Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 18, 2019, 09:39:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Renault Alpine V6 Turbo Europa Cup  (gelezen 12387 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Gepost op: Juni 19, 2010, 12:39:25 »

De opvolger van de 5 Turbo was de Alpine V6. Lelijke onbetrouwbare auto's, maar wel weer de geŽikte gevechten op het scherpst van de snede. De races werden veelal in het voorprogramma van de Grand Prix' verreden, zo ook op Zandvoort. Echter, vanaf 1986 was de Grand Prix er niet meer, maar tijdens een Renault Racefestival kwam het hele circus toch weer naar de Noordzeekust.

Editie 1985: http://www.youtube.com/watch?v=i3c3f7IZWuo

Editie 1986: http://www.youtube.com/watch?v=HH0aSKEOV3M

Beelden van de race op Silverstone 1987: http://www.youtube.com/watch?v=Hbq0juIt0QQ&feature=related

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Petor
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2010, 10:40:37 »

Wat 'n prachtige beelden!
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2010, 03:52:41 »

Kijk eens op 1:00 in het  "Alpine V6 CPZ 1986" filmpje en beredeneer waar de cameraman staat. Indien gereed, stukje herhalen.

Hoezo andere tijden .... Moet je eens voorstellen hoe een dergelijke actie nu zou worden ontvangen Lachebek

Michael

rene oudshoorn
Test driver
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2010, 06:27:46 »

In het filmpje van 1985 , zie je een monteur met bril ijs in de turboslangen doen , volgens mij is dit Ron Boon in zijn jonge jaren.
Heb zelf ook zo'n turbo voor op de weg gehad , gingen we volgas op de a4 ( 250+ ) dan boven op de afrit stoppen , de motorkap openen , dan zag je een grote oranje bonk ijzer .....dat was de turbo !!!

Het is met deze auto hetzelfde afgelopen als alpine op het filmpje van Silverstone , ineens grote rookwolken in het intrieur , de elektrische deuropeners werkten niet meer , met de noodontgrendeling naar buiten , en binnen 30 sec was het polyester hutje weg , en na 1 minuut alleen nog een buizenframe van 10 mm pijp met een motor.  levensgevaarlijke auto's......maar wel leuk vooral in de regen
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2010, 09:33:03 »

Kijk eens op 1:00 in het  "Alpine V6 CPZ 1986" filmpje en beredeneer waar de cameraman staat. Indien gereed, stukje herhalen.

Hoezo andere tijden .... Moet je eens voorstellen hoe een dergelijke actie nu zou worden ontvangen Lachebek

Michael
Tsja, als die cameraman er nog geen 8-urige werkdag (incl. half uur lunchpauze + 2 koffiepauzes van een kwartier) op heeft zitten, maakt niemand zich er druk over  Knipoog

EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2010, 10:23:29 »

Michael
Tsja, als die cameraman er nog geen 8-urige werkdag (incl. half uur lunchpauze + 2 koffiepauzes van een kwartier) op heeft zitten, maakt niemand zich er druk over  Knipoog

Maar zal hij echt voor de vangrail staan dan? Ik ben niet echt een fotogenie ofzo, maar kan hetzelfde effect niet bereikt worden door in te zoomen?

_____/___ |___ \_____
|_       ______    _____|= O 0 o
    O                O
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 22, 2010, 10:51:53 »

Ik weet het echt niet met zekerheid, maar kan me absoluut niet herinneren dat er ooit dergelijke beelden zijn gemaakt vanaf de kerbstones, zoals gesuggereerd wordt. Dit is echt niet een kwestie van "andere tijden". Ook in 1986 zou dat als "volkomen gestoord' worden opgevat. Ook ik vermoed dat dit "het betere zoom-werk" betreft.

Overigens wel schitterende beelden!

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 23, 2010, 10:34:42 »

En toch .... zoals die camera gedraaid wordt ... het uitzoomen en weer inzoomen en dan nog de focus op de auto houden ....

Dat lijkt me erg moeilijk met de hele zooi aan zo'n draagarm met 1986 technologie.

M.

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 23, 2010, 10:35:40 »

BTW Frank490 staat op 490 posts. Wat je ook doet Frank, niet meer posten. Ik maak even een screenshot van dit historische moment.

Michael

... zo geregeld!

Ik zie nu pas dat Petor op 500 staat!

zo, ook toegevoegd!
« Laatste verandering: Juni 23, 2010, 10:39:32 door Michael J Drost » Gelogd

Petor
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 23, 2010, 11:39:26 »

Michael

En dit is vijf honderd en ťťn!
Ik  heb het sterke vermoeden (weet het eigenlijk wel zeker) dat deze beelden niet tijdens een officiele training of race gemaakt zijn. Gewoon effe tussendoor om een mooi shot te krijgen. Net zoals de opname op 0:10 die vanf de curbstones in de Gerlach gemaakt is.
De rescue wagen in de Tarzan is niet op post en ook de baanposten 4 en 5 (toen nog 2 en 3, en 3 (nu 5) stond toen aan de rechterkant van de baan) zijn niet bezet.
De Volvo station die je aan de binnenkant van de Tarzanbocht ziet staan was de camera otoo. Ik kan me dat ding nog wel herinneren uit die tijd.
De camera staat wel degelijk pal op de curbstones. En de Alpine rijdt er niet langzaam voorbij!
Maar dat maakt weer het mooie shot wat ze ongetwijfeld zochten.
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 23, 2010, 10:29:50 »

Hey Michael, wat leuk! Dank! Ik let(te) zelf niet zo op die dingen, maar vind het toch wel grappig dat mijn nick met "490" nu bevestigd is. En dat Petor nu "goud' draagt tegenover mijn armetierige "zilver" betekent slechts dat Petor meer vrije tijd heeft, verder niks. Mogelijk ook had hij een lager startnummer, that's all. Grijns

Je gaat toch GVD Petor's zwakzinnige uitlatingen niet afmeten t.o.v. mijn weloverwogen opvattingen? Geschrokken Eh, behalve als ie het met mij eens is, natuurlijk en dat is nogal eens het geval, zeker als het over "vroegŻh" gaat. Grijns
Gelukkig zijn hij en ik het ook zo vaak oneens met elkaar dat het de moeite waard is om HIER een discussie te voeren. Dat houdt de boel in beweging en dat mag best, dunkt mij zo.

Petor, gefeliciteerd met je "gouden status". Dat er nog maar veel lezenswaardige bijdragen mogen volgen! Kus

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 24, 2010, 10:13:19 »

Boeh, ik ga een klacht indienen bij Autosport.nl, want als Petor goud krijgt, wat krijg ik dan wel niet? Knipoog Grijns

Over het fillumpie: inderdaad geschoten vanaf de kerbstones uitkomen Tarzanbocht en inderdaad een geŽnsceneerd beeldje (dus niet tijdens training/race ofzo). Niettemin een gewaagde actie, want de Alpinist (sorry, kon dit goedkope woordgrapje effe niet late schieten Lachen) wil de voiture in een soort drift brengen, maar dat vond dit model auto nooit zo leuk.

Overigens vond ik de opvolger van die Alpine V6, de 21 Turbo, nůg erger dan dit hok. Die 21's gaven het begrip onderstuur een geheel nieuwe dimensie Knipoog

En @ Renť Oudshoorn: ik heb ooit eens een Alpine V6 tot de grond zien affikken bij het oprijden van de Zeeweg richting Zandvoort. Ik krijg het beeld van de brandende magnesium sportvelgen (letterlijk) niet van m'n netvlies.

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 26, 2010, 12:02:00 »

Vond deze: te leuk om te laten staan

en deze: knallen maar

M.

EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 27, 2010, 10:49:47 »

http://www.flickr.com/photos/antsphoto/3120511485/

Ontwikkeld door Williams F1, en persoonlijk getest door Patrick Head. Een Austin Metro rallycar, gekker moet het niet worden. De eerste versies hadden volgen RTLgp een 'rondslingerende' Williams F1 achtervleugel gemonteerd, om het gekke ding maar op de weg te houden!
« Laatste verandering: Augustus 27, 2010, 10:54:59 door EdwinW » Gelogd

_____/___ |___ \_____
|_       ______    _____|= O 0 o
    O                O
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 28, 2010, 11:12:06 »

De 6R4 is een icoon uit de rallysport.
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: