Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 16, 2019, 12:56:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  
Auteur Topic: foto's Sierra cosworth groep A  (gelezen 31264 keer)
extrem_racing
Rookie driver
**

« Gepost op: Januari 07, 2010, 12:47:54 »

Hierbij mijn eerste post op dit forum.
Mijn naam is Marco Verbij, ik ben geboren in 1972 woon in Hillegom en werk in Haarlem bij Jim Barens Otototaal.
Ik kom al sinds mijn 7e op het circuit van Zandvoort.
Heb van mijn 12e tot 14e meegelopen met mijn vader als marshall bij de oca (tja, dat mocht toen nog. Ik mocht zelfs mee de post op met oca trainingen  Grijns )
Mijn vader heeft nog een jaar of twee gesleuteld aan de Groep A Ford capri van Mart Braam.

Maar nu, de reden van dit topic.
In de laatste dagen van het nederlands kampioenschap groep A brachten Jeroen Hin en Evert Bolderheij twee schitterende Ford Sierra Cosworth's naar zandvoort.
Vooral die van Jeroen Hin staat op mijn netvlies gebrand als een van de allermooiste en brute auto's die ik ooit heb zien rijden.
Zeker in de RS500 spec die de auto later kreeg.
Als ik mijn ogen sluit zie ik dat apparaat zo weer tarzan uit accelereren, neus omhoog en stuiterend op het asfalt om al het vermogen kwijt te raken. (en nee dat lukte niet, wat meerdere aandrijfassen en koppelingen gekost heeft. ook dat herinder ik nog)
Tot mijn grote spijt kan ik alleen nergens fotomateriaal van deze auto terugvinden.

Vandaar mijn oproep hier.
wie heeft er foto's van dit kanon?

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 07, 2010, 05:24:19 »

Leuk dat je dit aansnijdt... is altijd één van mijn all time favorieten geweest. Van Amersfoort Racing runde deze ex-Andy Rouse RS500 Cosworth. Wat een heerlijk apparaat! Eeuwige tegenstander was Arthur van Dedem (hoewel ze in een andere cc-klasse reden) met ook een geweldig klinkende BMW M3. Memorabele race: er was eens een raceweekend waar ook John Bosch (identieke M3, maar dan in rally-uitvoering) meedeed aan de Groep A race. Heeeeeeeeerlijk!

Ik zal even een foto voor je opzoeken... hier alvast een teaser (Theo Koks met een Groep N Sierra Cosworth):

Overigens heb ik zelf met twee Sierra's op het circuit gereden + heb ook lange tijd privé met een Sierra sedan gereden Lachebek

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 07, 2010, 11:40:08 »

Heb nu nog een sierra staan.
heeft mijn vader wat jaartjes mee rondgesnort op de weg en toen gaf de DOHC de pijp aan maarten.
Staat nu l enige tijd te wachten op een OHC met webers transplantatie en een voortrein zoals op de cup auto's zat (jou dus wel bekend denk ik)

Was die sedan toevallig een 4X4?

Leuke teaser.
Thanx.

Top forum trouwens dit, zoveel dingen die ik herken of herrinderingen oproepen.
 Lachebek

FastFreddy
Rookie driver
**

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 11, 2010, 01:47:19 »

Ik kan me die Sierra Cosworth van Jeroen en Evert nog wel herinneren. Was hem bij de start voorbij gegaan en gingen samen de Hunzerug op (ik in de Monza), Evert ging er vandoor als een kanon. Ik moest even kijken of ik niet naar 5 ipv 3 geschakeld had. Evert kon het niet nalaten om even minzaam lachend naar mij te zwaaien...

"Mijn vader heeft nog een jaar of twee gesleuteld aan de Groep A Ford capri van Mart Braam."
Mart kan me ook nog wel herinneren, reed hij niet eerder in een Rally 3 samen in een team met Ton van de benzinepomp in Hillegom?
« Laatste verandering: Januari 11, 2010, 01:50:43 door FastFreddy » Gelogd
extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 11, 2010, 11:57:49 »

Mooie verhalen.
Mart had thuis inderdaad foto's van zo'n simca waar hij mee gereden had maar dat heb ik niet bewust mee gekregen.
Toen ik een klein marcootje was had ik alleen oog voor de grote kanonnen voorin het veld.
De algemene autosport interesse kwam pas later.

Heb trouwens lang geleden nog eens bij interparts in u kantoor gezetten in de hoop op een baantje als assistent van Ron.
 Tong 

bmwe21.net
Test driver
*

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 14, 2010, 09:54:43 »

Hoi Marco,

Ik had toevallig een half uurtje geleden deze foto in m'n handen, bedoel je deze?

Groeten,
Jeroen (niet Hin)
extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 15, 2010, 09:25:07 »

Grijns Grijns Grijns Grijns

Jawel, dat is hem helemaal!
geweldig!!
Hartstikke bedankt.
Superkwaliteit foto ook nog.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 15, 2010, 09:19:43 »

Gaaaaaaaaaaaaaaaf! Jeroen, super hoor. Off topic, maar heb je die M3 van Van Dedem dan toevallig ook? Lachebek

bmwe21.net
Test driver
*

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 15, 2010, 11:57:25 »

Thanks en uiteraard!  Knipoog Ehm meer toeval want zoveel heb ik nog niet gescand maar voor nu heb ik van Dedem twee keer in de aanbieding...

klein toegiftje met M3 en een bos Cossies gecombineerd...

Groet,
Jeroen
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 16, 2010, 09:55:59 »

Applaus! Lachen

Dirk Buwalda
Test driver
*

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 17, 2010, 08:19:49 »

Ik vond die Camel Ford van Jeroen Hin ook wel aardig. Of noemt men dat tunnelvisie......
extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 17, 2010, 07:24:01 »

Applaus en bis!!

Meneer Hin heeft idd wel meer intressante auto's geraced.
De Camel sierra was ook leuk.
En natuurlijk de Holden, ook zo'n beestachtig apparaat
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 17, 2010, 07:53:11 »

Applaus en bis!!

Meneer Hin heeft idd wel meer intressante auto's geraced.
De Camel sierra was ook leuk.
En natuurlijk de Holden, ook zo'n beestachtig apparaat
Klopt, een Holden Commodore inderdaad. En eenmalig ooit een (Belgische?) zeer fraaie Mercedes 190 in de kleuren van Monroe. Klonk geweldig en liep ook ontzettend hard.

extrem_racing
Rookie driver
**

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 18, 2010, 10:22:12 »

Kan me van die Holden nog herrinderen dan hij in de regen niet bij te houden was.
Nadat meneer Hin een hele grote voorsprong opgebouwt had ginghij lopen showboaten door tarzan in elke keer de kont om te zetten.
Todat hij natuurlijk echt achterstevoren ging.
Maar de voorsprong was zo groot dat hij op zijn gemak de auto weer recht on zetten en gewoon die wedstrijd won.

Was die mercedes geen auto waar hij mee ging rijden in de 24 u van spa?
Dacht het wel eigenlijk.
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 19, 2010, 12:13:31 »

http://www.racingsportscars.com/etcc/1987/Spa-1987-08-02-034.jpg

Mooi he?
Pagina's: [1] 2 3 4
  Print  

Ga naar: