Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
April 22, 2019, 12:49:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Hoe is het met...  (gelezen 32688 keer)
Gerrie Hoekstra
Administrator
Rookie driver

« Gepost op: April 07, 2011, 05:21:15 »

AUTOSPORT.NL gaat vanaf vandaag op zoek naar coureurs van vroeger. De rubriek ‘Hoe is het met….’ starten we met Françoise Loogman. Als het forum suggesties heeft dan horen wij dit graag.
Martijn Pot
Silver medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 07, 2011, 08:25:06 »

Leuke rubriek! Zeker mee doorgaan!

Jeroen Hin, Evert Bolderheij, Jaap van Silfhout, Gerrit van Kouwen, Eddy Fresco, Egbert Top, Lammie van den Heuvel, meneer de Bok, Maarten Bottelier etc. etc.

Succes!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 07, 2011, 10:06:22 »

Lammie van den Heuvel

Ehhhh... Huilen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #3 Gepost op: April 07, 2011, 10:21:28 »

Gerrie, als je een leuk verhaal wil:

Louis Hutzezon     Knipoog

antoine
Rookie driver
**

« Antwoord #4 Gepost op: April 08, 2011, 09:10:38 »

Lammie van den Heuvel

Ehhhh... Huilen

Hij was een tijdje een lotus dealer in de buurt van Eindhoven en is al een aantal jaren geleden overleden.

Evert rijdt nog af en toe rally's.
Gerrie Hoekstra
Administrator
Rookie driver

« Antwoord #5 Gepost op: April 08, 2011, 10:08:20 »

Beste Edwin,

Veel positieve reacties op onze nieuwe rubriek. Ook veel bezoekers. Dat gaat goed. Hoe kunnen wij contact opnemen met Louis Hutzezon? Ik hoop dat hij nog veel fotomateriaal heeft uit de jaren 60. Zou je mij zijn gegevens kunnen doorgeven?
Graag via info@autosport.nl

Thanks,

Gerrie
Niek80
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: April 08, 2011, 10:10:36 »

Leuk!!!
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: April 08, 2011, 03:23:28 »

Inderdaad: heel erg leuk! Waarvoor dank!

Michael

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: April 13, 2011, 09:48:28 »

AUTOSPORT.NL gaat vanaf vandaag op zoek naar coureurs van vroeger. De rubriek ‘Hoe is het met….’ starten we met Françoise Loogman. Als het forum suggesties heeft dan horen wij dit graag.

Hai Gerrie, ben ik een zeurkous als ik zeg dat dit natuurlijk eigenlijk prima past onder het kopje 'Historie' ? Knipoog
Maar ik heb wel een wenslijstje hoor:

Michael Vergers was in de jaren '80 een subtopper in de vaderlandse Formule Ford, maar brak in Engeland pas echt goed door. Hij werd o.a. bij het jaarlijkse Formule Ford Festival jarenlang een vaste deelnemer. Daarna werd hij een GT ace. Waarom zien we onze landgenoot eigenlijk nooit meer op Zandvoort en Assen in actie?

Hij werd al genoemd: Jeroen Hinn was een held van me, omdat hij precies de juiste auto's reed die op mij indruk maakten Lachebek  In de Austin Metro Cup viel hij me niet zo op, maar de (ex-Andy Rouse) Ford Sierra RS500 Cosworth waarmee hij in Groep A aantrad deed mijn mond openvallen: wat een vormgeving, wat een snelheid, wat een sound! Daarna in Groep A nog een brullende Holden Commodore, een enkele keer een Belgische 'gekietelde' Mercedes, waarna hij in Groep N met een zeer fraaie Ford Sierra Cosworth sedan in actie kwam (met een heeeeeel forse klapper bij het uitkomen van de Tarzanbocht). En toen? Waar is hij en wat doet hij?

Beetje van dezelfde lichting: Arthur van Dedem. Deze baron reed jarenlang met zeer fraaie BMW's in Groep A, na daarvoor in de Formule Ford 1600 en 2000 te hebben gereden. De M3's van hem waren de aartsvijand van Hinn's Sierra, hoewel ze in een andere klasse reden. Oooooooh wat klonken die M3's goed! Hierna ging hij, net als Hinn, Groep N onveilig maken. Van Dedem deed dat met Mercedessen en niet bepaald zonder succes. En plotsklaps was het over... Je kunt mij niet wijsmaken dat hij anno 2011 een krantenwijk heeft, dus wat doet hij tegenwoordig?

Deze naam zal vast voor veel vraagtekens zorgen: Piet Bouwmeister. Was eigenlijk een beetje het volgende Marlboro-talent in het rijtje Kox/Van Kouwen/Van Uitert, maar om de ene of andere reden kwam het er net niet helemaal uit. Was het geldgebrek? Of hield iets anders hem tegen op de autosportladder, waar hij natuurlijk had moeten doorgroeien naar de Formule Ford 2000/Opel Lotus Challenge?

Toerwagenheld en 'broer van' Joachim Winkelhock was schier onklopbaar in de jaren '90. Smokin' Jo verdween na DTM-avonturen met Opel van het toneel. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich thuis achter de geraniums zit te vervelen, dus ik voel een mooi René de Boer verhaal aankomen... Knipoog

En als René dan toch op pad gaat: ik ben toch wel erg benieuwd naar alle mysteries rondom een heerschap genaamd Michael Hordo... was het een charlatan, of zat er wel degelijk een kern van waarheid in zijn spectaculaire denkbeelden Verbaasd
« Laatste verandering: April 13, 2011, 09:49:59 door Drrrrkkk » Gelogd

Gerrie Hoekstra
Administrator
Rookie driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 13, 2011, 10:55:38 »

Beste Drrrrkk,

We zijn met een aantal coureurs bezig. Gaat alleen ongeloofelijk veel tijd in zitten.
Binnenkort komt er wel een mogelijkheid om fotoboeken te plaatsen.
Ik ga een groot gedeelte vullen met die 100000 negatieven die ik nog heb liggen.
Ook mogen bezoekers van de site hun foto's (na controle gaan plaatsen).
Binnenkort meer hierover.
Let volgende week op het verhaal rond Jopie Corvette. De man die persoonlijk veel bezoekers trok bij de Slotemakercursus van 1976.

Groet,

Gerrie

Excuses voor het feit dat ik het in een verkeerde topic heb gezet. Ik leer op mijn oude dag nog wel eens wat bij.
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 04, 2011, 09:56:56 »

Heren, Dhr Vergers grijpt nog zeer regelmatig in de diverse stuurtjes van moderne maar ook historische automobielen en is redelijke eenvoudig te contacten. Of hij zin heeft in schijnwerpers weet ik niet, maar ik wil een poging wagen.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 04, 2011, 10:23:18 »

Oww. nog een suggestie.
De gebroeders Langeberg ook actief in de NL toerwagenracerij en verdienden hun muntjes met Tanker Cleaning Rotterdam. Of zij een verhaal willen doen valt te bezien.

Jeroen Hinn is heet volgens mij gewoon Hin en voor zover ik weet streed hij ooit in een Golf GTI in de gelijknamige cup, ergens eind jaren zeventig. Ja, mijn grijze haren zijn echt.

De familie van Vliet (van Vliet Trucks) in hij beige/bruin en gele bolides.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: September 05, 2011, 09:29:42 »

Nou, in een poging om een ieder weer wakker te schudden maar weer eens een post hier.

Jimmy Akkal... wat is daar van geworden?

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: November 29, 2011, 11:28:58 »

Nou nog maar eens eentje: Carlo van Dam. Erg stil de laatste tijd... Ik weet het niet

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: November 29, 2011, 12:28:24 »

Die heeft toch gewoon dit seizoen (regelmatig) in Japan (en Korea?) geraced?
Daarnaast 24 uur van Nurburgring in een fabrieks Subaru.
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: