwoord #61 Gepost op: September 03, 2008, 11:06:38 »

Hallo, ik ben vorig jaar weer begonnen om ook marshall te wezen op Zandvoort, ook dit jaar wil ik daar dienst doen, o.a A1 GP en net als vorig jaar de finale races.
Helaas laat het volle programma op het TT-circuit geen ruimte voor meer dan 1 of 2 keer.
In het verleden heb ik voor de KNMV dienst gedaan op Zandvoort toen er nog officiŽle motorrace wedstrijden werden verreden.
Ook heb ik al vele jaren bij motorraces/trainingen dienst gedaan op verschillende circuits in Europa.
Vast buitenlands circuit waar ik al een aantal jaren dienst doe is in Monza bij de SBK races .
Wij hebben als Assen marshalls een uitwisseling met een aantal Monza marshalls, vaste post waar wij daar altijd vertoeven is post 3 (Variante della Roggia), dat is de 2e chicane na S/F, waarvan de grindbak is vervangen door een grote plaat asfalt, wat bijna in een aanrijding eindigde : in de uitloop ronde nam een rijder de asfalt plaat om de bocht af te snijden, hij zag mij op het laatste moment en kon mij op een haar na ontwijken, anders had IK moeten springen om narigheid te voorkomen...   
j bredenhoff
Test driver
*

« Antwoord #62 Gepost op: September 03, 2008, 11:16:40 »

D-MOde, als ik alle belevenissen die ik tnt heb meegemaakt zou willen vertellen/beschrijven zal dat veel te veel worden, wel kan ik je mededelen dat wanneer ik als marshall stop, het zal over 3 jaar zijn , ik samen met de bekende fotograaf Ad Kievit een "boek/weblog/o.i.d" ga maken waarin ik zal beschrijven wat ik zoal heb meegemaakt, ik heb vanaf 1984 een soort van dagboek bijgehouden en daar zal uit worden geciteerd, ja zal zo wel moeten anders zou het toch een dik boek worden........ 
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #63 Gepost op: September 03, 2008, 11:24:32 »

Ik ben erg benieuwd naar je toekomstig boek Lachebek

Toch zou ik je willen uitnodigen om in het Historie gedeelte een aantal anecdotes te delen. Velen met mij zouden het waarderen!
j bredenhoff
Test driver
*

« Antwoord #64 Gepost op: September 03, 2008, 11:28:27 »

Ja, ga ik zeker doen.
Nog een aantal weekenden en dan zit voor ons Assen marshalls het seizoen er weer op... Huilen
Heb ik meer tijd voor zulke leuke dingen..
adopa
Test driver
*

« Antwoord #65 Gepost op: September 17, 2008, 08:55:09 »

Hallo allemaal,

Ik ben Michael J Drost, 37 jaar oud, (stief-)vader van 4 kinderen, knetter op mijn vrouw en knetter op autosport! In mijn (zeer spaarzame) vrije tijd (op DNRT dagen) probeer ik nuttige dingen te doen voor Tim Tuning, alhoewel ik door 2 linkerhanden veelal helaas niet verder kom dan entertainen met mijn hilarische persoonlijkheid.

Bij Tim Tuning hou ik me voornamelijk bezig met het vasthouden van de brandblusser, het verzamelen van in-car videobeelden, het analyseren van dataloggerdata, verplaatsen van benzine en nog een paar dingen (eten en koffiedrinken schieten me zo te binnen)(moet ik toch wat aan doen, want eind van de dag sta ik steevast strak van de caffeÔne en suiker).

Ben al mijn hele leven verzot op auto's en het bewegen daarvan. Hoe sneller hoe beter zelfs. Ik schijn als baby al een hels kabaal te hebben gemaakt als de auto stilstond en dat is eigenlijk niet meer veranderd.

Voorkeuren? Noem maar op: WRC, ERC (met een X), WTCC, ETCC, DTCC, BTCC, LMS, Groep A, Groep B, Groep C, F1, DNRT, WEK, SPA, ETC Ik heb het allemaal wel een keer gevolgd ....

Mijn eerste keer op het circuit van Zandvoort was 16 september 1979, de laatste fysieke dag van Rob Slotemaker op Zandvoort. Zoals je kunt voorstellen is die dag mij altijd bijgebleven. Bittersweet zoals dat zo mooi in het Engels heet. Iets dat ik overigens zelf ook gedeeltelijk ben. Engels, niet bitterzoet. Of zoals mijn jongere broer en ik altijd zeggen: samen zijn wij ťťn allochtoon :-)

Zo, genoeg voor vandaag .... Terug naar Valencia ;-)

Michael
Hier ben ik dan weer en wil me voorstellen. Onder het verhaal over Rob Slotemaker. Ik was er als eerste bij en dat vergeet je niet makkelijk vooral omdat je hem ook persoonlijk kende. Was niet uitgenodigd op de herdenking .Wist het niet en vind het jammer.
Ik ben 79 jaar en vele jaren op de resque BMW gezeten. Ben denk ik nog maar een van de weinigen die als niet rijder zijnde tussen de F1 auto's heeft gereden. Een rode vlag was in die tijd niet zo bekend zeg maar een vloek dus ging er een fout dan wij de baan op en er tussen door proberen te komen.
Ook andere evenementen op Zandvoort zoals Andre van Duin, Drackster, Spring en gooi werk, door bussen heen rijden (wat ook eens fout ging).
Ben nu als toeschouwer bij het driften aanwezig.Ken de kampioen heel goed en kom er oude maatjes tegen die dus nu met hun zoon daar ook aanwezig zijn.
Kijk eens op www.remmo-autosport.nl en dan zie je wat ik bedoel.
Tot de voldende keer.
Hunt
Bronze medal driver

« Antwoord #66 Gepost op: September 17, 2008, 09:16:33 »

Nou, de uitnodiging van D-Mude neem ik maar op. Ik ben Ron Burger, 45 jaar oud, getrouwd en drie kinderen. De eerste race die ik op Zandvoort zag was de Grand-Prix van 1979. Met Jantje Lammers in de Samson-Shadow. Gestaan in de prachtige Panorama-bocht waar Villeneuve nog met drie wielen en met veel vonken door heen kwam scheuren. Prachtig en onvergetelijk. Daarvoor al jaren groot fan van James Hunt. Sindsdien vele races gevolgd in binnen- en buitenland en nog altijd geboeid volger van de nationale en internationale autosport. De laatste jaren volgde ik met extra aandacht de carriere van Christijan Albers alwaar ik al een paar jaar te vinden ben op het forum aldaar onder de naam BSR-Motorsport.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #67 Gepost op: September 17, 2008, 09:37:24 »

Hai Ad,

Leuk je hier te zien. Alles goed, man?

Frank

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Petor
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: September 17, 2008, 10:01:47 »

Ah nu weet ik welke oud OCA collega 't is.
Leuk!
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #69 Gepost op: September 17, 2008, 10:18:01 »

Leuk!

Zeker leuk! Ad was degene die mij begeleidde bij mijn allereerste dagje "op" een BMW, dus leuk hem hier aan te treffen.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #70 Gepost op: September 17, 2008, 10:22:32 »

Nou, de uitnodiging van D-Mude neem ik maar op. Ik ben Ron Burger, 45 jaar oud, getrouwd en drie kinderen. De eerste race die ik op Zandvoort zag was de Grand-Prix van 1979. Met Jantje Lammers in de Samson-Shadow. Gestaan in de prachtige Panorama-bocht waar Villeneuve nog met drie wielen en met veel vonken door heen kwam scheuren. Prachtig en onvergetelijk. Daarvoor al jaren groot fan van James Hunt. Sindsdien vele races gevolgd in binnen- en buitenland en nog altijd geboeid volger van de nationale en internationale autosport. De laatste jaren volgde ik met extra aandacht de carriere van Christijan Albers alwaar ik al een paar jaar te vinden ben op het forum aldaar onder de naam BSR-Motorsport.

Ron, welkom op het Autosport-forum!

Dirk

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #71 Gepost op: September 17, 2008, 10:23:46 »

Zeker leuk! Ad was degene die mij begeleidde bij mijn allereerste dagje "op" een BMW, dus leuk hem hier aan te treffen.

Voor mij ook leuk zo al die 'oudgedienden'... krijgt mijn favoriete topic Historie vast ook wat meer input Knipoog

« Laatste verandering: September 17, 2008, 11:15:14 door Drrrrkkk » Gelogd

adopa
Test driver
*

« Antwoord #72 Gepost op: September 17, 2008, 10:33:01 »

Leuk!

Frank Verbaasd ben jij die lange die in de buurt van leiden woonde ?
Ad
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #73 Gepost op: September 18, 2008, 06:10:35 »

Wat moest er in hemelsnaam met deze wagens gedaan worden? Echte rescuevoertuigen kan je het niet noemen zo he. Of zaten er geheime wapens (Š la James Bond) in die wagens? Knipoog
Dan hebben we het nu toch wel beter met de Nissans die er nu rijden. En die kunnen al in het topic historie

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Petor
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: September 18, 2008, 07:47:35 »

De grindbakken waren toen nog niet zo groot Fabian.
Met de bwm's werd ook gesleept. Als je op de foto goed naar de eerste BMW kijkt, dan zie je onder de achterruit een soort van rolbeugel. Deze beugel is later in de wagens aangebracht om goed te kunnen slepen.
De BMW's waren een stuk sneller ter plaatse dan de Nissans.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Print  

Ga naar: