Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 23, 2019, 03:04:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Gezocht Foto's Broadspeed GTS in Nederland Tonio Hildebrand/Arthur Banting  (gelezen 23130 keer)
alecissigonis
Test driver
*

« Gepost op: December 15, 2010, 09:09:48 »

Hallo,

Wie kan mij helpen aan foto's van de Broadspeed GTS die vanaf 1967 door Tonio Hildebrand en daarna door Arthur Banting op Zandvoort is ingezet.
De auto heeft in diverse kleuren gereden; rood wit blauw, metallic blauw.
Ook foto's van de motor ruimte en het interieur zijn welkom.

« Laatste verandering: December 16, 2010, 09:48:54 door alecissigonis » Gelogd
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: December 17, 2010, 03:07:45 »

Hallo,

Wie kan mij helpen aan foto's van de Broadspeed GTS die vanaf 1967 door Tonio Hildebrand en daarna door Arthur Banting op Zandvoort is ingezet.
De auto heeft in diverse kleuren gereden; rood wit blauw, metallic blauw.
Ook foto's van de motor ruimte en het interieur zijn welkom.
Dag Alecissigonis,

Deze foto van Hildebrand's Broadspeed GTS (tussen Panorama en Bos Uit) vond ik op flixr:
http://www.flickr.com/photos/vroemmm/4484532745/

Banting's Broadspeed staat op de fantastische site van Frank de Jong:
http://homepage.mac.com/frank_de_jong/Pages/p%201971%20Paasraces.html

Zelf heb ik Hildebrand en Banting in deze bijzondere Broadspeed GTS zien rijden, voor zover ik weet heb ik daar zelf geen foto's van. Als ik nog wat interessants in mijn archief vind zal ik je dat uiteraard melden.

Vriendelijke groeten, Hans Fohr

« Laatste verandering: December 18, 2010, 10:51:42 door Hans M. Fohr » Gelogd
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: December 17, 2010, 05:18:46 »

Een foto van de auto van Hildebrand bij een garage (op weg van het station naar het circuit), ik denk dat ik die heb gemaakt toen ik twaalf was. Nou even herinneren (tamelijk lang geleden): volgens mij ging Hildebrand er in de Gerlach vanaf en stond de auto daarna te koop... De auto stond met de neus naar beneden. Ik moet daar ergens nog een foto van hebben, helaas is er nogal wat verloren gegaan de afgelopen jaren.
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: December 17, 2010, 08:31:53 »

Een foto van de auto van Hildebrand bij een garage (op weg van het station naar het circuit), ik denk dat ik die heb gemaakt toen ik twaalf was.
In de loods naast dat tankstation (hoek Van Alphenstraat/Van Lennepweg) werden toentertijd alle deelnemende auto's gekeurd.
« Laatste verandering: December 19, 2010, 12:00:16 door Hans M. Fohr » Gelogd
alecissigonis
Test driver
*

« Antwoord #4 Gepost op: December 24, 2010, 06:14:31 »

Als antwoord op de foto van Peter, deze zal uit 1967 of 68 zijn.
De auto is nog in de kleur van broadspeed zelf (welke durf ik niet te zeggen ik ken alleen zwart wit foto ervan maar ik denk bordeau rood of zwart met zilveren race strepen op het dak) maar in engeland zat de weber ida er niet op, de eerste keer dat ik deze zie!
Later maakte Hildebrand de auto rood/ wit/ blauw en heeft 'm in 1970 in die kleuren geraced onder club vroom vroom.
De reden dat hij de auto "verkocht" (zoals ik ooit heb vernomen)was dat hij in de sportscar/proto categorie werd ingedeeld en niet de toerwagens, en dus niet het verwachte resultaat haalde.
Op de foto welke ik ook al op flickr had gezien lijkt de auto zwart, het moet de clubraces geweest zijn 10-10-1970 maar wie reed er? Was het Banting?? en zo ja waarom was de auto in 1971 dan weer metallic blauw zoals op de 2e foto die Hans noemt???
De auto eindigde uiteindelijk bij Theo Koelman in Amsterdam waar hij ongeveer tot 2 jaar geleden stond.
De GTS is nu verkocht naar engeland.
Eenieder die meer informatie weet, ik houd me aanbevolen

« Laatste verandering: December 25, 2010, 10:35:41 door alecissigonis » Gelogd
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: December 24, 2010, 06:47:26 »

Deze kwam ik tegen op Goodwood dit jaar in de Fordwater Trophy, misschien niet de Broadspeed van Hillebrand maar wel een donders snel autootje.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
alecissigonis
Test driver
*

« Antwoord #6 Gepost op: December 24, 2010, 08:51:57 »

Helaas Erik,

Het is zelfs niet eens een Broadspeed maar de D.A.R.T. voor dizzy aldicott racing.

Het "prototype" voor zowel de mini marcos en de mini jem als je de engelsen moet geloven en na jaren "toevallig" weer boven water gekomen.

groeten
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: December 24, 2010, 10:53:37 »

Op de foto welke ik ook al op flickr had gezien lijkt de auto zwart, het moet de clubraces geweest zijn 10-10-1970 maar wie reed er? Was het Banting?? en zo ja waarom was de auto in 1971 dan weer metallic blauw zoals op de 2e foto die Hans noemt???
Het moet Arthur Banting zijn, hij reed in 1970/1971 met de Broadspeed GTS.
alecissigonis
Test driver
*

« Antwoord #8 Gepost op: December 25, 2010, 10:37:33 »

Maar in '70 reed de auto ook in rood wit blauw met club voom voom op de zijkant.
Was dit niet Hildebrand??
« Laatste verandering: Augustus 23, 2011, 03:38:06 door alecissigonis » Gelogd
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: December 26, 2010, 02:40:21 »

Maar in '70 reed de auto ook in rood wit blauw met club vroom vroom op de zijkant.
Was dit niet Hildebrand??
Hildebrand reed weliswaar in 1970 nog met de Broadspeed, maar tijdens de Slotraces op 10/10 reed Banting voor het eerst in deze auto.
« Laatste verandering: December 26, 2010, 02:44:25 door Hans M. Fohr » Gelogd
Henk A. Hazelaar
Test driver
*

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 24, 2011, 01:59:10 »

Tonio Hildebrand | Broadspeed GTS | Zandvoort - Pinksterraces 1967

Met vriendelijke groet,

Henk A. hazelaar
alecissigonis
Test driver
*

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 23, 2011, 03:39:47 »

Weet iemand uit welk blad deze foto komt???. Ik heb de hele jaargang autovisie 1967 en daarin in ieder geval niet.
swingkid
Rookie driver
**

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 24, 2011, 04:19:37 »

misschien kan roald je helpen : http://www.racemini.nl/index.php/contact
rmeihui
Test driver
*

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 29, 2012, 01:38:36 »

Hallo,

De twee kleuren die ik me kan herinneren waren metallic blauw en later goud (of was het omgekeerd?).

Blauw was dezelfde kleur (of bijna) als de  Cooper S van Hans Oskamp, die overigens heel veel sneller was in mijn herinnering.
Foto's heb ik, maar ze zijn zwart/wit en waar ook weer? Ik hou je vraag in gedachten.

Er was ook eens een artiest die met een tweecilinder Mini kwam. In 2 stukken gezaagde, opgeboorde Cooper S met 850cc. Lekker licht en het liep nog hard ook!

Groet, Rob
hansfohr
Test driver
*

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 15, 2012, 05:06:47 »

De Broadspeed GTS van Tonio Hildebrand in 1969
(foto met toestemming geplaatst)
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: