Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 10, 2019, 05:15:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Poll
Vraag: De Porsche Panamera is een goede aanvulling voor in de DTM?
Ja - 9 (47.4%)
Nee - 9 (47.4%)
Geen Mening - 0 (0%)
Andere Optie - 1 (5.3%)
Totaal aantal stemmen: 19

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: DTM 2011  (gelezen 40521 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: Februari 23, 2011, 03:59:04 »

In deze klasse is alles uitgekiend. Zo had ieder n vrouw rondrijden (PR matig zr verantwoord). Moet je Duitser zijn, in het van het merk opgezette driverprogramma deelnemen, door Haug of Ullrich als mega talent gezien worden en/of een bekend/markant oud formule 1 coureur zijn.

De DTM is (in huidige vorm) ook geen autosport, maar auto-entertainment. En voordat iedereen nu meteen z'n emoties de vrije loop laat (want wij zijn allemaal verzot op het sportieve aspect), ik vind dat prima. Uitstekend door ITR/Mercedes/Audi/ADAC geluisterd naar wat 'de klant' wil. Het Duitse publiek wil: hardlopende auto's, hardklinkende auto's, auto's die uiterlijk lijken op wat ze voor de deur zouden hebben kunnen staan (maar onderhuids heeft het natuurlijk geen donder met een normale A4 of C-klasse te maken), toerwagencracks van de gestampte pot, enkele vrouwen die duidelijk minder zijn dan de deelnemende mannen (om het nog maar weer eens lekker te stigmatiseren dat mannelijke coureurs vl beter zijn dan vrouwelijke), wat ex-F1 coureurs (die nit meer de glans van weleer laten zien in DTM), etc. Daarnaast willen ze: veel vreet- en zuipwerk, veel merchandising, dichtbij de auto's en coureurs kunnen komen in de paddock, concerten met Duitse popsterren erbij, etc. Oftewel: het DTM als 'apparaat' functioneert uitstekend... voor die doelgroep!

De organisatie eromheen is bovendien dik voor elkaar. Jammer dat het (jarenlang door VAG dik ondersteunde) bijprogramma inmiddels flink aan het afbrokkelen is.
Wij (en ik denk ook het gros van de mede-forummers) houden niet van zo'n poppenkast. Wij willen gevechten op (spreekwoordelijk) leven en dood zien, waarbij de deurklinken in de rondte vliegen, en waar we een verrassende winnaar aan de finish hebben. Wij houden niet van een DTM-show waarbij we constant bij iedere inhaalactie denken "goh dat zullen de heren Haug en Ulrich zojuist wel per microfoon hebben geregisseerd". Oftewel: we zijn 'buren', maar we zijn z verschillend... Knipoog

Dat er aan de DTM ook dit jaar weer geen landgenoot meedoet, doet me aan de ene kant geen moer. Immers, noem je het poppetje nu Doornbos, Van der Zande, of Albers... het is allemaal B-keus wat mij betreft. Ga je als Nederlander het DTM doen, dan doe je dat om je zakken te vullen, niet om een stapje hogerop de autosportladder te gaan maken. Dan accepteer je dus dat je achteraan in een team als dat van Kolles gaat bungelen.
Anderzijds vind ik het wl jammer voor CPZ dat er geen Nederlander meedoet. Een 'lokal matador' had veel goeds gedaan voor de kaartverkoop, vooral nu de race zo vroeg in het jaar valt (15 mei '11) en de Duitse toeristen dus nog niet massaal in Zandvoort zijn neergestreken (nog geen vakantie).
« Laatste verandering: Februari 23, 2011, 08:44:42 door Drrrrkkk » Gelogd

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: September 19, 2011, 10:19:33 »

Oschersleben afgelopen zondag... alles mocht schijnbaar stuk Rollende ogen
http://www.youtube.com/watch?v=RgOcc2rsZEg

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar: