ace1
Bronze medal driver

|
 |
« Gepost op: maart 20, 2010, 10:11:09 pm » |
|
Zandvoort aast op World Series by Renault
Het circuit van Zandvoort wil in 2011 een ronde van de World Series by Renault binnenhalen. Dit is een evenement waarin een keur aan Renault-klassen rijdt. Van de Europese Clio Cup, tot de Eurocup Mègane, Formule Renault 2.0 en Formule 3.5. Daarnaast geeft het Renault Formule 1- team demonstraties. Dat laatse is onder voorbehoud, aangezien Renault na dit jaar zijn F1 team verkoopt.
Bron Autovisie magazine nr 5 18 maart 2010
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ace1
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: maart 21, 2010, 02:21:22 am » |
|
Willen de leden die op de poll hebben gestemd hun keuze toelichten aub?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: maart 21, 2010, 07:42:18 am » |
|
Ik kies voor een WTCC weekend met daarin een Masters of GT4. Masters of GT4 zijn de auto's uit de diverse GT4 kampioenschappen. Aangevuld met andere tourwagenraces, zoals Clio's uit NL. B en D bij elkaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quintin03
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: maart 21, 2010, 10:11:52 am » |
|
Ik kies ja. Het is nou eenmaal een groot internationaal kampioenschap met vele support races in zo ongeveer alle klasses.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark_Axel
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: maart 21, 2010, 10:22:02 am » |
|
Erik, je weet net zo goed als de rest dat de WTCC organisatie enorm heeft lopen zeuren over de faciliteiten en niet graag terugkomt tenzij er investeringen worden gedaan. (Het investeren in de baan is iets wat men toch uiteindelijk zal moeten doen als men een grote nieuwe klasse wilt binnen halen)
Verder zou ik de keuze voor de Renault World Series wel logisch vinden, het is een redelijk bekende europese klasse en van goed niveau. Ook zal er waarschijnlijk wel een positieve goodwill zijn vanuit Renault motorsports om dit te organiseren naar al die jaren van het nederlandse Clio kampioenschap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ace1
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: maart 21, 2010, 09:04:18 pm » |
|
Ik heb zelf ook voor de World Series by Renault gestemd, dit is volgens mij wel betaalbaar voor CPZ.
Overigens komt de WTCC niet terug omdat men ook vind dat de Infrastructuur naar het CPZ slecht is evenals de Parkeer gelegenheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wendy Zenderink
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: maart 22, 2010, 08:26:51 am » |
|
Ik heb ook gestemd om WSR naar NL te halen!! Het is denk ik een goed, druk bezocht evenement..> Er wordt veel gedaan voor de hele familie en het zijn super gave races! Daarnaast is het natuurlijk gratis, dus er zullen veel mensen op af komen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: maart 22, 2010, 08:50:33 am » |
|
Ik heb zelf ook voor de World Series by Renault gestemd, dit is volgens mij wel betaalbaar voor CPZ.
Overigens komt de WTCC niet terug omdat men ook vind dat de Infrastructuur naar het CPZ slecht is evenals de Parkeer gelegenheid.
Infrastructuur is een probleem dat simpelweg wordt veroorzaakt door het strand en de gemeente Haarlem Die gemeente slaakt er elk jaar weer in om de toegangswegen naar Zandvoort te verbouwen, open te breken of langdurig af te sluiten richting het zomerseizoen. Enkele jaren terug was er zelf een briljante geest die besloten had de Zeeweg voor de helft af te sluiten en als busbaan in te zetten... Denken jullie dat het een exclusief WTCC probleem is, de klachten over infrastructuur of dat dit ook bij de DTM, Masters of F3, of dat het ook tijdens de World Series by Renault naar boven zal komen??? Idee?? Maak bij grote evenementen een het veerboot vanaf IJmuiden of Noordwijk. Tijdelijk ponton aan het strand en met grote karren omhoog naar de circuit toegang.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard Renes
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: maart 22, 2010, 10:58:42 am » |
|
Niets mis met de parkeerplaatsen of bereikbaarheid: Je kunt met de auto, bus, trein, fiets, lopen.. Het enige wat ik zou adviseren is om de fietsverhuur op Heemstede-Aerdenhout vroeg open te gooien  Nederland is een klein land, en het is niet mogenlijk om alles en overal maar te plaatsen waar het uitkomt. Er is parkeergelegenheid zat in de omgeving... dan loopt men maar een stukje. Neemt niet weg dat de faciliteiten op Zandvoort hier en daar best wel verbeterd kunnen worden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erik de Fotograaf
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: maart 22, 2010, 12:34:28 pm » |
|
Niets mis met de parkeerplaatsen of bereikbaarheid:
Het lijkt erop je de laatste 25 jaar niet meer in de buurt van het circuit bent geweest. Kies een racedag op een iets warmere zomerdag en je herkent mijn bezwaar... Of je hebt een interessant gevoel voor humor en ik herken je grap over goede bereikbaarheid niet. Reistijden vanaf het circuit tot aan de snelweg van 1 tot 1 1/2 uur op een zondagmiddag zijn geen zeldzaamheid. Dus bereikbaarheid is thema. Parkeren is op dit soort dagen een crime. Zowel de boulevard als de circuit parkeerplaatsen staan vol en in het dorp is geen plaats meer te vinden. Uiteraard wijst de groen liefhebber dan op het OV. Kijk op www.ov9292.nl en check hoelaat ik vanaf mijn woonplaats, Zeewolde, moet vertrekken om omstreeks 08:45 op een zondag op het circuit te zijn.
|
|
|
|
« Laatste verandering: maart 22, 2010, 12:46:44 pm door Erik de Fotograaf »
|
|
|
|
|
ace1
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: maart 22, 2010, 07:02:08 pm » |
|
Denken jullie dat het een exclusief WTCC probleem is, de klachten over infrastructuur of dat dit ook bij de DTM, Masters of F3, of dat het ook tijdens de World Series by Renault naar boven zal komen??? [/quote] Nee maar het WTCC zal het misschien wel eisen? http://www.autosport.nl/klasse/wtcc/news/5715/wtcc_lotti_wtcc_niet_meer_naar_zandvoort.htmlbij de Nürburgring zet men na afloop van de GP van Duitsland bij iedere kruis of afslag een politieagent en is tot 22.00 uur in de avond alles eenrichtingsverkeer vanaf het circuit richting de snelweg.
|
|
|
|
« Laatste verandering: maart 22, 2010, 08:01:16 pm door ace1 »
|
|
|
|
|
|
tarzancorner
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: maart 22, 2010, 07:25:50 pm » |
|
Wat ik al eerder aan gaf niet meer als 50 duizend kaarten uitgeven dan is het nog gezellig druk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard Renes
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: maart 22, 2010, 08:20:56 pm » |
|
Oh ik durf het wel aan om te zeggen dat het je niet gaat lukken om op een Zondag om 8:45 op het circuit te staan vanuit Zeewolde. Ik ben bang dat je de dag ervoor moet vertrekken. Dat is nou eenmaal inherent aan het niet wonen in de randstad. Ook vanuit Rotterdam is het al vrij lastig omdat de NS in haar wijsheid besloten heeft dat treinen vanuit Den Haag/ Rotterdam niet meer in Haarlem hoeven aan te sluiten op de trein naar Zandvoort. Je zou vanuit Zeewolde naar Amsterdam of Haarlem kunnen rijden, de auto daar parkeren en dan verder met de bus of trein  of... al eerder richting Zandvoort gaan (ik verblijf raceweekends meestal bij vrienden in Leiden)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ace1
Bronze medal driver

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: maart 22, 2010, 09:00:20 pm » |
|
Je zou vanuit Zeewolde naar Amsterdam of Haarlem kunnen rijden, de auto daar parkeren en dan verder met de bus of trein  of... al eerder richting Zandvoort gaan (ik verblijf raceweekends meestal bij vrienden in Leiden) Ik ben in 2007 naar de A1GP geweest vanuit Roosendaal, vanwege spoorweg werkzaamheden bij Delft ging de trein vanuit Rotterdam via Utrecht naar Amsterdam, dat was op zich nog geen probleem maar terug vertrokken we vanuit Zandvoort om 16.30 uur overstappen in Haarlem en dan naar Amsterdam daar aangekomen bleek de trein naar Roosendaal vertraging te hebben. na wat gepraat te hebben met een Perronchef van de NS bleek dat er bij Delft, Arnhem, Zwolle en nog wat plaatsen spooweg werkzaamheden te zijn met het gevolg dat alle omleidingen via Utrecht gingen we waren pas om 21.30 uur in Roosendaal. Waar zouden we zijn zonder de trein? 14 dagen daarvoor was er in Assen de Champcar Worldseries met de auto er na toe gereden vanuit brabant, in 2 uur tijd in Assen voldoende parkeergelegenheid. Om 16.00 uur vertrokken vanuit Assen het een gedeelte van het parkeer terrein moest via snelweg oprit nr 17 de snelweg op en het andere gedeelte van het parkeer terrein moest via snelweg oprit nr 18 de snelweg op en om 18.00 uur thuis met de auto. Lang leven de auto en de goede organisatie TT circuit Assen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: maart 23, 2010, 09:19:17 am » |
|
Ik ben zelf nog nooit een zondag in Zandvoort geweest, bij grote evenementen ga ik gewoon op een zaterdag en met pasen en pinksteren op maandag. Dan is Zandvoort wel goed te bereiken en kan ik ook goed parkeren, het feit dat ik er dan altijd vroeg ben help natuurlijk ook. Vanuit Amersfoort met de auto doe ik er een uur en een kwartier over en met de trein minstens 2 uur, dan is de beslissing natuurlijk snel gemaakt...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|