Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 23, 2019, 04:37:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Auteur Topic: Crazy Races, 2e Kerstdag, Zandvoort  (gelezen 60422 keer)
Petor
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: Augustus 27, 2008, 03:35:16 »

Ok Drrrrkk eentje dan: (zie topic "iemand zei dat....")
Tijdens de Crazy Races en zowiezo in die tijd, ging het er allemaal wat gemoedelijker aan toe.
Om de een of andere reden deed ik met deze wedstrijden bijna altijd dienst als vlaggenist op baanpost 3A. Wat nu post 6 is. Gelijk na de post sloegen de dames en heren rijders via het listige hobbeltje daar rechtsaf weer het gehalveerde rechte stuk op.
Tijdens een van de wedstrijden die in de zomer zaterdag 's avonds verreden werd vroeg een collega mij of zijn dochter op post mee mocht kijken. Toen deden we dat soort dingen dus nog, daarom werden we die avond op post vergezeld door een leuke dame.
"Als het eng wordt met botsen enzo knijp ik in je arm hoor" vertelde ze mij voordat het strijdgewoel op de baan zou losbarsten.
Hoopvol ben ik wat dichterbij haar gaan staan, aangezien botsen in de lijn der verwachtingen lag. Na deze wedstrijd hebben we nog een paar maanden romantieke verkering gehad.
Met mijn arm ging het snel weer beter.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #31 Gepost op: Augustus 27, 2008, 03:46:37 »

Na deze wedstrijd hebben we nog een paar maanden romantieke verkering gehad.
Met mijn arm ging het snel weer beter.

Haha, zo werden het dus letterlijk Crazy Races Lachebek
Heb je ook op post 3A gestaan op tweede Kerstdagen? Was geen fijne post namelijk met de truckraces in het voorprogramma Geschrokken

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Petor
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 27, 2008, 04:48:52 »

Volgens mij heb ik daar ook wel eens gestaan. Ik voelde me zowiezo niet erg op mijn gemak tijdens de truck races.
Dit was trouwens het eind van de Truckraces op Zandvoort.

http://tbk.fameflame.dk/viewtopic.php?f=13&t=34626

Een truck ging in de Gerlachbocht rechtdoor. Dwars door de vangrail en door de reclame borden kwam hij in de kuil terecht. De vangrail in de Hugenholtz bocht liep nog gewoon door. Deze is toen door een shovel uit de grond getild en omgevouwen, waardoor hulpverleningsvoeruigen erbij konden komen. Sinds die tijd zit er een inham in de vangrail aan de binnenkant van de bocht.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 28, 2008, 08:03:46 »

Volgens mij heb ik daar ook wel eens gestaan. Ik voelde me zowiezo niet erg op mijn gemak tijdens de truck races.

Sjit, daar heb ik een inlog voor nodig Droevig

Een truck ging in de Gerlachbocht rechtdoor. Dwars door de vangrail en door de reclame borden kwam hij in de kuil terecht. De vangrail in de Hugenholtz bocht liep nog gewoon door. Deze is toen door een shovel uit de grond getild en omgevouwen, waardoor hulpverleningsvoeruigen erbij konden komen. Sinds die tijd zit er een inham in de vangrail aan de binnenkant van de bocht.

Volgens mij ken ik dat verhaal inderdaad, zij het met een iets andere twist. Racetrucks rijden op circuits met een tachograaf + begrensd. Anders zou het allemaal te gek worden, nog gekker dan dat het eigenlijk al was zeg maar Lachebek
Op de zaterdag voor de truckraces (het was toen al het Truckstar Power Festival + Crazy Races ontgroeid... werd dus een 'eigen' evenement) lieten ze, bij wijze van proef, eens n van de Mercedes fabrieksracetrucks 'los' gaan op CPZ. En inderdaad ging hij los... met vier wielen los van het Gerlachbocht-asfalt ja!
Inderdaad zoals je zei dwars door alles en iedereen heen en met een grote plof eindigde het gevaarte in de Hugenholtzkuil (die anno 2008 geen kuil meer is, maar een woestijn).

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 28, 2008, 09:16:10 »

« Laatste verandering: Augustus 28, 2008, 10:51:18 door Drrrrkkk » Gelogd

Petor
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 28, 2008, 09:49:32 »

[/img][/img][/img]
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 28, 2008, 09:50:10 »

Sjit, daar heb ik een inlog voor nodig Droevig

Doe vooralsnog geen moeite. Het forum is gehacked en het is nog allerminst zeker wat er gaat gebeuren. Enkele belangrijke topics zijn al gedelete en ik sta er niet van te kijken als straks het hele forum weg is.
Petor
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 28, 2008, 09:51:13 »

Ik heb mij daar net vorige week geregistreerd.
Ik was het niet hoor!
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 28, 2008, 09:54:06 »

Knipoog

Er zijn in die 5 jaar dat ik er zit al vaker geproblemen geweest. Gasten die zich zwaar misdragen e.d. Enkele maanden geleden is het forum ook al gehacked. Een mod was het zat daar en gaf zijn inlog aan iemand anders, die er misbruik van maakte door verschillende topics te deleten. Echter, toen bleef de schade nog beperkt. Nu heeft de hacker de accounts van alle mods geblokkeerd. Waar de admin is, is ook nog de grote vraag. M.a.w., de hacker heeft al enkele dagen vrij spel.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 28, 2008, 02:20:26 »

Het TBK forum heeft een doorstart gemaakt:

http://spamgasm.org/tbklite/phpBB2/index.php
Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 29, 2008, 06:08:10 »

Meeste wat ooit daar zat zit nu op The Fastlane, stuk informatiever en gezelliger.

http://www.the-fastlane.co.uk/phpBB2/index.php

Kan iemand mij nou vertellen hoevaak men die Crazy Races op Zandvoort heeft gehad en hoevaak op Valkenswaard. Plus waarom men naar Brabant verhuist is. Volgens mij zit er ook nog een pauze van een aantal jaar tussen dus het Eurocircuit zou ook een doorstart kunnen zijn geweest van het concept. Weet ook iemand waarom men uiteindelijk ermee gestopt is. Ik heb het vaak op RTL4 gezien maar ben er nooit naar toe geweest wat ik toch wel jammer vind.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: Augustus 29, 2008, 07:54:14 »

Kan iemand mij nou vertellen hoevaak men die Crazy Races op Zandvoort heeft gehad en hoevaak op Valkenswaard. Plus waarom men naar Brabant verhuist is. Volgens mij zit er ook nog een pauze van een aantal jaar tussen dus het Eurocircuit zou ook een doorstart kunnen zijn geweest van het concept. Weet ook iemand waarom men uiteindelijk ermee gestopt is. Ik heb het vaak op RTL4 gezien maar ben er nooit naar toe geweest wat ik toch wel jammer vind.

Ik denk dat je twee zaken door de war haalt: je hebt/had Achteruitrijden (wat van origine op CPZ was en begin '80 naar Valkenswaard verhuisde) en de Crazy Races op CPZ.
Zie voor Achteruitrijden 1978: http://video.google.nl/videoplay?docid=-9171370098278578391&ei=rzq4SJemGpPyjgKc7qDnDA&q=achteruitrijden&hl=nl

... en voor 1979: http://video.google.nl/videoplay?docid=-5639216533634867446&ei=GTu4SNDIAZCuigK0zv3hDA&q=achteruitrijden&hl=nl

Lachebek

Pim Teuns
Silver medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 29, 2008, 07:59:38 »

Volgens mij heette het programma op RTL4 Crazy Races ofzoiets. Want er was meer dan alleen maar achteruitrijden. Zo had je ook de caravanrace en de slaloms en volgens mij nog een of twee varianten hierop. Vandaar dat ik dit door de war haal.

Oke, even gegoogled en ik zat er een letter naast en de onderdelen heb ik ook goed.

RADIO & TV NIEUWS MAART 1997

'ACHTERUITRIJDEN' TERUG BIJ RTL4
RTL 4 brengt het achteruitrijden terug op het scherm. Dit ooit zo popu-
laire onderdeel van de TROS-serie 'Ter land, ter zee en in de lucht' is
al sinds 1992 niet meer op televisie geweest. In 'Crazy race' (te zien op
de vrijdagen 6 en 13 juni) worden bovendien de caravanrace en de slalom
in ere hersteld. De opnamen worden zaterdag 10 mei door Rene Stokvis
producties gemaakt op het Eurocircuit in Valkenswaard. De deelnemers moeten
we een rijbewijs hebben.

Vandaar dat ik die twee dus door elkaar haalde. En het beantwoord meteen een van mijn vragen.
ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #43 Gepost op: September 02, 2008, 07:36:34 »

Citaat

in de eerste jaren was het op 2e kerstdag (waren veel mensen erg blij mee.... weg uit de verplichte familiesfeer!!!   ik dus ook)
later werd het ook na de finale races gehouden op zondag, er werden zelfs autos beschikbaar gesteld voor de kampioenen van de nationale klasses.
ook tijdens andere a-evenementen werd dit wel eens georganiseerd.

al met al een keer of 10.
was vreselijk gaaf maar ook erg gevaarlijk zoals al eerder gemeld.
volgens mij zijn er totaal geen beelden van helaas, behoudens enkele prive 8mm filmjes denk ik.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: September 02, 2008, 09:13:22 »

al met al een keer of 10.
was vreselijk gaaf maar ook erg gevaarlijk zoals al eerder gemeld.
volgens mij zijn er totaal geen beelden van helaas, behoudens enkele prive 8mm filmjes denk ik.

Ik heb collega Gerrie Hoekstra al enkele malen hierover gesproken... hij heeft bergen materiaal (foto, geen film) liggen hiervan. Ik zal hem aankomend weekend nog eens lief aankijken Cool

Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  

Ga naar: