Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 19, 2019, 02:03:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Ab Goedemans in RTL GP  (gelezen 9019 keer)
hansfohr
Test driver
*

« Gepost op: April 09, 2011, 03:10:05 »

In de 25ste (jubileum)editie van RTL GP staat - met een zeer bescheiden bijdrage van ondergetekende - een fantastisch verhaal over de veel te vroeg verongelukte Ab ['Appie'] Goedemans. Ondanks zijn helaas veel te korte carriere (1966-1968) heeft hij een onuitwisbare indruk achtergelaten op iedereen die hem ooit aan het werk heeft gezien.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 09, 2011, 04:17:35 »

Net gekocht bij de Bruna in Zandvoort! Ben benieuwd.

M.
« Laatste verandering: April 09, 2011, 04:31:09 door Michael J Drost » Gelogd

hans daspe
Test driver
*

« Antwoord #2 Gepost op: April 10, 2011, 03:27:07 »

Ab heeft idd ook bij mij een onuitwisbare indruk achtergelaten. De Abarths en daarmee Ab en Toine en SRT Holland waren mijn eerste kennismaking met Zandvoort en de racewereld. Ik ben er tot op heden net als mijn zoon die nu zelf op Zandvoort rijdt, aan verslaafd. Maar hoe mooi de auto`s van tegenwoordig er ook uitzien en hoe uitgebreid alle klasses zijn, diep in mijn hart blijft die tijd en die mannen het mooiste wat om terug te zien en aan te denken. Mooi artikel! Heb het toegevoegd aan alles wat ik aan leesvoer uit die tijd bewaard heb.
Ascona
Test driver
*

« Antwoord #3 Gepost op: April 10, 2011, 11:07:08 »

Enigszins verwand onderwerp: leuk om te horen dat Ed Swart na al zijn jaren in Amerika nog steeds een licht Hollands accent heeft - en gelegenheid krijgt wat herinneringen uit 1965 op te halen:
http://smibs.tv/the-flying-lap/jim-clark-malaysia-2011
Vanaf een minuut of 8 in een programma ter herinnering aan Jim Clark.
hansfohr
Test driver
*

« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2011, 04:09:17 »

Goh, wat is het lang geleden dat ik Ed Swart in 'levende lijve' zie! Zijn laatste escapades op Zandvoort waren - als ik me goed herinner - met zijn rode Ferrari 250 SWB in de HARC races in de late jaren 70 / 80.

Mooie herinneringen aan Jim Clark, toen mijn grote idool. Zijn magische overwinning in 1967 op Zandvoort viel samen met mijn eerste bezoek aan ons nationale duinencircuit. Time flies .......
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: