Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Mei 25, 2019, 10:16:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: overblijselen oud Zandvoort  (gelezen 6976 keer)
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Gepost op: Oktober 15, 2010, 12:28:08 »

Als 'oudgediende' doet het me altijd weer pijn als ik zie hoe het oude gedeelte van het circuit is weggekwijnd. Op foto 1 het voormalige Hondenvlak, op foto 2 (ter hoogte van het 'P' bord) lag Tunnel Oost waar Roger Williamson verongelukte. Wie herkent dit nog?
« Laatste verandering: Oktober 15, 2010, 01:03:47 door Ab Goedemans » Gelogd
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 15, 2010, 01:03:01 »

Foto 1:
Ter hoogte van de Masters bocht liep vroeger de baan rechtdoor.

Foto 2:
Achter de Masters bocht (op de achtergrond) werd een hoog duin opgeworpen om het huidige circuit te scheiden van het oude gedeelte. Hier lag zo ongeveer de Marlboro chicane, dit is tegenwoordig een golfbaan.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 15, 2010, 01:54:11 »

Ik woon mijn hele leven al op 10 stappen afstand, dus ja ik ken zowel de vroegere als de huidige versie erg goed Lachebek

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 15, 2010, 02:29:29 »

Ik woon mijn hele leven al op 10 stappen afstand, dus ja ik ken zowel de vroegere als de huidige versie erg goed Lachebek
Ik liet in 1967 de eerste voetafdrukken achter in de Zandvoortse duinen, maar stom genoeg ben ik pas in 1973 achter op het circuit gaan kijken na de installatie van de Panoramabocht.

Wanneer hebben ze eigenlijk het oude asfalt verwijderd tussen Hondenvlak en Tunnel Oost? En is DIT nog het originele asfalt van het oude rechte eind?
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 15, 2010, 04:15:22 »

Dat is origineel idd..
Petor
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 15, 2010, 04:27:57 »

Het stukje na de tunnel in de richting van de baan enhet hek is niet het oorspronkelijke asfalt..
Het stukje aan de andere kant van de tunnel, de fotograaf van de laatste foto moet zich dan omdraaien, na de controle post is nog een smal stuk van het oorspronkelijke asfalt van het prachtige oude Bos Uit. Inclusief een lichte verkanting.
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 16, 2010, 10:42:30 »

Het stukje na de tunnel in de richting van de baan enhet hek is niet het oorspronkelijke asfalt..
Het stukje aan de andere kant van de tunnel, de fotograaf van de laatste foto moet zich dan omdraaien, na de controle post is nog een smal stuk van het oorspronkelijke asfalt van het prachtige oude Bos Uit. Inclusief een lichte verkanting.
Dat had ik me niet gerealiseerd, dank voor de info!
Hans M. Fohr
Bronze medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 16, 2010, 11:15:37 »

Over oud gesproken: dit is een luchtshot uit 1948, gemaakt tijdens de allereerste autorace op het permanente circuit. Sinds kort heb ik daarvan het officiŽle programma. Grijns Grijns
« Laatste verandering: Oktober 18, 2010, 05:15:37 door Hans Fohr » Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: