Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 15, 2019, 08:04:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Print  
Auteur Topic: Kippenvel momenten  (gelezen 89944 keer)
Speedsport Holland
Test driver
*

« Antwoord #30 Gepost op: Mei 01, 2008, 07:48:28 »

Toch wel 1 van mijn kippevel momenten die me altijd bij zal blijven. Live aanwezig op de Nurburgring zoals ik vroeger regelmatig circuits bezocht. Een Formule 3000 race onder barre omstandigheden. We schrijven 1997 als er plotseling een Formule 3000 aan komt schuiven die geen voorkant meer bezit. Klaarblijkelijk in de spray op start/finish dus al iets met die auto gebeurt. Blijkt de auto van Dino Morelli te zijn die op start/finish al iemand geraakt heeft en de voorkant van zijn auto afgereden heeft. Pikant detail bij deze crash en wat ik zeker nooit meer zal vergeten is dat op het moment dat ik de auto zonder voorkant aan zag komen dat de gasklep volledig open stond. En in die tijd maakte een Formule 3000 meer geluid dan een Formule 1, dus dat het gas vol open stond was erg goed waarneembaar. Echter de combinatie van een auto zonder voorkant en het geluid van een openstaande gasklep maakte dit wel erg bizar om mee te maken. Je begon je af te vragen hoe kan dit nog goed aflopen. En toen het eenmaal afgelopen was dacht echt iedereen op de beruchte T4 tribune dat dit niet goed afgelopen was gezien de enorme inpact. Dino Morelli rijdt zonder crashbox voor zijn voeten door de bandenstapels heen en rijdt zelfs de vangrail daarachter uit de grond. Wonder boven wonder weet Dino Morelli een jaar later zelfs nog een finalerace te winnen.

http://www.youtube.com/watch?v=FIzR78AfQFw
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: Mei 02, 2008, 01:44:42 »

De laatste Grand Prix van Nederland in 1985 was er ook eentje om nooit meer te vergeten. Helaas... het was het laatste bezoek ooit aan Zandvoort van het F1-circus Huilen  Maar de wedstrijd is ook zo memorabel, omdat Niki Lauda en Alain Prost zo'n bloedstollend gevecht hadden in de slotfase. Lauda was eigenlijk al pensioengerechtigd en Prost was eigenlijk de snellere, maar Lauda reed met een heeeeeeeeel brede auto in de slotfase.

http://www.youtube.com/watch?v=CN-6m44yJ2Q

Hunzerug/Slotemakerbocht/Scheivlak/Marlborobocht/Tunnel Oost/Panoramabocht/Bos Uit... wat hadden we toch een supersupersupercircuit vroeger!

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Giant2000
Rookie driver
**

« Antwoord #32 Gepost op: Mei 06, 2008, 12:40:55 »

Ik krijg nog steeds kippevel van de dodelijke crash van Dale Earnhardt in de laatste bocht tijdens de Daytona 500 van 2001.  Huilen
« Laatste verandering: Mei 06, 2008, 12:43:07 door Giant2000 » Gelogd
Peter
Bronze medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: Mei 06, 2008, 07:39:32 »

Nog een persoonlijk kippenvelmoment: Loc Duval die in de Gerlachbocht crasht in de startronde van de F3 Euroseries, tijdens het DTM-weekend van enkele jaren geleden. Op zich was het niet zo'n heftige crash, maar zijn auto landde zowat op mijn hoofd (ik stond daar als fotograaf te werken)!  Grijns

Toen had ik dus wel eventjes kippenvel en bibberhandjes... kon ook meteen een schone boxershort aan gaan trekken Knipoog

heb je nog foto's kunnen nemen? (van die crash)
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #34 Gepost op: Mei 06, 2008, 08:41:25 »

Ik krijg nog steeds kippevel van de dodelijke crash van Dale Earnhardt in de laatste bocht tijdens de Daytona 500 van 2001.  Huilen

Stomme crash was dat ja. Ik heb wel hardere crashes gezien die wel goed afliepen.
Deze crash leek helemaal niet zo hard te gaan. Je zou niet verwachten dat een coureur bij zo'n crash zou kunnen overlijden en dan gebeurd het toch.

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #35 Gepost op: Mei 06, 2008, 09:56:29 »

heb je nog foto's kunnen nemen? (van die crash)

In mijn val heb ik nog wel iets kunnen afdrukken, maar weinig ervan was scherp.
Ik zal het effe opzoeken voor je...

Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #36 Gepost op: Mei 21, 2008, 08:11:46 »

Tijdens de introductiedag om marshal te worden bij de OCA had ik ook zo'n kippenvel moment.
Tijdens zo'n dag krijg je van alles te zien bij Circuitpark Zandvoort. Als je dan voor het eerst door de pitstraat loopt terwijl er kwalificatietrainingen bezig zijn, of je staat aan de binnenkant in de tarzanbocht tijdens NEC FR, dan krijg je pas echt mee wat autoracen inhoudt.
Het was een dag om nooit te vergeten, en ik kon niet wachten om het inschrijfformulier te ondertekenen.
Enkele maanden later (zo lang duurde het toen nog om een licentie te krijgen) stond ik in overall op post 13, tijdens het DTM weekend! Superervaring om als eerste evenement te doen.
Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik me toen heb aangemeld, en geniet nog net zoveel van ieder evenement (zelfs paasraces 2008 in de sneeuw en hagel).
Ik hoop dus nog heel veel jaren als marshal op Zandvoort langs de baan te staan!
En het leuke is....iedereen kan zich hiervoor opgeven. Je hoeft er geen speciale opleiding voor te doen, want je leert alles tijdens de races op de baanposten!

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
leon
Test driver
*

« Antwoord #37 Gepost op: Mei 21, 2008, 09:54:59 »

1 van mijn momenten is toch wel het behalen van het nederlands en duits clio cup champioenschap met mike verschuur

en de masters met Mr. X
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: Mei 21, 2008, 10:23:18 »

en de masters met Mr. X

Was dat nou Jaap van Lagen of Phil Bastiaans?

leon
Test driver
*

« Antwoord #39 Gepost op: Mei 22, 2008, 05:45:44 »

hahaha

ik zou het niet meer weten  Rollende ogen
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: Mei 22, 2008, 09:55:20 »

hahaha

ik zou het niet meer weten  Rollende ogen

Ah, je mag het dus niet zeggen Rollende ogen
Nou, het was (1) iemand die goed 'de weg' kent op CPZ, en (2) iemand wiens Clio niet voldeed aan de reglementen. Lachebek

leon
Test driver
*

« Antwoord #41 Gepost op: Mei 22, 2008, 03:42:33 »

die discussie kunne we wel weer aangaan

punt 1 klopt

punt 2 niet.  De auto waarmee Mr. X reed was voledig volgens het regelement.
sebastiaan
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: Mei 22, 2008, 10:19:59 »

die discussie kunne we wel weer aangaan

punt 1 klopt

punt 2 niet.  De auto waarmee Mr. X reed was voledig volgens het regelement.

eeh kom op dat zag iedereen die auto liep op t rechte stuk zoveel harder dan de rest
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #43 Gepost op: Mei 23, 2008, 10:01:37 »

eeh kom op dat zag iedereen die auto liep op t rechte stuk zoveel harder dan de rest

Tsja, ik wilde er geen welles-nietes spelletje van gaan maken, maar inderdaad kon iedereen zien dat het geen zuivere koffie was. Maar er zal niet alleen iets meer vermogen in die Clio hebben gezeten hoor, want die auto lag ook als een dijk op het Zandvoortse asfalt. Graadje meer camber e.d.? Rollende ogen

leon
Test driver
*

« Antwoord #44 Gepost op: Mei 23, 2008, 05:20:53 »

bijde niet correct

ik zal het nog eens proberen uit teleggen

masters op zandvoort betekent normaal onderstuur onderstuur en onderstuur met dank aan o.a. de F3

die masters was het ook nog eens extra lekker warm duzz nog meer onderstuur  Grijns

de Q was op vrijdag race op zondag, duzz je wist niet hoe erg de baan zou verandere

bij de auto van Mr. X was een groot gok genomen om hem achter extra los tezetten.

normaal werdt er tijdens een race rondentijden gereden van rond de 1.57 , die masters zat iedereen boven de 2 min

zoals je al kunt bedenken +/- iedereen had onderstuur en kwam daardoor de bocht niet door en gevolg daarvan dus ook minder snelheid bocht uit en op het stuk erachter.

1 person had overstuur en dat was Mr. X en daardoor kon hij 1.58,5 rijden

ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Print  

Ga naar: