Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
November 12, 2019, 02:43:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
  Print  
Auteur Topic: 2008 Seizoen  (gelezen 73152 keer)
sebastiaan
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: April 20, 2008, 08:23:49 »

Ik heb trouwens zelden zo'n valse start gezien als vanmiddag in DTM. Hahaha.

owja dat was geen valse start dat was gewoon een vroegtijdige voorsprong nemen:P
Peter
Bronze medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: April 20, 2008, 08:57:45 »

nou hij heeft wel zijn best gedaan om een drive thru te krijgen, en het is em gelukt
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #17 Gepost op: April 21, 2008, 12:19:47 »

Zowel Schneider als Kristensen... zoals de commentatoren van Motors TV al zeiden, juist de meest ervaren coureurs zijn aan het knoeien. Zeker de uitval van Kristensen daarna maakt dit toch tot een weekend om snel te vergeten.
Fabian
Silver medal driver

Ik ben flagmarshal bij de OCA op CPZ

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 11, 2008, 12:46:07 »

Nog een maandje, dan kunnen we weer genieten van 3dagen DTM op Zandvoort. Een mooi voorprogramma met o.a Formule 3 EuroSeries,  SEAT Leon Supercopa en Porsche Carrera Cup!
Ik kijk er al naar uit, want dat wordt het eerste evenement dat ik weer ga vlaggen. Heb nu even een maandje vakantie.
Ik hoop dat het een mooi weekend wordt. Mooi weer en veel publiek om Christijan Albers naar voren te juichen!

Kom ook vlaggen bij OCA Zandvoort. Meld je aan via www.oca-zandvoort.nl
sebastiaan
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 11, 2008, 04:38:33 »

en buiten mooie races EINDELIJK een mooie demo`s:D
met Jos in de Porsche RS Spyder Albers in de Audi R-10 En scott Speed in de auto van het Red-Bull Nascar team.

is toch eindelijk weer eens wat moois in plaat van het standaard programma Lachen
Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 30, 2008, 06:31:13 »

Zeker mooie demo's.
En hopelijk ook mooie races. Veel Nederlandse overwinningen(?)  Lachen
Het is weer eens wat anders als wat we normaal voorgeschoteld krijgen.
« Laatste verandering: Juni 30, 2008, 06:53:58 door Fabian » Gelogd

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 30, 2008, 08:17:57 »

Ik heb trouwens zelden zo'n valse start gezien als vanmiddag in DTM. Hahaha.

Nou... ik zeg uit mijn hoofd 2 jaar terug, stomtoevallig ook op de Norisring.
Jean Alesi maakte een mega-valse start... volgens mij brandde de eerste ronde lamp nog geeneens Grijns

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Juli 08, 2008, 01:47:06 »

De voorlopige DTM-kalender voor 2009:

26 april - Hockenheimring, Duitsland
03 mei - Mugello, Italë
17 mei - EuroSpeedway Lausitz, Duitsland
5 juli - Norisring, Duitsland
19 juli - Oschersleben, Duitsland
2 augustus - Zandvoort, Nederland
16 augustus - Nürburgring, Duitsland
30 augustus - Brands Hatch, Groot-Brittannië
20 september - Barcelona, Spanje
4 oktober - Le Mans, Frankrijk
25 oktober - Hockenheimring, Duitsland

Weinig verrassingen, helaas. Alleen wat kleine verschuivingen.
Fabian
Silver medal driver

« Antwoord #23 Gepost op: Juli 15, 2008, 02:37:50 »

Tijdens de voorbespreking in het clubhis van de OCA kregen we te horen dat er een reglementswijziging was in DTM met ingang van dit weekend.
Vaak maakten de snelste coureurs vrij vroeg de verplichte pitstops. De langzamere reden vaak langer door. Daardoor reden die vaak tussendoor aan kop van het veld. De snelste moesten dan zien dat ze alle langzamere deelnemers in konden halen, maar die vochten op dat moment om een positie dus gingen niet zomaar aan de kant.
Miv afgelopen weekend kregen we op de baanpost een extra mobilofoon mee. Degene die met de blauwe vlag staat heeft die mobilofoon bij zich. Vanuit de toren kregen we nu opdracht om bepaalde auto's blauwe vlag te geven. Langzamere coureurs kregen dus een blauwe vlag, ook al zaten ze in dezelfde ronde en ook al lagen ze voor de coureur die achter hun reed en wel al een pitstop gemaakt had. Resultaat was dat vrijwel iedereen binnen 2 ronden de pitstop maakte, waardoor het gewoon treintje rijden werd.
Ik ben van mening dat op deze manier de langzamere helemaal geen kans meer maken op punten. Zo'n pitstop-window is er toch om op tactische wijze plaatsen te proberen te winnen. Als een langzamere nu niet vrij vroeg gaat pitten, maakt hij helemaal geen kans meer want dan volgt er voor iedere snellere auto een blauwe vlag. Dat schiet helemaal niet op dan. Dus tactiek en strategieen verdwijnen zo in de DTM. Jammer hoor, vind ik.

Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #24 Gepost op: Juli 15, 2008, 09:28:52 »

Tijdens de voorbespreking in het clubhis van de OCA kregen we te horen dat er een reglementswijziging was in DTM met ingang van dit weekend.
Vaak maakten de snelste coureurs vrij vroeg de verplichte pitstops. De langzamere reden vaak langer door. Daardoor reden die vaak tussendoor aan kop van het veld. De snelste moesten dan zien dat ze alle langzamere deelnemers in konden halen, maar die vochten op dat moment om een positie dus gingen niet zomaar aan de kant.
Miv afgelopen weekend kregen we op de baanpost een extra mobilofoon mee. Degene die met de blauwe vlag staat heeft die mobilofoon bij zich. Vanuit de toren kregen we nu opdracht om bepaalde auto's blauwe vlag te geven. Langzamere coureurs kregen dus een blauwe vlag, ook al zaten ze in dezelfde ronde en ook al lagen ze voor de coureur die achter hun reed en wel al een pitstop gemaakt had. Resultaat was dat vrijwel iedereen binnen 2 ronden de pitstop maakte, waardoor het gewoon treintje rijden werd.
Ik ben van mening dat op deze manier de langzamere helemaal geen kans meer maken op punten. Zo'n pitstop-window is er toch om op tactische wijze plaatsen te proberen te winnen. Als een langzamere nu niet vrij vroeg gaat pitten, maakt hij helemaal geen kans meer want dan volgt er voor iedere snellere auto een blauwe vlag. Dat schiet helemaal niet op dan. Dus tactiek en strategieen verdwijnen zo in de DTM. Jammer hoor, vind ik.

Wat pas echt jammer is, is dat er dus blauw gevlagd moet worden op commando - a la de F1. Weer een ontwikkeling waarmee de DTM haar pretenties als "next best thing" na de F1 probeert te onderstrepen en weer een ontwikkeling waar je als marshal natuurlijk niet op zit te wachten. Maar in het kader van de 'trekpoppencultuur' eigenlijk heel logisch....  Huilen

Bovengenoemde reglementswijziging is volgens mij al eerder/begin van dit jaar doorgevoerd. Ik heb hier nog geen anekdotes van Duitse marshals gelezen maar het zou mij niet verbazen als het F1 blauwe vlag systeem daar ook al werd toegepast bij de eerdere DTM races.

Dat hele pitstop gedoe (windows, aantal stops, etc.) kan mij gestolen worden. Is gewoon 1 van de vele manieren om races geforceerd 'spannend' te maken, net zoals reversed grids bijvoorbeeld. Vandaag nog afschaffen als het aan mij ligt.

De DTM race was met de afstand de saaiste ooit, veroorzaakt door de reglementen m.b.t. de aerodynamica van de wagens en het karakter van het circuit van Zandvoort. Iedere keer denk vooraf "leuk dat ze op Zandvoort rijden, is toch iets bijzonders als zo'n klasse in je eigen land rijdt" (hoewel ik dat gevoel bij vergelijkbare evenementen op Assen veel minder heb), maar achteraf ben ik eigenlijk alleen maar ontgocheld over de saaiheid. Was met de F3 races al en tegenwoordig ook jaarlijks met de DTM. Als je op post staat heb je dat gevoel vermoedelijk wat minder, zeker als er iets in je buurt gebeurd is.

Nu ik het zo zeg, ik kan mij maar 1 leuke DTM race op Zandvoort herinneren: de eerste (2001), toen Abt en Alzen zij aan zij de laatste ronde aflegde en op/na de finishlijn nog even vrolijk doorgingen met bakkeleien! Dat was pas een slot van een race; kreeg zowaar flashbacks aan het roemruchte duel tussen Arnoux en Villeneuve op Dijon 1979!

Wat dat betreft zijn de support races vaak een stuk aangenamer om naar te kijken, gelukkig komen die steeds vaker aan bod op de diverse zenders en livestreams.  Lachebek
« Laatste verandering: Juli 15, 2008, 09:44:39 door Coach Ep » Gelogd

"Endurance is more important than truth"
Werner Rietveld
Bronze medal driver

« Antwoord #25 Gepost op: Juli 15, 2008, 12:23:51 »

Ik geloof niet dat je erg veel kans op punten hebt als je een pitstop achter ligt. Het enige wat je kan doet als je iemand ophoudt die al een pitstop meer heeft gemaakt is mogelijk invloed uitoefenen op een gevecht tussen 2 ándere coureurs, namelijk degene die je ophoudt en iemand ca. 25 seconden voor je die nog een pitstop moet maken. Dat nu iedereen vroeg naar binnen komt bewijst alleen maar dat het geen zin heeft voor jezelf om laat te gaan pitten, maar hooguit alleen voor je merk, omdat je dan nog ff wat toppers van het andere merk kan gaan ophouden. Nu dat niet meer kan/mag is de behoefte weg om laat te gaan pitten.
Kortom: wijze beslissing.
Petor
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Juli 15, 2008, 02:02:33 »

Een wijze beslissing misschien om het allemaal wat op te leuken, maar regelementair klopt het van geen kant.
Als men deze poes-pas nodig heeft om de wedstrijd aantrekkelijk te maken, dan schiet men voorbij de essentie van het racen.
Op de schop dus de regelementen en stoppen met die kunstjes. De klasse op zich is te mooi en spectaculair om ze zo te laten verworden tot een optocht met verzonnen kunstgrepen.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #27 Gepost op: Juli 16, 2008, 10:47:53 »

Een wijze beslissing misschien om het allemaal wat op te leuken, maar regelementair klopt het van geen kant.
Als men deze poes-pas nodig heeft om de wedstrijd aantrekkelijk te maken, dan schiet men voorbij de essentie van het racen.
Op de schop dus de regelementen en stoppen met die kunstjes. De klasse op zich is te mooi en spectaculair om ze zo te laten verworden tot een optocht met verzonnen kunstgrepen.

Ik vind één woordje in je reactie eruit springen: "optocht". Dat was het zondag namelijk ook weer. En natuurlijk, fraaie auto's, aansprekende namen (al is het meerijden van die 2 meiden natuurlijk ook alleen maar show), en de decibellen klinken als een lekker stuk muziek in mijn autosportoren... maar waar het om gaat: inhaalacties en strijd. Dat heb ik zondag helaas niet gezien. Met dank aan de aerodynamische pakketten ('downforce') denk ik, want net als in bijvoorbeeld de F1 kun je niet (meer) vlak achter iemand rijden, of een gewaagde uitremactie doen.
De Porsche-race was dan ook een stuk aantrekkelijker. Vorig jaar was 'ie namelijk nóg gaver met iedere ronde zowat deur-aan-deur positiewisselingen in de kopgroep.

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #28 Gepost op: Juli 26, 2008, 07:20:18 »

Heerlijk weer nu tijdens de quali! Regen en een flinke onweersbui zorgen op het moment voor een onderbreking. Als het in de Eiffel morgen ook zo wisselvallig is staat ons een verrassende racedag te wachten.
D-M0de
Gold medal driver

« Antwoord #29 Gepost op: Juli 26, 2008, 07:23:13 »

Sterker nog, het weer is dermate slecht dat Q3 afgelast is.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
  Print  

Ga naar: