Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 21, 2019, 03:20:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  
Auteur Topic: Crazy Races, 2e Kerstdag, Zandvoort  (gelezen 60401 keer)
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 08, 2008, 02:40:40 »

Ik stond tijdens de Crazy Race regelmatig op baanpost 3A. Wat we tegenwoordig Post 6 noemen. Tijdens de Crazy race werden de betonblokken daar weggehaald en ging men midden in de Hugenholtzbocht weer rechtsaf richting het rechte stuk.

Oké een triviantvraag: hoe heet dit stukje asfalt dat de Hugenholtzbocht met het rechte stuk verbindt (wordt nu niet meer gebruikt; de betonblokken staan nu 'vast' in de Hugenholtzbocht) ?  Lachebek

Dat is de Berepootstraat.

We hebben een winnaar!  Lachen
Beerepootsteeg om precies te zijn, al werd Bibendumbocht inderdaad in den beginne ook wel gehanteerd. En voor wie dat allemaal niks zegt: Dhr. Beerepoot is voormalig circuitdirecteur en Bibendum is het olijke Michelin-mannetje.

Overigens zou je dan via de Beerepootsteeg rechtsaf terecht komen op het Vermeulen-eind (= tot aan start/finish), maar dat gaat vast te diep he Knipoog

Helemaal goed, maar weet je ook de Hennemanstraat te vinden?

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 08, 2008, 10:56:08 »

Helemaal goed, maar weet je ook de Hennemanstraat te vinden?

Oei, met een behoorlijk gevoel van schaamte moet ik tot mijn grote spijt zeggen dat ik die eigenlijk niet ken nee. Beschaamd
Stukje pitstraat vanaf de ingang pitstraat tot aan de toren?

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 11, 2008, 01:43:55 »

Nee, daar is ie niet. We laten deze prijsvraag nog een paar dagen staan. De winnaar mag 3 keer gratis met de roltrap op en neer bij de Bijenkorf in Amsterdam. Er zal zich toch zeker wel een oudgediende melden die het antwoord weet?! Petor misschien?

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 11, 2008, 09:53:43 »

Nee, daar is ie niet. We laten deze prijsvraag nog een paar dagen staan. De winnaar mag 3 keer gratis met de roltrap op en neer bij de Bijenkorf in Amsterdam. Er zal zich toch zeker wel een oudgediende melden die het antwoord weet?! Petor misschien?

Mag ik maar één keer raden? Anders ga ik voor het stukje toegangsweg tussen de Hugenholtzbocht/Rechte Stuk naar het rennerskwartier. Of met oude beelden in gedachten: vanaf het Posthuis totaan de groene golfplatenloods in het rennerskwartier.

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 11, 2008, 10:19:42 »

Nee, is het ook niet. Blijf je hersens nog maar even pijnigen.

Tip: het was een tijdelijke maatregel (één maal gebruikt i.v.m. F1.

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 12, 2008, 11:34:44 »

Ik snap de ballen van Google Earth, maar heb daar zojuist een marker geplaatst bij de Hennemanstraat. Die zie ik vervolgens terug als ik GE opnieuw start. Zien jullie 'm dan ook?

chequered flag
Test driver
*

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 13, 2008, 10:13:34 »

Ik snap de ballen van Google Earth, maar heb daar zojuist een marker geplaatst bij de Hennemanstraat. Die zie ik vervolgens terug als ik GE opnieuw start. Zien jullie 'm dan ook?

Is de Hennemanstraat niet dat stukje asfalt uitgaan Tarzan bocht rechts, naar het paddock.
Wat tegenwoordig doodloopt in de bandenmuur?
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 13, 2008, 10:31:10 »

Is de Hennemanstraat niet dat stukje asfalt uitgaan Tarzan bocht rechts, naar het paddock.
Wat tegenwoordig doodloopt in de bandenmuur?

Grappig, daar moest ik ook meteen aan denken toen ik er maandag nog overheen/langs liep tijdens de Pinksterraces. Tsja, zou kunnen... in mijn herinnering is dat stukje asfalt louter gebruikt tijdens Crazy Races, etc.  Maar Frank heeft het over een Grand Prix... ik zal eens kijken bij Goochel Aarde om te zien of ik die marker kan vinden. Lachebek

ronald jonker
Silver medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 14, 2008, 12:52:19 »

klopt, uitgaant tarzan het paddock in.
was in 1983, daarna nooit meer gebruikt voor officieele races
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 14, 2008, 01:22:27 »

Vanuit google earth.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Mei 14, 2008, 01:56:50 »

@ Bigbird: super! Dank voor je toevoeging... en nu maar open dat Frank inderdaad die 5m oud asfalt uitkomen Tarzanbocht bedoelt. Lachebek

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #26 Gepost op: Mei 14, 2008, 09:21:38 »

Chequered flag mag zijn prijs incasseren bij de Bijenkorf; je wordt daar verwacht!  Lachebek

De Hennemanstraat is inderdaad dat strookje asfalt naar rechts, uitkomend Tarzanbocht. Thnx BigBird!

Ik dacht eerst aan '84 maar het was inderdaad '83. (In 1984 hadden we een ander geintje: instorting van wat vers bevestigd ijzer tijdens de warm-up voor de F1; ca. 35 gewonden. Gaan we daar ook nog herinneringen aan ophalen?)

Parc Fermé voor de F1 was toen in Paddock 1 en vanuit de FIA vond men dat het PF vlot bereikbaar moest zijn. Tja, we kennen de omstandigheden op Zandvoort en dus bedacht toenmalig trackmanager Henneman deze oplossing. Is inderdaad nadien nooit meer gebruikt, maar ach, Zandvoort is niet het enige circuit dat grillen van de FIA te verduren heeft gehad.

Beetje off topic, maar toch: zien jullie die door mij in GE geplaatste gele marker nou staan of niet?

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 14, 2008, 11:02:55 »

Ik dacht eerst aan '84 maar het was inderdaad '83. (In 1984 hadden we een ander geintje: instorting van wat vers bevestigd ijzer tijdens de warm-up voor de F1; ca. 35 gewonden. Gaan we daar ook nog herinneringen aan ophalen?)

Jazeker! Ik liep daar namelijk min of meer tussen... was amper 5 minuten daarvoor er nog overheen gelopen. Flink wat gewonden inderdaad en als ik het goed heb kon Manfred Winkelhock (RIP!) zelfs niet eens deelnemen aan de warm-up, omdat zijn Skoal Bandit RAM-auto te zwaar beschadigd was geraakt door dit gedoe. Hij stond namelijk in de laatste pitbox en dat was net die box waarboven alles in elkaar sodemieterde. De start van de Grand Prix is toen volgens mij ook nog vertraagd.

Reed in het bijprogramma Jan Lammers als grote favoriet niet dat weekend in de Renault 5 Turbo Cup (zie andere topic) in CBS Electronics sponsorkleuren? Volgens mij werd dat één grote sof en kwam hij zowat op een ronde achterstand te liggen, na technische problemen. Maar goed, zo geraken we wel erg off-topic he, net als:

Beetje off topic, maar toch: zien jullie die door mij in GE geplaatste gele marker nou staan of niet?

Lachebek
We wijken nu inderdaad wel erg af van het topic... maar nee ik zag de marker niet staan nee. Ach, we hebben het stukje asfalt gevonden he.
Toch weer een kleine poging om on-topic te geraken over de Crazy Races: ik sprak tijdens de Pinksterraces één van de eigenaren van Autosport.nl en die kreeg een grote grijns op z'n gezicht toen ik het over de Crazy Races had. Hij vertelde me dat hij mappen vol met foto-negatieven heeft liggen + prachtige verhalen. Chronisch tijdgebrek zorgt er echter voor dat hij die verhalen + foto's (nog) niet met ons kan delen. Droevig

kwaracing
Test driver
*

« Antwoord #28 Gepost op: Mei 14, 2008, 11:56:44 »

En nog verder off topic....

What about...

1. rallycross/eendencross weekend met tig ton zand op de baan
2. tulpenrally bij de volkstuintjes met Lammers als nr. 00

Heb van 1 nog wat vergeelde dia's en van 2 alleen ergens op zolder wat super-8
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 15, 2008, 08:28:46 »

En nog verder off topic....

What about...

1. rallycross/eendencross weekend met tig ton zand op de baan
2. tulpenrally bij de volkstuintjes met Lammers als nr. 00

Heb van 1 nog wat vergeelde dia's en van 2 alleen ergens op zolder wat super-8

Ik zou zeggen: open er 2 topics over... leuk! Dat 'Zandfestival' kan ik me nog wel herinneren ja. Dat van die Tulpenrally is volgens mij van voor mijn tijd. Hoewel, er staat me iets bij dat er een keertje een (deel van) een rally in het binnencircuit is gehouden. Is dat wat jij bedoelt?

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
  Print  

Ga naar: