Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 16, 2019, 02:13:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Driftbox  (gelezen 20814 keer)
Michael Drost
Gold medal driver

« Gepost op: April 24, 2008, 10:52:50 »

Hallo allemaal,

Ik heb een Driftbox besteld en krijg net een meeltje binnen dat hij onderweg is.
Zijn er hier nog anderen die zo'n ding hebben en nuttige tips voor gebruik hebben?

Michael J Drost

Hans van der Laan
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 28, 2008, 01:39:27 »

Ik ken alleen een driftbox voor mijn HPI RS4 3 nitro autootje, is deze voor een "echte" auto dan? LIjkt me overigens dat je dat soort dingen uitzoekt VOOR dat je zoiets besteld.... Grijns
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 28, 2008, 06:09:38 »

Goede opmerking, maar deze aankoop is goed voorbereid Lachebek

Gaat gebruikt worden als datalogger voor meerdere auto's.

Initieel wil ik alleen kijken naar rempunten en instuurmoment, afgezet tegen sectortijden. Ik zal daarbij een schuin oog houden op de drifthoek om te kijken of daar nog nuttige info aan is te ontlenen. Drifthoek is tot op .1 graad nauwkeurig.

Ik vond het erg lastig om bijvoorbeeld met een AIM systeem de mate van onderstuur en overstuur eruit te halen, maar dat lag meer aan mij dan aan de AIM systemen. Nu krijg ik het op een presenteerblaadje aangereikt.

Michael J Drost

Marco Spice
Rookie driver
**

« Antwoord #3 Gepost op: April 29, 2008, 10:25:46 »

Heb het even bekeken en ziet er goed uit voor dat geld. Ga je de driftbox inbouwen?
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 06, 2008, 01:59:24 »

Hij is binnen Lachebek

Ik denk dat ik een kastje maak, waar ik hem in vast kan zetten, waarna ik het kastje met tie-ribs aan de rolkooi kan bevestigen. Die zuignappen gaan namelijk op geen enkele manier door de keuring komen. Op deze manier kan ik ook weer snel wisselen van voertuig en veel data verzamelen!

Ik verwacht dat ik hem op Zolder de 21e voor het eerst echt live ga gebruiken. Tot die tijd plak ik hem op mijn dagelijks vervoerauto om zo wat ervaring op te doen.

Michael J Drost

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 25, 2008, 11:16:21 »

Nou, kastje is er niet meer van gekomen, maar met tie-ribs kom je een heel end .....

De informatie is erg gedetailleerd en erg nuttig. De uitleessoftware kan nog wat verbetering gebruiken (geen combi van beste sectie tijden om zo tot een perfect lap te komen). Voordeel is dat alles naar een database geport kan worden en als je daar een beetje handig mee bent ....

Nou wordt mijn vrouw pissig, dus de rest komt een andere keer ...

Michael J Drost

jessicasmith
Test driver
*

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 18, 2013, 12:05:13 »

very nice forum

jessica
jessicasmith
Test driver
*

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 18, 2013, 12:08:02 »

very nice forum