Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 22, 2019, 04:19:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  
Auteur Topic: foto's Sierra cosworth groep A  (gelezen 31317 keer)
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #30 Gepost op: April 12, 2010, 11:46:42 »

Dat "tegengesteld" rijden tijdens een cursus is weliswaar heel leuk, tenslotte heb je ineens een heel ander circuit er zomaar gratis bij, maar ik had er toch een beetje rare kriebel bij. Die vangrailhoeken lijken ineens veel groter en vooral veeeeel pijnlijker.

Klopt en wat ik steeds zelf had: het klopte niet. Ik had telkens het gevoel alsof ik iets moedwillig fout aan het doen was... alsof er een tegenligger de hoek om zou komen Grijns

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #31 Gepost op: April 13, 2010, 02:20:44 »

Dat herken ik ook ja.
luyendijk tegengesteld is een soort van mindfuck.
Je weet dat je veel harder erin kan maar toch durf je niet omdat alles zo anders op je af komt als in de normale rij richting.
Grappig eigenlijk.
Of het houd in dat ik nu al te oud ben om snel nieuwe lijnen op te pikken!
 Tong
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #32 Gepost op: April 13, 2010, 05:13:48 »

Ik heb het al als ik in mijn Toyota Picnic(!) via de baan het circuit verlaat, omdat het paddock vol staat (weet je hoeveel Golfjes Verschuur in een trailer kan verstoppen? Man, er kwam geen eind aan). Dan pak je de Luyendijk in/uitgang (waar de trucks ook doorheen gaan) en zit je met een schuin oog (heel schuin, bijna rechtdoor) naar die rand van het duin aan de linkerkant te turen, omdat je half verwacht dat er nog iets de hoek om komt zeilen ;-)

Michael

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #33 Gepost op: April 13, 2010, 10:14:57 »

Haha, wat herkenbaar! Ik heb alleen denk ik de overtreffende trap: ik ging met (wijlen) mijn Sierra eens zo hard op m'n toet uitkomen S-bocht (op het punt waar Danny van Dongen tijdens de Paasraces z'n Corvette een halve meter korter reed), maar dan zonder vangrails te raken... ik gleed in de zeikende regen op de natte kerbstone haaks linksaf, maakte 2x een rondje, en kwam toen zonder iets te raken tot stilstand. Echt, bij het turnen zou ik een 10 voor de uitvoering hebben gekregen Grijns
Maar het punt was: het voelde niet alsof ík rond ging, maar alsof de wereld om mij heen heel snel rond ging. Oftewel: ik was echt effe de oriëntatie kwijt... waar moet ik heen?

Haha, en dan ook de mensen die net de hoek om komen in de S-bocht in het gezicht aankijken he. Oh wacht, ik sta precies tegengesteld... Lachen

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #34 Gepost op: April 13, 2010, 10:54:11 »

Je doet dit natuurlijk helemaal verkeerd, Drrrkkk, met deze ontboezeming. Bij een dergelijk incidentje verklaar je uiteraard achteraf dat je het ding weliswaar niet helemaal op zijn plekkie wist te houden, maar dat je er toen bewust maar een leuke show van hebt gemaakt, waarbij je het hok volledig onder controle had. Zoiets als "controle helemaal kwijt" gebeurt ons immers niet, toch?! Knipoog

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #35 Gepost op: April 13, 2010, 11:27:48 »

Ik weet het: ik ben zwak Grijns
Maar ik, die in het dagelijks leven júist als controlfreak te boek sta, voel me echt niet te groot om toe te geven dat ik eventjes passagier was van mijn Sierra i.p.v. bestuurder. Anders gezegd: ik zocht een grens en de Sierra maakte duidelijk waar die lag Knipoog

Overigens boetseerde ik enkele weken later een ander model van de voorkant van mijn Sierra in de bandenstapels van de Hugenholtzbocht. Het was wederom zeiknat en blijkbaar staken die bandenstapels over... Arme Sierra, moge hij rusten in vrede! Lachen

Oei, ik merk dat dit topic herinneringen (of sterke verhalen? Knipoog) los maakt bij me. Zo zakte ik (met een andere Sierra) voor mijn racelicentie. Ik zakte! De motivatie: ja je rijdt keurig strak en waarschijnlijk ook snel, maar het is allemaal té netjes. Ik gaf aan dat deze rijstijl waarschijnlijk de snelste rondetijden zou opleveren en dat dit toch het doel van autorensport is, maar de jury bleef bij haar besluit.
Bij het herexamen (haha, zó snel zijn ze niet van me af!) besloot ik het roer radicaal om te draaien (figuurlijk dan). Het was een zomerse dag, goddank eens geen regen. Ik remde eerst expres te laat voor de Tarzanbocht om het met flink gepiep en rook toch nog nét te halen. In de S-bocht pakte ik aan de binnenzijde zo kneppelhard de kerbstones mee, dat ik mega op twee wielen de bocht in dook. Ik probeerde dat totaan de Kumhobocht (toen nog Grandoradobocht?) vol te houden, haha!
En meteen geslaagd he! Grijns
« Laatste verandering: April 13, 2010, 11:53:06 door Drrrrkkk » Gelogd

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #36 Gepost op: April 13, 2010, 11:41:13 »

Overigens boetseerde ik enkele weken later een ander model van de voorkant van mijn Sierra in de bandenstapels van de Hugenholtzbocht. Het was wederom zeiknat en blijkbaar staken die bandenstapels over

De bandenstapels daar deugen ook niet. Die dingen zijn volstrekt onbetrouwbaar en halen de raarste dingen uit. Dat hoort, als leermoment, bij een cursus, maar tot mijn verbazing blijken ze die geintjes ook uit te halen tijdens een race. Waar je als eerzaam mens toch allemaal aan blootgesteld wordt, het is niet te geloven!

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #37 Gepost op: April 13, 2010, 11:51:13 »

Haha! Spreek je uit je Volvo-ervaring? Lachebek

Oh, en de grindbak van de Kumhobocht (het was nat...) kom je, ook al wil je nog zo graag, niet doorheen. Geloof me maar... Knipoog

Petor
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: April 14, 2010, 11:06:19 »

Ik stond eens met licentie examens op Post 3, de Trazanbocht.
Komt een examinant (mooi woord toch Frank?) in een Formule Ford de pits uit, stuurt in, gaat in de rondte en laat het ding afslaan. Niet meer aan de praat te krijgen.
Ik heb in al die jaren nog nooit een coureur (in spé) zo hard en lang zien huilen!
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #39 Gepost op: April 14, 2010, 02:55:49 »

Ik stond eens met licentie examens op Post 3, de Trazanbocht.
Komt een examinant (mooi woord toch Frank?) in een Formule Ford de pits uit, stuurt in, gaat in de rondte en laat het ding afslaan. Niet meer aan de praat te krijgen.
Ik heb in al die jaren nog nooit een coureur (in spé) zo hard en lang zien huilen!

dat is heel zuur  Huilen

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #40 Gepost op: April 14, 2010, 10:40:24 »

Haha! Spreek je uit je Volvo-ervaring? Lachebek

Ach, tja, ik ben er wel eens mee in aanraking geweest, vrij zachtjes eigenlijk. Kwam voort uit een buitengewoon onhandige reactie van mij: toen het "niet lekker liep" in de Gerlach besloot ik (ik snap nog niet waar ik het vandaan haalde....) om maar eens naar 2 terug te schakelen. Lekker toeren blijven houden, dacht ik.... Prompt vielen die verraderlijke bandenstapels mijn Volvo aan. Onbetrouwbaar tuig is het!

Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #41 Gepost op: April 14, 2010, 10:42:10 »

....een examinant (mooi woord toch Frank?)....

Inderdaad en zelfs zonder dt. Je valt van je geloof! Grijns

peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 30, 2010, 10:40:32 »

Ondanks dat er al heel wat tijd is verstreken sinds iemand op dit topic gereageerd heeft, toch nog even een bericht. Ik kwam een stapeltje foto's tegen, waaronder wat Sierra's zichtbaar zijn (nee, het zijn geen super zuivere foto's).... Prachtige races trouwens, eind jaren 80 en begin jaren 90!
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #43 Gepost op: Augustus 31, 2010, 10:33:24 »

erg gave fotoos !! Knipoog

Dank!!

Michael

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #44 Gepost op: Augustus 31, 2010, 10:26:20 »

Ondanks dat er al heel wat tijd is verstreken sinds iemand op dit topic gereageerd heeft, toch nog even een bericht. Ik kwam een stapeltje foto's tegen, waaronder wat Sierra's zichtbaar zijn (nee, het zijn geen super zuivere foto's).... Prachtige races trouwens, eind jaren 80 en begin jaren 90!

Leuk, Sierra's zijn mijn ding! Heb er zelf 3 gehad en als de centjes/tijd voldoende aanwezig waren geweest, had mijn laatste nu nog in bezit geweest.
Overigens zijn dit foto's van Groep N en niet van Groep A, maar da's een detail he Knipoog

Pagina's: 1 2 [3] 4
  Print  

Ga naar: