Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 19, 2019, 09:33:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: European Touring Car Cup  (gelezen 23047 keer)
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Gepost op: Oktober 19, 2009, 11:07:48 »

Komend weekend komt het ETCC er weer aan!
Het Europese treffen van de British TCC, Deens TCC, Baltic TCC, Portugees TCC, Duits TCC en Zweeds TCC. Ook dit jaar zijn er weer 3 klasses: S2000 is de zwaarste klasse, daarna Super Productie en daarna Super 1600 voor de 'kleine' racewagentjes. De S2000 kampioen vorig jaar op de Salzburgring was Michel Nykjaer, de Deens kampioen zou het dit jaar wel eens aan de stok kunnen krijgen met de Zweeds nummer 8, Tomas Engström. James Thompson verschijnt aan de start met een Honda Accord waarmee hij het goed deed in he Brits kampioenschap, hem moeten we dus ook niet uitsluiten. Eigenlijk is er ook een S2000D klasse, diesel dus, maar daar is niemand voor ingeschreven.
Het kleine veld in de SP klasse is wellicht een tegenvaller, maar ik geef Zasadych de grootste kans op de winst, gezien hij afgelopen jaar 2e werd in het Russisch kampioenschap. Maar aangezien Karamishev vorig jaar 2e werd op de Salzburgring zou hij eindelijk de titel willen pakken.
De S1600 klasse wordt dit jaar een zuivere one-man show, als Seifert van start gaat is hij hoe dan ook kampioen. De S1600 klasse is internationaal niet zo groot, maar je zou dan op zijn minst meer coureurs verwachten uit de ADAC Procar serie. Wellicht dat een of andere crisis hier mee te maken, of de decentrale ligging van het circuit (Portugal).

De races (allebei op zondag) worden verreden op Circuito Vasco Sameiro te Braga

De races worden live uitgezonden op Eurosport 1

Entry list:

#   CLASS   TEAM                         DRIVER                                    CAR
1   S2000   Perfection Racing   Michel Nykjær (DEN)               Chevrolet Lacetti
2   S2000   Engström Motorsport   Tomas Engström (SWE)               Honda Accord Euro R
3   S2000   Liqui Moly Team Engstler   Urmas Kitsing (EST)               BMW 320si
4   S2000   Liqui Moly Team Engstler   Franz Engstler (GER)               BMW 320si
5   S2000   SEAT Sport              Norbert Michelisz (HUN)               SEAT León
6   S2000   Veloso Motorsport   Francisco Carvalho (POR)    SEAT León
7   S2000   Maurer Motorsport   Vincent Radermecker (BEL)    Chevrolet Lacetti
8   S2000   Maurer Motorsport   José Monroy (POR)               Chevrolet Lacetti
9   S2000   Bamboo Engineering   Duarte Fèlix da Costa (POR)    Chevrolet Lacetti
10   S2000   Bamboo Engineering   Harry Vaulkhard (GBR)               Chevrolet Lacetti
11   S2000   Hartmann Honda Racing   James Thompson (GBR)                Honda Accord Euro R
12   S2000   Hartmann Honda Racing   Per Poulsen (DEN)              Honda Accord Euro R
14   S2000   Sports & You              José Pedro Fontes (POR)    BMW 320si
21   SP   AV Motorsport              Marcis Birkens (LAT)          Honda Civic Type-R
22   SP   Sport-Garage              Nikolay Karamishev (RUS)    Volkswagen Golf IV
23   SP   Sport-Garage              Mikhail Zasadych (RUS)       BMW 320i
31   S1600   NK Racing Team              Carsten Seifert (GER)         Ford Fiesta ST

http://www.fiaetcc.com/2k9/default.asp
« Laatste verandering: Oktober 20, 2009, 11:23:25 door Dirk » Gelogd

Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 19, 2009, 11:09:36 »

Hier zie je de layout van het circuit:

Een lang recht stuk, dus ik denk dat de heren BMWs in het voordeel zullen zijn, wellicht dat onze safety-car hunter Franz Engstler zich nog in het gevecht kan mengen.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 20, 2009, 10:57:36 »

Weet je toevallig wie dit (live) uitzend (de tv coverage link op hun website werkt niet hier)?
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 20, 2009, 09:44:59 »

jammer dat Richard Göransson er niet bij is, hij had het vorig jaar zwaar aan de stok met Nykjaer. Goransson werd uiteindelijk derde. Ook de nummer twee van vorig jaar is er niet bij, Oscar Nogués. Nu ik er zo naar kijk, een bijna volledig ETCC Rookie veld, op Engstler, Nykjaer, Engström en Kitsing na.

Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 21, 2009, 12:06:18 »

Weet je toevallig wie dit (live) uitzend (de tv coverage link op hun website werkt niet hier)?

De races worden volgens mij live uitgezonden op Eurosport 1 en 2 (niet op beide netten maar race op ES1 en race 2 op ES2, of net andersom, daar wil ik vanaf zijn). Half 1 en half 3 als ik het goed onthouden heb. Veel kijkplezier alvast.

"Endurance is more important than truth"
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 21, 2009, 12:06:41 »

[delete]

"Endurance is more important than truth"
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 21, 2009, 07:20:56 »

Was er trouwens niet een diesel klasse? Of zijn daar gewoon geen deelnemers voor? Lijkt mij een goed idee om volgend jaar de top 3 uit de naar het ETCC te sturen. Of zijn de reglementen daar anders dan in de TDC?
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 21, 2009, 09:11:51 »

Was er trouwens niet een diesel klasse? Of zijn daar gewoon geen deelnemers voor? Lijkt mij een goed idee om volgend jaar de top 3 uit de naar het ETCC te sturen. Of zijn de reglementen daar anders dan in de TDC?

Er was inderdaad een diesel klasse, maar daar zijn geen inschrijvingen voor. De reglementen zijn hetzelfde als in het WTCC, volgens mij is de TDC geen S2000 klasse.

D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 21, 2009, 10:10:59 »

De races worden volgens mij live uitgezonden op Eurosport 1 en 2 (niet op beide netten maar race op ES1 en race 2 op ES2, of net andersom, daar wil ik vanaf zijn). Half 1 en half 3 als ik het goed onthouden heb. Veel kijkplezier alvast.

Dank!
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 21, 2009, 11:16:51 »

Ah Eurosport... met tussen de reclames door ook nog wat racebeelden? Knipoog

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Mattijs
Gold medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 21, 2009, 11:27:11 »

Ah Eurosport... met tussen de reclames door ook nog wat racebeelden? Knipoog

Niet mauwen, ze zenden tenminste nog wat uit Knipoog
Quintin03
Silver medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 21, 2009, 06:00:06 »

Er was inderdaad een diesel klasse, maar daar zijn geen inschrijvingen voor. De reglementen zijn hetzelfde als in het WTCC, volgens mij is de TDC geen S2000 klasse.
Je bedoeld S2000D zoals de fabrieks SEAT's? Ja TDC is geen S2000 klasse.
Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 21, 2009, 09:16:06 »

Je bedoeld S2000D zoals de fabrieks SEAT's? Ja TDC is geen S2000 klasse.

zie het al voor je Seat Leon TDI vs. Volkswagen Golf TDI Lachen

Dirk
Gold medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 24, 2009, 11:01:32 »

De Startopstelling:

1. Norbert Michelisz (Hon), SEAT Leon, 1.24,821
2. Franz Engstler (Dui), BMW 320si, 1.24,898
3. Duarte Felix da Costa (Por), Chevrolet Lacetti, 1.24,952
4. Harry Vaulkhard (GBr), Chevrolet Lacetti, 1.25,304
5. Tomas Engström (Zwe), Honda Accord Euro R, 1.25,361
6. James Thompson (GBr), Honda Accord Euro R, 1.25,753
7. Francisco Carvalho (Por), SEAT Leon, 1.26,014
8. Michel Nykjaer (Den), Chevrolet Lacetti, 1.26,159
12. Michail Zasadych (Rus), BMW 320 E46, 1.31,916 (1e Super Production)
14. Carsten Seifert (Dui), Ford Fiesta ST, 1.33,069 (1e Super 1600)

James Thompson 'slechts' zesde, terwijl hij de eerste vrije training domineerde. Nykjaer valt mij ook enig zins tegen, al zat hij er het hele weekend al niet bij. De lokale coureurs doen het goed, 50% van de Portugezen in de top 8. Het was nat vandaag in Portugal, laten we hopen dat het morgen ook zo is.

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: