Edwin de Jong
Silver medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: oktober 02, 2011, 11:39:13 am » |
|
Maar als er dan geen hond komt.....
De races waren helemaal goed, maar geen sprankje sfeer....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hendrik
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: oktober 06, 2011, 07:59:46 am » |
|
Kaartjes waren ook te duur, 15 euro per dag. Niet iedereen wil/kan dat nog betalen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick84
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: oktober 06, 2011, 09:32:26 am » |
|
Kaartjes waren ook te duur, 15 euro per dag. Niet iedereen wil/kan dat nog betalen
Normale prijs hoor! Zeker voor wat je voorgeschoteld krijgt.... Formule 1 is 15x zo duur
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark_Axel
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: oktober 06, 2011, 06:01:15 pm » |
|
Duitse GT2, Duitse F3, Formule ADAC en NK/EK GT4.
Ik begrijp dat een dergelijk evenement dan maar gratis moet worden volgend jaar?? Of is het verschil tussen entreeprijs en vervoerskosten een complex iets?
Ik wil niet veel zeggen, maar de meeste bezoekers waren vanuit half Duitsland en het restant uit NL op uitnodiging van de Dutch GT4 teams. Dat terwijl het Roergebied en de Randstad ronduit even ver weg liggen van Assen. Ik heb het idee dat de meeste racefans er tegenwoordig voor kiezen om vanachter de TV te kijken, tenzij het circuit naast de deur ligt of het het topsegment van de racesport betreft.
De enige conclusie blijft dat in het Noorden de wegrace autosport niet erg populair is, ondanks dat het circuit lokaal dergelijke evenementen gewoon promoot. Wellicht was een nationale TV spot tijdens RTLGP een beter idee geweest, maar ik betwijfel of een dergelijke investering veel oplevert. CPZ heeft wat dat betreft een voordeel dat ze meer connecties hebben met de TV media in NL.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mattijs
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: oktober 06, 2011, 08:03:28 pm » |
|
Connecties?
Dutch GT4 en DPP samenvattingen op RTL7 kosten gewoon keiharde knaken! Dus dat kost CPZ en sponsoren gewoon veel geld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: oktober 06, 2011, 09:02:23 pm » |
|
Op Assen was overigens ook weinig van de op Zandvoort bekende media te vinden...grootste deel Duitsers en lokale media. Slechts een handjevol van het Zandvoortse clubje.
Overigens zag ik op Motors TV wat beelden van het laatste weekend op Hockenheim, ook niet bepaald druk te noemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hendrik
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: oktober 06, 2011, 10:21:52 pm » |
|
Tjah, vorig jaar was het gratis en nu opeens 15 euro per dag. Nu zal mij dat een zorg zijn omdat ik mijn kaarten altijd wel ergens gratis kan krijgen, maargoed.
Blijft natuurlijk ook een feit dat we hier meer van de motoren zijn en minder van de wagens. Ik ga dan toevallig naar beide, maar waar ik normaal met een groep vrienden naar de motorraces ga, zit ik met de auto's vaak alleen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edwin de Jong
Silver medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: oktober 06, 2011, 10:39:06 pm » |
|
Assen is en blijft het domein van de tweewielers. Hoewel ik vaak genoeg op Assen ben geweest (zoals met deze masters) en een prima plek kan kiezen (GT bocht) mis ik de sfeer. Ook al geniet ik persoonlijk enorm van de races, is het vrijwel altijd doodstil. Jammer......... By the way, het kostte een tientje.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boeb
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:01:10 am » |
|
Niet druk op Hockenheim?
Je had er dan toch echt geweest moeten zijn denk ik want je moest over de koppen lopen!
Het is wel zo dat je voor die 15 euro ook op het paddock mag en dat je op het dak terecht kunt.
Wat in Hockenheim speelt is dat je volgens mij 120.000 tribuneplaatsen hebt dus die zijn lastig te vullen maar als je de gasten bij Hockehmheim zou oppakken naar Assen dan had heel de hoofdtribune volg gezeten denk ik.
Dat het op Assen niet druk is ligt toch voornamelijk aan Nederland zelf denk ik. Daarnaast is het het ADAC GT masters vooral om de live zendtijd te doen.
Al vind ik wel door 15 euro te vragen waarbij je ook op het paddock mag dat teams en rijders veel beter benaderbaar zijn er komen veel fans om handtekeningen vragen etc.
Dit jaar heb ik elke ADAC GT weekend als leuker/gezelliger ervaren dan welke Zandvoort/Assen race dan ook. Zandvoort en Assen is toch een beetje ons-kent-ons en dan kom je ook vaak aan "gratis" kaarten. Dat "recht" ligt bij de ADAC nu eenmaal anders voor 15 euro kom je overal net als ieder ander.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Snelle Henkie
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:52:48 am » |
|
Ik ben dr geweest, en in vind Assen altijd super om te kijken. Schitterende zitplaatsen op de GT tribune en Ramshoek. Het is inderdaad stil, maar dan heb je wel weer lekker de ruimte. € 15,00 vind ik persoonlijk helemaal niets voor zon evenement waar je de hele dag wordt ge-entertained. Ga maar es naar een voetbalwedstrijd, dierentuin of pretpark....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick84
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:24:31 pm » |
|
Ik ben er ook geweest en ik vind Euro 15,- helemaal niet veel geld ivm het programma! Maarja Nederlanders vinden iets tegenwoordig al snel duur....... Dat merk ik ook in de winkel. Waar vroeger zonder problemen een iets gekocht werd voor Euro 100,- vragen ze nu al korting wanneer iets Euro 35,- kost 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hendrik
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: oktober 08, 2011, 11:03:12 am » |
|
Kzeg ook niet dat ik het te duur vind hoor. Maar sommige "fans" vinden dat teveel. Misschien ook wel omdat we eigelijk best wel verwend worden met gratis racedagen in ons land. Als je gewoon beetje goed zoekt is vrijwel elk event gratis. Masters, GT3, Rizla.
De GT Masters is een geweldig event en ik blijf het gewoon jammer vinden dat ze hier niet meer komen. En dat de tribunes niet vol zitten boeit mij niet, dan hoef ik het gejammer van dagjesmensen ook niet aan te horen. Zou best een extra race bij kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcel ten Caat
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: oktober 09, 2011, 03:44:15 pm » |
|
Punt van Snelle Henkie klopt helemaal....alles moet gratis zijn voor veel mensen, maar vervolgens betalen we ons wel scheel voor een potje voetbal in de eredivisie, een bezoek aan pretpark of dierentuin of simpelweg een avondje stappen.
15 euro per dag voor het circuit is dan ineens te veel.
Het zal mij benieuwen hoeveel mensen er komend weekend op Zandvoort zijn en hoeveel er volgend jaar bij de GT Masters zijn. Gelukkig lijkt het qua weer allemaal goed te zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick84
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: oktober 09, 2011, 06:29:50 pm » |
|
Punt van Snelle Henkie klopt helemaal....alles moet gratis zijn voor veel mensen, maar vervolgens betalen we ons wel scheel voor een potje voetbal in de eredivisie, een bezoek aan pretpark of dierentuin of simpelweg een avondje stappen.
15 euro per dag voor het circuit is dan ineens te veel.
Het zal mij benieuwen hoeveel mensen er komend weekend op Zandvoort zijn en hoeveel er volgend jaar bij de GT Masters zijn. Gelukkig lijkt het qua weer allemaal goed te zitten.
Je kan gratis toegang krijgen via Formido dus ik denk dat het wel druk gaat worden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edwin
Test driver

|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: oktober 09, 2011, 07:42:10 pm » |
|
Zelf woon ik vlakbij het tt circuit en kom er dus regelmatig. Ik vind dat er op veel evenementen echt weinig sfeer hangt. Vaak zijn er weinig bezoekers en grote lege vlaktes op de paddock.
15 euro is echt niet te duur voor de gt masters en ik denk ook niet dat 5, 10 of 15 euro entree iets uitmaakt. Gratis daarintegen natuurlijk wel. Vervolgens wordt er wel 10 euro pp aan eten en drinks uitgegeven maar dat maakt dan weer niks uit...
Zandvoort is altijd gezelig. In de duinen voor de Tarzan kun je prima zitten. Eten en drinken + toileten zijn wel weer minder. Paddock is altijd gezellig. Veel muziek een gezellige Mickeys Bar.
Mijn favoriete circuits: 1. Spa 2. Zandvoort 3. Salzburgring 4. Assen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|