Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 21, 2018, 08:50:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Auteur Topic: NASCAR  (gelezen 59051 keer)
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: April 27, 2009, 12:20:32 »

Dat zou geen caution voor 'invisibris' worden, zoals in Indycar Knipoog
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: April 27, 2009, 12:26:00 »

Haha nee precies. Nu waren de caution's gisteren op Kansas ook wel dunbezaaid Ik weet het niet
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #32 Gepost op: April 27, 2009, 12:39:11 »

godmaaia bij die eerste Big One in ronde 8 schrok ik al maar bij die crash van Carl Edwards kreeg ik toch een redelijke hartverzakking. Ik las ergens dat er 7 mensen gewond zijn geraakt in het publiek.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: April 27, 2009, 12:43:40 »

Ik las ergens dat er 7 mensen gewond zijn geraakt in het publiek.

Dat is minder positief natuurlijk Droevig Hij maakt ook een flinke smakker en sloopt daarbij een aanzienlijk deel van het hek. Het publiek zit daar ook in een bocht en vlak op de baan, met slechts een vanghek ertussen... Ik zat gisteren tijdens de race op Kansas nog te denken... eigenlijk hoort er toch gewoon een dubbel hek te staan.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: April 27, 2009, 02:42:50 »

Salto Mortale in het zicht van de finish
De touché van Keselowski resulteerde in een enorme salto mortale van Edwards. Zijn auto ging op zijn kop de licht in, raakte de vanghekken en landde vervolgens in de goede rijrichting op de baan. Edwards sprintte vervolgens te voet over de finish en werd nog als 24e geklasseerd. Omdat je op Daytona en Talladega niet beneden de gele lijn mag passeren deed rookie Keselowski het enige juiste. Hij bleef op zijn lijn. “Ik bied mijn excuses aan Carl aan, maar ik ga niet beneden de gele lijn rijden omdat de reglementen je in deze situatie dwingen. Het spijt mij voor degenen die gewond geraakt zijn, maar dit zijn nu eenmaal de regels.

Ook Carl Edwards nam het Keselowski niet kwalijk. “Hij heeft het enige juiste gedaan. Gaat hij beneden de gele lijn rijden dan verliest hij, dus wat kun je van hem verwachten? Je rijdt mensen van de baan of verliest en dat wil eigenlijk niemand van ons. NASCAR laat ons hier net zo lang rijden totdat er doden vallen en dan wordt er pas actie ondernomen. Ik ben blij dat ik niet in de tribunes beland ben. Ik geloof niet dat ik daarmee had kunnen leven.” Zeven fans liepen lichte verwondingen op door de escapades van de koplopers. In 1988 maaide Bobby Allison een deel van de vanghekken neer op Talladega.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #35 Gepost op: April 27, 2009, 02:57:17 »

precies Ricky Bobby, rennend over de finish!  Lachen

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: April 27, 2009, 03:00:55 »

Doet me dan weer enigzins denken aan deze http://www.youtube.com/watch?v=XGeWXiLC5gw
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #37 Gepost op: April 27, 2009, 03:19:56 »

Wow, typische Nascar finish inderdaad Grijns Bedankt voor de link! Kan me goed voorstellen dat menigeen het daar over 'Degafever' heeft. Daar is het nooit de vraag of de Big One komt, maar slechts wanneer. Geweldige oval en zonde dat de IndyCar Series daar niet komen, wat een banking in die bochten. Heb een tijdje de Nascar Busch Series gevolgd via MotorsTV. Helaas doen zij daar niets meer mee. Wel schijnt NASN dat uit te zenden, maar dat kunnen we hier in het zonnige Zeeland niet ontvangen. Jammer...

Ook niet via de digi tv ?
NASN heet tegenwoordig trouwens ESPN America fyi  Knipoog
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: April 27, 2009, 03:34:41 »

Oké, thnx. Maar nee, heb een decoder staan met MotorsTV en Eurosport 2. Maar de Zeeuwse provider Delta TV wil er (vooralsnog) niet aan. Toch maar weer eens gaan lobbyen.
« Laatste verandering: April 27, 2009, 03:43:27 door D-M0de » Gelogd
Ruudster
Test driver
*

« Antwoord #39 Gepost op: April 27, 2009, 05:23:10 »

Lees ik dit nu goed? Omdat die vent niet onder de gele lijn wil rijden omdat ie dan niet wint, ramt ie maar een ander van het circuit, wetend dat de kans groot is dat de nummer 99 gaat vliegen....

Ik vind dit maar een schandalige actie, als de nummer 99 wel het publiek in gegaan was, was het echt een enorme ramp geworden.....

Dit soort gedrag brengt me dan wel te denken.....

Wat vinden jullie hiervan?
sebastiaan
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: April 27, 2009, 05:41:30 »

Doet me dan weer enigzins denken aan deze http://www.youtube.com/watch?v=XGeWXiLC5gw

Ja die is en blijft GOUD waard  Grijns
Rocket Ron
Gold medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: April 27, 2009, 06:43:04 »

Lees ik dit nu goed? Omdat die vent niet onder de gele lijn wil rijden omdat ie dan niet wint, ramt ie maar een ander van het circuit, wetend dat de kans groot is dat de nummer 99 gaat vliegen....

Ik vind dit maar een schandalige actie, als de nummer 99 wel het publiek in gegaan was, was het echt een enorme ramp geworden.....

Gediskwalificeerd worden, winnen of 2de worden! Dat waren de enige opties.
Als coureur zijnde wil je winnen, maar dit keer ging het dus ten koste van een letterlijke 'hoogvlieger'. De meest verstandige keuze was uiteraard er achter blijven en tweede worden, maar een coureur doet mee om te winnen. Mijn mening is dus: weinig verkeerd gedaan, misschien wel gewoon tweede moeten worden en het verstand gebruiken! Tong

When the flag drops, the bullshit stops!
Fllying_Fin
Silver medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: April 27, 2009, 08:17:17 »

Gediskwalificeerd worden, winnen of 2de worden! Dat waren de enige opties.
Als coureur zijnde wil je winnen, maar dit keer ging het dus ten koste van een letterlijke 'hoogvlieger'. De meest verstandige keuze was uiteraard er achter blijven en tweede worden, maar een coureur doet mee om te winnen. Mijn mening is dus: weinig verkeerd gedaan, misschien wel gewoon tweede moeten worden en het verstand gebruiken! Tong
De coureur doet wat er reglementair is goedgekeurd. Ze zoeken, net als de teams, de grenzen op. Zowel technologisch als reglementair.
Een diskwalificatie zou net zo min gewaardeerd worden. En wie zou kunnen denken dat deze crash zo'n enorme gevolgen had? Dat verwacht je niet vantevoren.

Die regel is een reglementaire fout van de organisatie uit. Zeker in zo'n laatste paar ronden, na een Full course yellow kun je niet verwachten dat ze binnen de gele lijnen blijven. De dood of de gladiolen, in die laatste paar bochten. Toch worden ze ertoe gedwongen, op straf van een DQ, om daarbinnen te blijven. Spektakel verzekerd, maar verder...
Ruudster
Test driver
*

« Antwoord #43 Gepost op: April 27, 2009, 09:57:20 »

Okey, thanks weer wat geleerd  Lachebek

Wel een rare regel....
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: April 27, 2009, 10:48:17 »

Ik vind het absoluut niet kunnen! Onder de gele lijn gaan is geen optie, want dat mag gewoon niet. Dus resteert de keus tussen je voorganger een zetje geven of berusten in een fraaie 2e plek. Dan is het toch duidelijk? Je wordt vandaag 2e. Nou geen flauwekul ophangen in de trant van "hij kon niet weten dat het zo erg fout zou gaan", want dat kon hij WEL. Ik weet dat, jij weet dat en hij weet dat ongetwijfeld ook. Het is volslagen idioot om bij dergelijke snelheden iemand bewust een zetje te geven. In een fatsoenlijke autosportomgeving zou zo'n actie leiden tot een langdurige intrekking van de licentie. Maar dit is NASCAR, dus dat gebeurt natuurlijk niet.

NASCAR is leuk spektakel, maar als ik dit zie weet ik ineens weer waarom ik het geen sport kan noemen. Het zou zoveel beter kunnen.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  

Ga naar: