Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 17, 2019, 01:44:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Schertsvertoning  (gelezen 20240 keer)
Petor
Gast
« Gepost op: Mei 02, 2010, 06:39:51 »

't zeikt van de regen buiten (waar anders) en uit verveling hing ik hedemiddag voor de teevee. Al zappend viel ik in de start van race twee van het WTCC in Marokko.
De rees duurde 13 ronden. Bij de start waren er wat klappertjes, waardoor er drie bleven staan. In plaats van een code-rood kwam de sc uit, terwijl twee takelwagens de gecrashte wagens van 't asfat verwijderden. In ronde 7 ging de sc naar binnen. In de daarop volgende reesronde kreeg een meneer in een witte BMW een waas voor z'n ogen en kegelde een Chevrolet bijna door een muur heen. Weer sc, weer een takelwagen. De sc ging voor de laatste ronde weer naar binnen.
Welgeteld anderhalve ronde op race snelheid. En dat met live televisie.
Wat een schertsvertoning!
Denkt men nu werkelijk dat de betalende toeschouwer op het sirkwie en de teevee kijker zit te wachten op een stel slingerende otoo's achter een otoo met zwaailampen?
Hoe de sport naar de klote te helpen.
« Laatste verandering: Mei 02, 2010, 08:43:59 door Petor » Gelogd
tarzancorner
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2010, 06:56:20 »

Het begon al op zaterdag met de training kerbstone's die afbraken ik weet niet hoe lang men nodig
had om 1 auto weg te slepen enz
Vorig seizoen is er ook veel mis gegaan de FIA moet ook nu eens naar hun eigen orginisatie kjiken.
Een start die tot 2 keer toe werd afgebroken,een pace kar die te laat de baan op komt en de kop mist
afsleep diensten die heel veel tijd nodig hebben om een auto weg te halen vooral in race 1 had men
verschrikkelijk veel tijd nodig om de gespinde BMW van Romanov weg te halen.
Twee races die onder geel worden af geflagt als men 10 ronden geraced heeft is het veel.
Er is geen andere merk die onder deze amateurs aan een WK gaan meedoen.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2010, 09:54:01 »

die trage marokkanen moeten een kraan op elke straathoek zetten. Maar buiten de safety cars om was het een spannende race  Knipoog

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2010, 11:25:31 »

die trage marokkanen moeten een kraan op elke straathoek zetten.

Als er nou mooie velgen onder hadden gezeten waren ze vast sneller geweest, om er eens een volkomen politiek incorrecte opmerking tegenaan te gooien.  Beschaamd

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
EdwinW
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 03, 2010, 10:23:38 »

die trage marokkanen moeten een kraan op elke straathoek zetten.

Als er nou mooie velgen onder hadden gezeten waren ze vast sneller geweest, om er eens een volkomen politiek incorrecte opmerking tegenaan te gooien.  Beschaamd

Eens, eens, eens. Het is goed om te zien dat zo'n mooie klasse als de WTCC haar 'vleugels uitspreid', maar ik ben toch echt van de mening: Doe iets goed, of doe het niet.

Nu moet ik wel vermelden dat er ook wel veel crashes op nagenoeg bijna dezelfde plaats plaatsvonden. Ook in een Monaco of Long Beach zou dat extra problemen opleveren, maar dit sloeg toch wel echt alles!

_____/___ |___ \_____
|_       ______    _____|= O 0 o
    O                O
Richard
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 04, 2010, 08:47:47 »

ik snap niet waarom ze in Marrakech racen, vorig jaar ging het ook al niet goed, ik heb met verbijstering gekeken naar de races, in race 1 ging men 3 keer de start uitvoeren omdat de raceleiding vond dat men niet synchroon genoeg reed terwijl het écht niet strakker kon. Bij de FIA mogen ze nu wel écht 'ns kritisch gaan kijken naar dit soort beelden, het is gewoon onprofessioneel en FIA onwaardig.
mario penaat
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 04, 2010, 01:50:01 »

Als ze misschien de races ook wat langer maken en geen reverse grid meer doen, krijg je misschien ook wat minder crashes. Ik bedoel, nu zijn de races zo kort dat een rijder wel in elk, misschien een beetje op een openingetje lijkend gaatje die er eigenlijk niet is, moet duiken om iemand in te halen. De reverse grid maakt dit probleem alleen maar erger. ook de succesgewichten zorgen ervoor dat eigenlijk elke rijder even snel is waardoor het nog moeilijker is om een 'normale' inhaalactie te doen.

Al dat 'genetisch gemanipuleer' van raceklassen, in combinatie met te korte sprintraces, zorgt mijns inziens alleen maar tot competitie vervalsing en een hoop schroot.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 04, 2010, 03:54:13 »

ik snap niet waarom ze in Marrakech racen, vorig jaar ging het ook al niet goed, ik heb met verbijstering gekeken naar de races, in race 1 ging men 3 keer de start uitvoeren omdat de raceleiding vond dat men niet synchroon genoeg reed terwijl het écht niet strakker kon. Bij de FIA mogen ze nu wel écht 'ns kritisch gaan kijken naar dit soort beelden, het is gewoon onprofessioneel en FIA onwaardig.

dat kwam door de laatste bocht, hierdoor werd het veld een beetje geshuffelt

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 04, 2010, 09:01:44 »

... of zoals De Telegraaf het verwoordde: "Ondanks spectaculaire crashes was het tweede optreden in Marokko een beschamende vertoning. Onder het wakend oog van FIA-voorzitter Jean Todt voltrok zich eerder een processie dan een wedstrijd".

Gelukkig is de nieuwe FIA-voorzitter een kerel die met z'n vuist in Marokko op tafel heeft geslagen en brulde "wat is dit gloeiendegloeiendeg%@&%$domme voor een vertoning... dit nooit meer hier!". Toch? Rollende ogen

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: