Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 16, 2019, 06:44:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Wouter van Eeuwijk  (gelezen 13190 keer)
P. v.d. B.
Test driver
*

« Gepost op: Maart 31, 2010, 10:55:38 »

In 1999 kreeg reed Wouter van Eeuwijk in het Duitse F3. Hij kreeg op de Nurburgring een ernstig ongeluk. Geheel verlamd. Hoort iemand ooit nog eens iets van hem? 
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 31, 2010, 11:06:37 »

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article880891.ece/Serene_vinger

een recent stuk over hen uit 2009.

Racefotos nabestellen duur? Welnee! HTTP://WWW.RACEFOTOS.NL
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 31, 2010, 11:11:00 »

Ik herinner me dat ie een paar keer op TV is geweest. Is vrijwel geheel verlamd en gaat daar, heel opmerkelijk, erg positief mee om (niet dat ie er blij mee is, maar wèl volledige acceptatie en vooral toekomstgericht bezig en dat is knap!). Tussendoor even Google geprobeerd. Dat levert heel veel op.

Het was overigens wel een heel erg unlucky crash. Een groot verlies voor de autosport, maar voor hemzelf natuurlijk een veel groter verlies. Des te opmerkelijker als je ziet (TV) hoe hij met de situatie omgaat. Mentaal onzettend sterke vent! Absoluut chapeau voor die gozer.

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
P. v.d. B.
Test driver
*

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 31, 2010, 11:42:20 »

Dat stuk uit de Volkskrant is uit 2001. Zou wel op z'n plaats zijn als er een autosportmagazine o.i.d. aandacht aan zou besteden.
Nylz
Administrator
Bronze medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: April 01, 2010, 12:12:08 »

Dat stuk uit de Volkskrant is uit 2001. Zou wel op z'n plaats zijn als er een autosportmagazine o.i.d. aandacht aan zou besteden.

http://formule1.nl/articleview/11264
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: April 01, 2010, 09:06:06 »

1999... het lijkt nog zo kort geleden Droevig
« Laatste verandering: April 01, 2010, 09:10:11 door Drrrrkkk » Gelogd

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #6 Gepost op: April 01, 2010, 02:06:40 »

trieste constructiefout in zijn Dallara....

Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #7 Gepost op: April 01, 2010, 11:37:53 »

Had ie eerder ook al niet een klappertje gemaakt op Assen?
JVD
Silver medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: April 02, 2010, 12:23:58 »

1999... het lijkt nog zo kort geleden Droevig

Reed hij niet in een D2 auto van team Rosberg?

Was de dag voor het ongeluk nog op de Nürburgring geweest, kan me herinneren dat hij niet veel onderdeed voor zijn teamgenoot Pierre Kaffer, die het ver heeft geschopt...
Nylz
Administrator
Bronze medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: April 05, 2010, 02:48:41 »

trieste constructiefout in zijn Dallara....

Dat ben ik niet met je eens. Eerder een 'freak accident'...

Zo'n rollbar moest toen al aan flink wat eisen voldoen. Maar het is natuurlijk onmogelijk om alle mogelijke krachten, onder iedere mogelijke hoek te testen. Bovendien gebeurde het Pedro Diniz ook in zijn Sauber. Zelfde Jaar, zelfde circuit en volgens mij zelfs in de zelfde bocht. En de Saubers werden in 1999 niet door Dallara gebouwd.

Dat maakt het verhaal overigens niet minder verdrietig.
René de Boer
Test driver
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 06, 2010, 01:57:12 »

Vorig jaar was het alweer tien jaar geleden dat hij bij dat akelige ongeval op de Nürburgring verlamd raakte. Ik heb voor het Duitse autosportweekblad "SPEEDWEEK" in augustus vorig jaar een reportage gemaakt over Wouter, de manier waarop hij nu leeft en de bewonderenswaardige wijze waarop hij met zijn beperkingen omgaat, met fraaie foto's van Raymond de Haan. "Niet kijken naar wat ik niet kan, maar kijken naar wat ik wel kan", is Wouters motto. Hij wordt thuis bij zijn ouders in Venlo heel goed en met veel liefde verzorgd, volgt alles wat er in de wereld op autosportgebied gebeurt, niet in de laatste plaats ook via deze website, en als je vraagt hoe het met hem gaat, luidt het antwoord meestal: "Goed, afgezien van een klein technisch probleem met mijn nek..." Een sympathiek, krachtig en bijzonder mens.
P. v.d. B.
Test driver
*

« Antwoord #11 Gepost op: April 08, 2010, 07:26:39 »

Bedankt Rene, voor de info. Ik zal kijken of ik het magazine nog ergens kan krijgen. Absoluut respect voor Wouter en ook z'n ouders.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: