Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2017, 06:13:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Telegraafpraktijken op autosport.nl...  (gelezen 14048 keer)
Coach Ep
Gold medal driver

« Gepost op: November 13, 2010, 01:41:10 »

"WTCC: BREAKING NEWS Yvan Muller is de nieuwe wereldkampioen"

Schreeuwt de eigenaar van dit forum in haar meest recente nieuwsitem op haar site. Wie het artikel leest, realiseert zich dat het daar [dat Muller wereldkampioen wordt] waarschijnlijk wel op gaat uitdraaien maar het is absoluut te vroeg om dit zonder bevestiging van welke kant dan ook nu reeds als feit te melden.

Telegraafpraktijken dus. Spijtig!  Rollende ogen......

"Endurance is more important than truth"
René de Boer
Test driver
*

« Antwoord #1 Gepost op: November 13, 2010, 03:55:37 »

Het zal wel geen toeval zijn dat ik ook regelmatig voor De Telegraaf werk, en dat in ieder geval op sportgebied een uitstekende krant vind.

En het feit dat Rob Huff dit gisteren op zijn Facebookpagina meldde, en Chevrolet-sportdirecteur Eric Nève het nieuws persoonlijk aan mij bevestigde (ik check altijd wel dingen voordat ik ze online zet, en bovendien heb ik de contacten en het netwerk om dit te kunnen doen), was voor mij voldoende reden om dit bericht te plaatsen.

Niet alleen voor deze website, maar ook voor het Duitstalige auto- en motorsportweekblad SPEEDWEEK volg ik de hele ontwikkeling rondom deze zaak zeer intensief, en als ik dan over bepaalde informatie beschik en op grond daarvan besluit een bericht te plaatsen, dan zie ik daar geen enkel bezwaar in. Bovendien vind ik de beslissing van een wereldkampioenschap op vrijdagavond achter de groene tafel in plaats van zondagmiddag op het asfalt van Macau belangrijk genoeg om dit als "Breaking news" te kwalificeren.

Als "Telegraafpraktijken" betekent dat we (in dit geval) bovenop het nieuws zitten en daarmee als eerste in Nederland dit bericht wereldkundig kunnen maken, dan beschouw ik dit als compliment. Overigens heeft ook de Duitse autosportsite "Motorsport Total" het bericht, en die baseren zich alleen maar op de Facebook-melding van Rob Huff, zonder met Eric Nève gesproken te hebben. Ook "Touring Car Times" maakt er melding van, en natuurlijk hebben andere sites ook het nieuws inmiddels opgepikt.

Met vriendelijke groet,

René de Boer
Redacteur AUTOSPORT.NL
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: