Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 11:53:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
  Print  
Auteur Topic: Kippenvel momenten  (gelezen 89957 keer)
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Gepost op: April 22, 2008, 04:39:43 »

Een van mijn kippenvel momenten was toen ik (volgens mij) in 2003 in de duinen naast de hoofdtribune van circuitpark Zandvoort zat. Het was september, het weekend van DTM.
Christijan Albers reed voor Mercedes. Timo Scheider had pole position tijdens de race. Christijan kwam iedere ronde beter op gang, en bij iedere inhaalactie kwam het publiek omhoog.
Tijdens een pitstop van Scheider ging er iets niet goed, en hij reed de pitstraat uit met een los voorwiel. Hierdoor moest hij zijn auto aan het einde van de pitstraat langs de kant zetten. Christijan kwam hierdoor aan de leiding. Het was super om het publiek toen te horen.
Christijan won de race. Tijdens de laatste race, op Hockenheim, kon hij het kampioenschap binnenhalen. Helaas lukte dat niet, mede door een lekke band. Bernd Schneider, die ook een lekke band reed tijdens die race maar op een redelijk 'gunstig' moment, werd uiteindelijk kampioen.
Maar die zondagmiddag in Zandvoort vergeet ik nooit meer!
Wie heeft er ook van die momenten die je nooit meer vergeet? Deel ze met anderen en wie weet is jouw moment ook het moment van anderen.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Dennuz666
Administrator
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: April 22, 2008, 09:07:54 »

Hier kan ik kort over zijn; het eerste optreden van Jeroen Bleekemolen in de A1GP van Zandvoort. Overal hoorde je gejuich en geschreeuw. Supergaaf!

The New Arcade | Play high quality Flash games online
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 22, 2008, 09:16:38 »

Moet zeggen dat ik erg genoten heb van de BRL vorig jaar, als ik het me goed herinner was het de eerste race van het kampioenschap op Zolder waar Bleekemolen en Molenaar een geweldig gevecht hadden om de leiding. Helaas ging het uiteindelijk fout voor Jeroen, hoe kon het ook anders met het close racing van de BRL. Prachtig gevecht dat me alleen maar meer fan maakte van de BRL.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: April 22, 2008, 04:41:40 »

een Porsche die 11 keer over de kop ging tijdens het 1e DTM weekeind op zandvoort...

en de crash van Mental Theo in Bos uit.

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #4 Gepost op: April 22, 2008, 06:33:53 »

een Porsche die 11 keer over de kop ging tijdens het 1e DTM weekeind op zandvoort...

waar was dat dan? Dat was toch in 2001 of niet?
Ik stond toen bij scheivlak op zaterdag en op zondag zat ik net voor tarzanbocht. Heb het niet gezien.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
sebastiaan
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 22, 2008, 06:53:03 »

eeh ja kan wel kloppen die porsche ging toen ingaan scheivlak de vangrail in en ging over de kop.
Patrick84
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: April 22, 2008, 07:33:05 »

eeh ja kan wel kloppen die porsche ging toen ingaan scheivlak de vangrail in en ging over de kop.

Ik zag hem de laatste 4x rollen.
Voor Post 9 de rail in en bij de grindbak tussen 9 en 10 op zijn zijkant tot stilstand komen.
Ik stond op 10  Grijns
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: April 22, 2008, 08:07:05 »

Iemand die een filmpje heeft van die Porsche crash... nieuw voor me namelijk. Klinkt aardig bruut, 11x rollen...  Geschrokken
sebastiaan
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: April 22, 2008, 08:09:45 »

Iemand die een filmpje heeft van die Porsche crash... nieuw voor me namelijk. Klinkt aardig bruut, 11x rollen...  Geschrokken

nee is geen beeld van de cameraman kreeg m namelijk recht op zich af en heeft niet kunnen filmen
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 22, 2008, 08:12:11 »

Die is dus de duinen ingedoken... begrijpelijk, zou ik ook doen in zo'n geval Grijns
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: April 22, 2008, 08:20:55 »

Maar goed, mijn kippenvelmoment... Zijn er meerdere eigenlijk.

1. Het eerste optreden van Jeroen tijdens de A1GP in Zandvoort. Drommen mensen voor de hospitalitybox, ontzettend veel aandacht. Je realiseert je dan dat Nederland weer acteert op een hoog autosportniveau. Persoonlijk hoogtepunt die dag om voor het eerst die dag in het echt de motoren te horen brullen Ún de eerste rondjes op de baan mee te maken. Vooraf al enorm genoten van de demorondjes van John Watson.

2. Mijn allereerste DTM in het echt zien rijden, Tom Kristensen die als allereerste de baan opgaat tijdens de trainingen in 2005. Volledig de kou vergeten (viel tegen op de Hunserug) en anderhalf uur lang genieten van het geluid en de wagens.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: April 22, 2008, 08:32:33 »

Zijn er trouwens wel ergens beelden te vinden van Theo zijn crash?
sebastiaan
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 22, 2008, 09:10:15 »

Zijn er trouwens wel ergens beelden te vinden van Theo zijn crash?

niet op youtube maar ze zijn er wel ergens  RTL heeft ze toen uitgezonden
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: April 22, 2008, 09:45:50 »

kippevel.....
elke formule 1 training/race in de zeventiger jaren, kwam bij tunnel oost binnen en hoorde ze dan al rijden (waarom was ik altijd te laat) typische ford cosworth geluid van de meeste auto┤s (wat ik overigens terug hoor in de A1 gp auto┤s) maar de 12 cilinder ferrari motor en de 12 cilinder matra in de ligier klonken het gaafst!!

ander moment.....  het ongeval van Niki Lauda heeft grote indruk op me achter gelaten, ik weet nog dat ik in Amsterdam bij mijn oma was en het daar voor het eerst op tv zag. ik was toen 9. ik was altijd een beetje bang voor hem met z┤n verbrande gezicht, maar in 1984 stond ik in de paddock en toen stond hij ineens voor me...... schrok me helemaal de t..... en stond aan de grond genageld. nadat andere fans hem een handtekening hadden ontfrutseld was ik aan de beurt, KIPPEVEL toen hij mijn boek met foto┤s signeerde maar ik was er trots op dat ik hem dan toch had ontmoet.
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: April 22, 2008, 10:07:57 »

voor de liefhebber nog ff een fotootje van ┤t autootje van theootje
Pagina's: [1] 2 3 ... 8
  Print  

Ga naar: